• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3987 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

ويژه

سايپا با همكاري سيتروئن وارد بازار جهاني مي‌شود

محسن مهرعليزاده، استاندار اصفهان ضمن بازديد از شركت سايپا سيتروئن گفت: سياست ورود سايپا به بازار جهاني مناسب است و اين شركت با همكاري شركت سيتروئن مي‌تواند به راحتي به بازار جهاني راه يابد. وي گفت: با توجه به اينكه بنده در سال‌هاي گذشته عضو هيات‌مديره، قائم مقام مديرعامل و مدير فني شركت سايپا بوده‌ام، خودم را يك سايپايي مي‌دانم، به صنعت خودرو تعصب خاصي دارم و به سايپا علاقه‌ام بيشتر است. وي افزود: خيلي علاقه‌مند بودم كه در اولين زمان از شهر كاشان بازديدي داشته باشم و خوشحالم از اينكه سفرمان به كاشان با يك سفر صنعتي و بازديد از شركت سايپا سيتروئن همراه شده است.

بهره از بازار شركاي سايپا جهت صادرات

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در بازديد استاندار اصفهان از شركت سايپا سيتروئن گفت: برنامه سايپا در تعامل با شركاي خارجي اين است كه در مقابل بازار ارايه شده به شركا از بازار آنها استفاده كنيم. محسن جهرودي، گفت: حوزه توسعه و تحقيق در هر شركت صنعتي بخش بسيار مهمي است و گروه سايپا در اين زمينه در ساليان اخير برنامه‌هاي خوبي را داشته است. سايپا بخش R&D خوبي دارد و اين، امتياز خوبي است كه مي‌توان در توليد خودروهاي جديد از آن بهره برد. وي تصريح كرد: در حال حاضر صنعت خودرو نسبت به گذشته تغيير كرده و خيلي راحت‌تر از گذشته مي‌توان مبحث طراحي را در داخل كشور دنبال كرد و اين قابليت در مهندسي خودرو‌سازان داخلي وجود دارد.

 

نيم ميليون ترابرد

طرح ترابرد‌پذيري شماره تلفن همراه، فرآيندي است كه مشترك تلفن همراه مي‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از خدمات يك اپراتور تلفن همراه به اپراتور ديگري كوچ كند. اين تكنولوژي در حدود ۱۵ سال قدمت دارد و در بيش از ۷۰ كشور دنيا در حال ارايه است. ترابردپذيري در ايران نيز به همت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در دولت يازدهم بالاخره در دهه فجر سال ۱۳۹۴ رونمايي شد و راه‌اندازي تجاري آن در روز بيست و هفتم ارديبهشت ماه سال ۱۹۳۵ صورت گرفت. در حال حاضر تمامي اپراتورها اين خدمت را در جهت رضايت مشتريان ارايه مي‌كنند و ترابردپذيري يكي از طرح‌هاي موفق ارتباطات در عرصه ملي به شمار مي‌رود.
از جمله مزاياي طرح ترابردپذيري تلفن همراه بايد به رفع مشكلات آنتن‌دهي و دريافت ارتباطات با كيفيت پايين از طرف اپراتور مبدا، ارايه سرويس‌هاي جذاب‌تر و افزايش رقابت در اپراتورهاي تلفن همراه، كاهش قيمت و يكسان‌سازي قيمت سيم‌كارت‌هاي عادي در بازار، مبارزه با بازار سياه سيم‌كارت تلفن همراه، مهاجرت سريع و راحت كاربران بدون دغدغه از تغيير شماره و دريافت سرويس از اپراتور مورد نظر اشاره داشت.
بر اساس آمار اعلام شده، تا تاريخ پنجم دي‌ماه سال ۹۶ بالغ بر ۴۸۵۷۱۵ ترابرد موفق از اپراتورهاي تلفن همراه انجام شده است كه نشان از استقبال بالاي مشتركان تلفن همراه از طرح ترابردپذيري براي تغيير اپراتور دارد.

 

 اصفهان پيشتاز بازچرخاني آب

هاشم اميني، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اهميت استفاده از پساب براي مصارف مختلف گفت: امروزه در جهان بازچرخاني آب و استفاده از پساب فاضلاب بسيار مدنظر قرار گرفته و خوشبختانه در استان اصفهان در اين زمينه فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است. وي از انعقاد قرارداد فولاد مباركه براي بهره‌گيري از پساب فاضلاب 9 شهر استان براي مصارف صنعتي خبر داد و گفت: امروز در جهان اعتقاد است كه تمام فاضلاب توليد شده ناشي از آب شرب بايد به چرخه مصرف بازگردانده شود و شركت آب و فاضلاب استان اصفهان پيرامون توسعه شبكه فاضلاب در شهرهاي لنجان، اصفهان، شاهين شهر، خميني شهر، تيران و... را عملياتي كرد و در حال حاضر ظرفيت واگذاري انشعاب فاضلاب به مشتركين در اين شهرها را دارد.

 

كاهش تعرفه رومينگ همراه اول در ۸۰ اپراتور جهان

در تخفيف ويژه زمستان، تعرفه رومينگ بين‌الملل «مكالمه، پيامك و اينترنت همراه» مشتركين همراه اول در ۵۸ كشور مهم كاهش يافت. از روز چهارشنبه ۶ دي ماه، تعرفه مكالمه، پيامك و اينترنت همراه‌اولي‌ها در ۸۰ اپراتور مربوط به ۵۸ كشور مهم جهان كاهش يافت. بر اساس اين گزارش، در كمپين زمستان رومينگ همراه اول كه در ادامه طرح‌هاي تخفيفي رومينگ بين‌الملل اين اپراتور ارايه شده، مكالمات دريافتي، مكالمات داخلي و مكالمه با ايران و همچنين پيامك‌هاي ارسالي شامل تخفيف شده است. همچنين سرويس رومينگ اينترنت همراه نسل۴ (LTE)، در ۱۸كشور از جمله اتريش، انگلستان، ايتاليا، چك، سوييس، مجارستان، يونان، نيوزيلند، آفريقاي‌جنوبي، روماني، امارات متحده عربي، جمهوري آذربايجان، سنگاپور، كره جنوبي و هنگ كنگ راه‌اندازي شده است. همچنين تعداد اپراتورهاي طرف قرارداد رومينگ اعتباري همراه اول به ٩۴ اپراتور و تعداد اپراتورهاي طرف قرارداد ديتاي رومينگ به ۸۱ اپراتور افزايش يافت. گفتني است، رومينگ بين‌الملل اپراتور اول از طريق ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲ كشور قابل استفاده است. مشتركين همراه اول مي‌توانند از طريق كد #1* از صورتحساب سيم‌كارت‌هاي دايمي خود قبل از سفر، اطلاع يافته و با پرداخت بدهي صورتحساب خود (حتي در حالت قطع سيم‌كارت)، يا با افزايش موجودي (بستانكاري)، سقف اعتبار سيم‌كارت خود را افزايش داده و از قطع به دليل بدهي، به ويژه در هنگام استفاده از سرويس رومينگ، جلوگيري كنند. همراه‌اولي‌ها مي‌توانند جهت دريافت اطلاعات تعرفه‌اي رومينگ بين‌الملل، به پرتال اين اپراتور به نشاني www. mci. ir مراجعه يا نام كشور مورد نظر را به شماره ۸۰۷۰ پيامك كنند.

 

رونمايي از خدمات غيرحضوري بانك ملت

ارايه خدمات غيرحضوري بانكي از طريق كارت هوشمند ملي با مشاركت بانك ملت و سازمان ثبت احوال كشور به صورت رسمي رونمايي شد. در اين مراسم كه با حضور دكتر محمد بيگدلي مديرعامل، عليرضا لگزايي عضو هيات‌مديره و قائم‌مقام مديرعامل و مديران ارشد بانك ملت، دكتر درخشان‌نيا رييس سازمان ثبت احوال كشور و همچنين خانم آقايي‌پور، نماينده بانك مركزي برپا شد، ارايه خدمات غيرحضوري بانكي از طريق كارت هوشمند ملي به صورت پايلوت در پايگاه شبانه روزي خدمات بانك ملت در خيابان بهبودي تهران، به صورت رسمي كليد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون