• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4004 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

گفت‌وگوي «اعتماد» با مجيد جلالي

كي‌روش به پيشرفت فوتبال ملي كمك كرد

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پيكان با وجود اينكه در 7 بازي پياپي توانست پيروزي‌هاي خوبي به دست بياورد اما در 8 بازي اخير رنگ پيروزي را نديده تا به نوعي شرايط شاگردان مجيد جلالي در ليگ برتر بحراني جلوه داده شود. البته مجيد جلالي معتقد است تيمش از نظر شيوه و سبك بازي، نوعي بازي خوب ارايه مي‌دهد اما در زدن ضربات آخر ناكام است.

مجيد جلالي، سرمربي تيم فوتبال پيكان پس از مدت‌ها سكوت درباره تيم ملي حالا به نقد گروه اين تيم در جام جهاني و برنامه‌هاي كارلوس كي‌روش براي حضور قدرتمند در جام جهاني پرداخته است. سرمربي تيم فوتبال پيكان كه بيش از دو سال در پاسخ به سوالاتي درباره تيم ملي سكوت اختيار مي‌كرد حالا مي‌گويد به خاطر بردهاي تيم ملي و صعود مقتدرانه به جام جهاني احساس غرور كرده است.

ابتدا درباره شرايط تيم‌تان صحبت كنيد. پيكان با وجود اينكه توانست براي مدت كوتاهي به صدر جدول برسد اما نبردن در 8 بازي پياپي حالا شما را به جايگاه پنجم جدول مي‌رساند.

بازي‌هاي ما را بايد تماشا كنيد و بعد درباره شيوه و نوع بازي‌اي كه ارايه مي‌دهيم بشود اظهارنظر دقيقي داشته باشيم. تيم ما از نظر نوع بازي و شيوه بازي، فوتبال قابل قبولي ارايه مي‌دهد. توجه داشته باشيد من بر اساس داشته‌هايي كه داريم صحبت مي‌كنم. اما گاهي اوقات در زدن ضربات آخر تمركز لازم را نداريم و گاهي اوقات بازي را نمي‌بريم. فوتبال ما قابل قبول است اما از نظر نتيجه نتوانستيم تا به حال به آن چيزي كه مي‌خواهيم برسيم. پس از نيم فصل خيلي از تيم‌ها كه رقباي ما در بالاي جدول بودند با جذب بازيكناني تيم خودشان را تقويت كردند. به طور مثال فولاد خوزستان يا پارس جنوبي جم تقويت شد اما ما بنا به دلايلي نتوانستيم بازيكن بگيريم. به همين خاطر در خط حمله الان با كمبودهايي مواجه هستيم. با وجود اينكه از نظر دفاعي شرايط خوبي داريم اما در خط حمله بايد بيشتر كار كنيم كه نقاط ضعف‌مان برطرف شود.

با وجود اينكه الان در رده ششم جدول هستيد براي كسب سهميه اميدواريد؟

نمي‌توانيم الان درباره اين موضوع صحبت كنيم چرا كه تا انتهاي فصل زمان زيادي باقي مانده اما به دنبال اين هستيم كه بازي به بازي پيش برويم و نتايج دلخواه‌مان را بگيريم. ما بايد سعي كنيم اشتباهات‌مان را در بازي‌ها كمتر كنيم.

تيم ملي فوتبال ايران با اقتدار به جام جهاني صعود كرد. درباره تيم ملي و صعودش به جام جهاني هم صحبت كنيد.

ببينيد از زماني كه كارلوس كي‌روش به ايران آمده نزديك به 7 سال مي‌گذرد. بايد قبول كنيد طي اين مدت فوتبال ملي ما پيشرفت چشمگيري داشته است به طوري كه الان تيم ما واقعا سخت گل مي‌خورد. همين مساله هم در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني نمود داشت و ديديد كه تيم ملي در 9 بازي گل دريافت نكرد و فقط در يك بازي دو گل وارد دروازه ايران شد. بنابراين كي‌روش روي اين زمينه بسيار خوب كار كرده است. در نوع و شيوه بازي هم گاهي برخي انتقاداتي مطرح مي‌كنند اما بايد قبول كنيم تيم ملي بر اساس بازي‌اي كه قرار است مقابل تيم حريف انجام دهد بازي مي‌كند. شايد گاهي با يك تيم معمولي و گاهي با يك تيم قدرتمندتر روبه‌رو شود. بنابراين شيوه بازي‌اش را اينگونه تنظيم مي‌كند. ما نمي‌توانيم به اين مساله ايرادي بگيريم.

الان كه قبل از جام جهاني هستيم كي‌روش برنامه‌هايش را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار داده. نظرتان درباره اين برنامه‌ها چيست؟

به هر حال سرمربي تيم ملي تا الان نشان داده هر خواسته‌اي كه داشته و ما آن خواسته را برآورد كرديم نتيجه‌اش مثبت بوده است. يعني يك زماني ليگ با وقفه‌هاي مختلف روبه‌رو بود و باشگاه‌ها تحت فشار بود اما حاصلش اين شد كه تيم ملي با اقتدار به جام جهاني 2018 روسيه صعود كرد. بنابراين مي‌بينيم ارزش اين را داشت كه ما اين همه سختي بكشيم. الان هم كي‌روش خواسته بازيكنانش دو روز پس از هر بازي در اختيارش باشند. من فكر مي‌كنم اگر باز هم همكاري كنيم و اين سختي را به جان بخريم قاعدتا ارزشش را دارد چرا كه اگر تيم ملي از گروهش در جام جهاني صعود كند موفقيت بزرگي به دست آورده كه به فوتبال ايران كمك مي‌كند.

فكر مي‌كنيد در اين دو روز چه اتفاقي در اردوي تيم ملي رخ مي‌دهد كه كي‌روش اصرار دارد ملي‌پوشانش را دو روز در اختيارداشته باشد؟

ببينيد همه‌چيز فوتبال به مسائل فني برنمي‌گردد. گاهي شما از نظر فني خوب كار مي‌كنيد اما ذهن بازيكن هنوز آمادگي لازم را ندارد. ذهن و تمركز در بازيكن بسيار مهم است. من معتقدم شما پيش از اينكه روي مسائل فني كار كنيد بايد ذهن بازيكن‌تان را آماده مسابقه كنيد. بنابراين من فكر مي‌كنم كي‌روش مي‌خواهد از اين زمان‌هايي كه در اختيار دارد استفاده كند و ذهن بازيكنانش را براي جام جهاني آماده كند. البته مسائل ريكاوري هم دخيل هستند چرا كه او كادرش برنامه‌اي بسيار جامع و حرفه‌اي براي ريكاوري بازيكنان در نظر گرفته است.

خيلي‌ها معتقدند كي‌روش بايد پس از جام جهاني بماند و برخي ديگر مي‌گويند نتايج او در جام جهاني گوياي حضور يا رفتنش خواهد بود. نظر شما درباره رفتن احتمالي كي‌روش از تيم ملي چيست؟

من نمي‌دانم چه اتفاقي كه قرار است در جام جهاني رخ بدهد اما اين را مي‌دانم كه نبايد فشار روي تيم را زياد و غير واقعي كنيم. آن چيزي كه اهميت دارد اين است كه كي‌روش در فوتبال ايران تاثيرگذار بوده و تا به امروز به پيشرفت فوتبال ملي ما بسيار كمك كرده است. من از آن دسته مربياني هستم كه مي‌گويم فدراسيون فوتبال از الان دست به كار شود و قرارداد كي‌روش را براي بعد از جام جهاني تمديد كند. يعني از الان نبايد منتظر باشيم ببينيم در جام جهاني چه نتيجه‌اي رقم خواهد خورد چرا كه من معتقدم تيم ملي هر نتيجه‌اي در جام جهاني بگيرد بازي‌هاي قابل قبولي ارايه خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون