• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4004 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

«پايداري» در ورزش انحراف در خيابان سئول

سومين محور حركات اينها «شالوده» و اساس ورزش كشور را نشانه گرفته كه همانا دخالت‌هاي افزون در انتخابات مجامع فدراسيون‌هاست كه خطر «تعليق» ورزش كشور را دربر دارد. تصميم‌گيرندگان «پايداري» در وزارت ورزش ممكن است براي تضعيف دولت به عمد دست به چنين كارهايي بزنند تا ورزش كشور را با خطر دخالت دولت در انتخابات فدراسيون‌ها مواجه كنند و زمينه تعليق ورزش كشور را فراهم آورند.
فرد شكست‌خورده‌اي كه در انتخابات چهار سال گذشته كميته ملي المپيك مشخص شد كه وجهه‌اي در ورزش ندارد با پيشينه و سابقه «امضا»ي بيانيه معروف چنان در عمق تصميم‌گيري‌هاي وزارت ورزش نفوذ كرده است كه نه‌تنها در اين چند ماهه باعث فروپاشيدگي در برخي از اركان ورزش شده است بلكه با ندانم‌كاري‌هاي خود اكثر فدراسيون‌هاي ورزشي را با چالش بزرگ مواجه كرده است. پايداري‌هاي ناپايدار در ورزش از دو ماه پيش مانور عمليات ضدورزشي خود را در خيابان سئول آغاز و قصد تصرف كامل كميته ملي المپيك را داشتند. آنها در دو هفته اخير حداقل 30 نفر از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي را به دفاتر خود فراخواندند و به شكل دستوري و تحكم از آنان خواستند كه به كانديداي خاص خود كه هيچ همراهي و همگامي با دولت را ندارد راي دهند. گروه موسوم به «انحراف» قصد تصرف پست‌هاي كليدي المپيك را داشته تا كميته ملي المپيك را به يك عمارت كوچك تبديل و در حقيقت حياط خلوت وزارت ورزش كنند تا به زعم خود نشان دهند كه «پايداري» در ورزش وجود دارد و تصميم‌گيرنده‌ واقعي براي سياست‌هاي كلان ورزشي هستند. شكست مفتضحانه آنها در انتخابات كميته ملي المپيك نتايج درخشان در ورزش را به همراه داشت نخست اينكه اكثر روساي فدراسيون‌هاي ورزشي نشان دادند كه با زور و دستور نمي‌توان ‌آنان را به راي دادن واداشت و دوم اينكه واكنش آنان به اين بود كه «پايداري» در ورزش از پشتوانه ناچيزي برخوردار است و هيچ گونه پايگاه و جايگاهي در ورزش ندارند. دو امضاكننده بزرگ بيانيه معروف «پايداري» در روز انتخابات كميته ملي المپيك بازنده بزرگ بودند كه البته اين اعمال و كارهاي آنان «وزارت ورزش» را بازنده اصلي اين انتخابات در نظرگاه «جامعه ورزشي» جلوه مي‌دهد. آنها براي اينكه «رقيب» انتخاباتي خود را از دور خارج كنند مشكل شخصي يكي از كانديداها را پيگيري و با تشويق شاكيان آن فرد با «پليس» وارد عمل شده و واژه پهلواني را در عمارت ورزش به زعم و شيوه خود معني كردند. اگر شيوه‌هاي غيرورزشي گروه انحراف در عمارت ورزش تداوم داشته باشد خطر «تعليق» ورزش كشورمان از سوي IOC كميته بين‌المللي ملي المپيك جدي است و بهاي سنگين اين عمل آنان متوجه جامعه ورزش و دولت تدبير و اميد و اصلاحات مي‌شود. اينك در گذر دخالت‌ها و اعمال نفوذهاي فراوان و طراحي‌هاي ضدورزشي اين گروه اگر واقعا وزارت ورزش بخواهد آبرو، كيان و حيثيت خود را از اين شكست بزرگ حفظ كند بايد هر دو معاون خاطي را بركنار تا شائبه دخالت دولت در ورزش، مجامع بين‌المللي را وادار نكنند كه به سراغ «تعليق» ورزش كشورمان بروند.
البته بايد اين نكته را اضافه كرد كه در انتخابات كميته ملي المپيك سواي شكست طرفداران پايداري، حضور و انتخاب فردي موثر، مودب و باشخصيت از حاميان دولت در راس كميته ملي المپيك مي‌تواند در اندازه بسيار بالايي خبر خوب و مباركي را براي ورزش المپيك ما داشته باشد تا ان‌شاءالله آقاي دكتر صالحي اميري با درايت و تدبيري كه دارند بتوانند نواقص ورزشي كشورمان را برطرف و حضور پراقتدار ما را در ميادين بين‌المللي ورزشي نويد دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون