• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4004 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

مدعي جديد در پرونده تعرض جنسي، پزشك امريكايي

افشاگري بايلز

چندي پيش يك خبر حسابي جامعه ورزشي امريكا را شوكه كرد؛ لاري ناسار، پزشك سابق تيم ژيمناستيك المپيك امريكا با يك اتهام بزرگ رو به رو بود: تجاوز و تعرض به تيم ملي ژيمناستيك زنان ايالات متحده.
او در اواسط آذرماه در دادگاهي در ميشيگان براي هر كدام از افرادي كه او را به تجاوز متهم كرده بودند به ۲۰ سال زندان محكوم شد و در كل بايد ۶۰ سال را در حبس بگذراند. تجاوزهايي كه ناسار به آنها متهم شده در بين سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ اتفاق افتاده‌اند و آلي ريزمن، مك كايلا ماروني و گبي داگلاس كه مدال طلاي المپيك دارند، جزو افرادي بودند كه اين دكتر ۵۴ ساله را به تجاوز متهم كرده بودند.
در آن زمان گفته مي‌شد تاكنون حدود ۱۳۰ زن عليه ناسار شكايت كرده‌اند و قرار است دادگاه جديدي براي ناسار در ماه ژانويه تشكيل شود. حالا ديروز سايت بي‌بي‌سي گزارش داد كه سيمونه بايلز كه 4بار مدال طلاي المپيك را در رشته ژيمناستيك به دست آورده است هم توسط لري ناسار، پزشك تيم ژيمناستيك امريكا مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته است.
بايلز 20ساله در اظهاراتي تكان‌دهنده عنوان كرد كه يكي از قربانيان اين پزشك شيطان صفت بوده است. او به بي‌بي‌سي مي‌گويد: «او نمي‌تواند عشق و علاقه من به ورزش را از من بگيرد. اين تجربه وحشتناك همه زندگي من نيست و من دستاوردهاي بزرگي داشته‌ام كه با آنها مرا به ياد خواهند آورد.»
بد نيست بدانيد خود ناسار به آزار و اذيت جنسي ورزشكاران دختر اعتراف كرده است. در تجسس از خانه او هم مجموعه‌‌اي از تصاوير وحشتناك از تجاوز به عنف به دختران زير سن قانوني پيدا شده بود. اين تصاوير از كامپيوتر شخصي او كشف شده است و تبديل به يكي از مهم‌ترين مدرك‌هاي پرونده‌اش شد. وكيل او در پاسخ به اظهارات تكان‌دهنده بايلز گفته موكلش هيچ چيز در اين رابطه نخواهد گفت.
فدراسيون ژيمناستيك امريكا اما طي بيانيه‌اي با قربانيان اين پرونده همدردي كرده است: «واقعا اتفاق ناراحت‌كننده‌اي است. ما متاسف و عصباني هستيم كه سيمونه بايلز يا هر ورزشكار ديگر امريكا مورد آزار لري ناسار قرار گرفته‌اند.»
چندماه است كه بازيگران زن هاليوود به صورت سريالي به افشاگري در مورد آزار و اذيت در سينماي هاليوود مي‌پردازند. حالا ورزشكاران زن امريكايي هم به اين جنبش پيوسته‌اند و خاطرات وحشتناك خود را با هشتگ MeToo #  در توييتر منتشر مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون