• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4023 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن

حمله موشكي اسراييل به سوريه دفع شد

هواپيماهاي رژيم صهيونيستي روز گذشته موشك‌هايي را به چند موقعيت نظامي ارتش سوريه در نزديكي پايتخت سوريه شليك كردند. اما ارتش سوريه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه سيستم دفاع هوايي اين كشور توانسته اكثر موشك‌ها را منهدم كند. اما مشخص نيست كه آيا اين حمله آسيبي به تاسيسات نظامي سوريه رسانده است يا خير. برخي منابع به بي‌بي سي گزارش دادند كه انبارهاي مهمات در جمرايا روستايي واقع در ريف دمشق مورد حمله قرار گرفته است. اين حمله به بهانه آن صورت گرفته است كه اين مكان براي توليد سلاح‌هاي شيميايي بوده است. اما واقعيت آن است كه ارتش رژيم اسراييل حملات خود به سوريه را هربار با يك بهانه كه هيچگاه اثبات نشده توجيه كرده است.
خبرگزاري سانا به نقل از ستاد كل ارتش سوريه گزارش داد كه اين تجاوز آشكار در راستاي تلاش‌هاي مذبوحانه و مكرر اسراييل براي بالا بردن روحيه گروه‌هاي تروريستي است كه به خاطر حملات ارتش و نيروهاي مقاومت در همه مناطق سوريه از دست رفته است. ستاد كل نيروهاي مسلح سوريه در پايان ضمن اعلام آمادگي براي مقابله با هرگونه تجاوز و تداوم نبرد با تروريسم تا نابودي آن و بازگرداندن امنيت و ثبات به اراضي اين كشور، رژيم صهيونيستي را مسوول پيامدها و عواقب خطرناك اين ماجراجويي‌هاي خصمانه و مكرر دانست.
اسراييل از سال 2011 تاكنون حداقل 100مورد حمله به سوريه را انجام داده كه هيچگاه آن را رد يا تاييد نكرده است. اعتقاد بر اين است كه بسياري از اين حملات به بهانه جلوگيري از انتقال سلاح به حزب‌الله انجام مي‌شود كه اين موضوع نيز هيچگاه ثابت نشده است. طبق بيانيه ارتش سوريه، جنگنده‌هاي اسراييلي در بامداد روز چهارشنبه چندين موشك را از داخل فضاي هوايي لبنان به حومه دمشق شليك كرده‌اند. ديده‌بان حقوق بشر سوريه كه در لندن مستقر است نيز تاييد كرد كه تعداد زيادي از موشك‌ها دفع شده است. لازم به ذكر است منطقه‌اي كه مورد هدف موشك‌هاي اسراييلي قرار گرفته داراي چندين مركز نظامي است و يك مركز مطالعات و تحقيقات علمي نيز در اين منطقه قرار دارد. يك سازمان اطلاعاتي غربي نيز به بي‌بي‌سي اعلام كرد كه اين مركز تحقيقات به توليد مواد شيميايي مشغول بوده است كه آقاي اسد موافقت كرد كه پس از سال 2013 تحت نظارت سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي فعاليت آن را متوقف كند و آن را به يك مركز تحقيقات غيرنظامي ارتقا دهد. اما ايالات متحده مدعي است كه كماكان تمركز اين موسسه توسعه سلاح‌هاي غيرمتعارف است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون