• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4039 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۰ اسفند

ضيافت تعطيل شد، علاء‌الدين تعطيل مي‌شود

گروه اجتماعي| ديروز باز هم پاساژهاي ناايمن و خطرناك، خبرساز شدند. خبر پلمب يك پاساژ در خيابان وليعصر و اخطار به پاساژ معروف علاءالدين، 2 خبري بودند كه ديروز در لابه‌لاي خبرها چندان ديده نشدند. پيمان حسين محسني، شهردار منطقه 12 با اعلام خبر پلمب پاساژ قديمي ضيافت در تقاطع وليعصر و جمهوري گفت: بعد از اخذ دستور مقام محترم قضايي، در فاز دوم اجراي طرح برخورد با املاك ناايمن، پس از ارايه اخطارهاي مكرر و بي‌توجهي كسبه و مالكين مركز تجاري ضيافت، بامداد روز چهارشنبه همكاران شهرداري با اطلاع قبلي به محل مراجعه و نسبت به اجراي دستور قضايي و پلمب آن اقدام كردند.

اما اين تنها خبر منتشر شده در اين حوزه نبود. ديروز همچنين محمود قديري، معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران نيز خبر از ابلاغ آخرين اخطار آتش‌نشاني به مالك علاءالدين در آينده‌اي نزديك داد و گفت: تنها 60 درصد از موارد ايمني اين پاساژ انجام‌ شده و باقي كار رها شده است.

وي افزود: سيستم ايمني اين پاساژ هنوز به‌ صورت كامل تست و تحويل آتش‌نشاني داده نشده كه ميزان كاربري آن برآورد شود. همچنين بخشي از منطقه‌بندي عمودي حريق صورت نگرفته است و اگر حريقي در طبقات پاييني رخ دهد، به سرعت به طبقات بالايي سرايت پيدا مي‌كند.

معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه مديريت و نظمي در اين پاساژ وجود ندارد، تاكيد كرد: در طبقه ششم حتي در شرايط عادي اكسيژن كافي براي نفس كشيدن وجود ندارد، چه برسد به اينكه اگر حريق رخ دهد. همچنين مواد قابل اشتعال در راهروها و مسير پله‌هاي فرار دپو شده كه بسيار خطرناك است.

وي با اشاره به ديگر موارد ناايمن در اين پاساژ، يادآور شد: با تخريب طبقه هفتم پاساژ علاءالدين واحدهاي تجاري اين طبقه، در طبقه ششم گنجانده‌ شده و بخشي از فضاي مشاع اشغال شده است.

قديري با تاكيد بر اينكه سازمان آتش‌نشاني دو اخطار به پاساژ علاءالدين صادر كرده است، گفت: تاكنون 2 اخطار به مالك اين پاساژ داده شده اما متاسفانه تاكنون توجهي به اخطارها نكرده است، صرف اينكه اگر يك پله فرار ناقص در ضلع شرقي نصب‌شده باشد، دليل ايمن شدن بنا نيست. در صورت ابلاغ اخطار سوم و عدم توجه به آن، اين پاساژ پلمب مي‌شود.

معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران نسبت به بالا بودن ريسك خطر در پاساژ علاءالدين هشدار داد و گفت: براي برآورد جمعيت داخل اين پاساژ، در هر طبقه اكيپ‌هاي دونفره جمعيت را شمارش كردند. براين اساس به‌طورمتوسط بين 3 تا 3 هزار و 500 نفر در هر طبقه اين پاساژ حضور دارند كه با شرايط فعلي ايمني در صورت بروز حريق، حداقل 350 نفر جان خود را از دست خواهند داد. اما با اجراي صحيح دستورالعمل سازمان آتش‌نشاني و نگهداري آن به جرات مي‌گوييم كه اگر حريقي در اين پاساژ اتفاق بيفتد، 99 درصد تلفاتي نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون