• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4040 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران و مشهد مطرح شد

از واكنش به انتقادات در فضاي مجازي تا حضور عوامل نفوذي در رده‌هاي مديريتي كشور

روز گذشته نماز جمعه تهران به امامت آيت‌الله سيداحمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه برگزار شد. خاتمي در اين خطبه به مساله حجاب و عفاف در كشور اشاره كرد و گفت: طي دو هفته اخير شاهد دو جريان در اين خصوص بوديم كه جريان اول مربوط به ترويج بدحجابي و بي‌حجابي و مساله دوم در ارتباط با كساني بود كه مي‌خواستند اين بي‌حجابي را توجيه و تئوريزه كنند.

او در ادامه گناه جرياني كه قصد تئوريزه كردن بي‌حجابي را دارند بيشتر از بي‌حجابي دانست و تاكيد كرد: جرياني كه بي‌حجابي را تئوريزه مي‌كند گناهش به مراتب بدتر از جريان اول است و اينها قانون را زيرسوال مي‌برند. همه فقها بدون ترديد از حجاب به عنوان ضروريات دين ياد مي‌كنند و بانوان متدين به اين مساله گوش مي‌دهند اما ممكن است افراد ساده‌لوح تحت‌تاثير اين حرف‌ها قرار گيرند.

او در ادامه به اتفاقات خيابان پاسداران اشاره كرد و افزود: جنايتكاران اغتشاشات خيابان پاسداران مستحق اشدمجازات هستند. قاطعيت در اجراي قانون درباره اغتشاشگران و جانيان آدمكش بايد مورد توجه قرار گيرد. تقاضاي ما اين است كه رسيدگي به اين پرونده زياد طول نكشد و جوري جانيان مجازات شوند كه جانيان اينچنيني ديگر در خواب هم اين‌گونه قساوت، آدم‌كشي و وحشي‌گري را نبينند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين به اظهارنظرها و انتقادات در فضاي مجازي نسبت به خود واكنش نشان داد و گفت: من يقين دارم بعد از صحبت من مثل خطبه قبل در اين يك ماه كه به‌شدت در فضاي مجازي مرا نوازش كردند و فحاشي و اهانت كردند در اين خطبه هم اين كار را خواهند كرد، ولي بدانند خاتمي منتظر شهادت است.

 

عوامل نفوذي ما را مديريت مي‌كنند

حجت‌الاسلام سيد احمد علم‌الهدي نيز در خطبه نمازجمعه شهر مشهد با اشاره موضوع نفوذ در ميان مسوولان كشور گفت: متاسفانه عوامل نفوذي، چه در جريان‌هاي اجتماعي و چه در مديريت‌هاي نظام، دانسته يا نادانسته ما را مديريت مي‌كنند. اينها طوري ما را مديريت مي‌كنند كه حتي در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني نيروهاي انقلاب، به مسائل حاشيه‌اي مي‌پردازيم.

علم‌الهدي در ادامه ايران را تنها كشوري كه مردم براي خود تصميم مي‌گيرند، معرفي كرد و افزود: نقشه دشمن فريب دادن ما است و بايد توجه داشته باشيم، در اين كره خاكي تنها كشوري كه مردم آن، خودشان براي خودشان تصميم مي‌گيرند، همين كشور است. حتي امريكايي‌ها خودشان براي خودشان تصميم نمي‌گيرند. تنها ما هستيم كه خودمان براي خودمان تصميم مي‌گيريم. امروز كه دشمنان از هر فرصتي استفاده مي‌كنند، اين مديران ما هستند كه بايد وابستگي ما را به خارج از كشور كمتر كرده و از توانايي داخلي استفاده كنند. اين مسيري است كه رهبري نيز راه آن را در اقتصاد مقاومتي تبيين و تشريح كردند.

خطيب نمازجمعه مشهد فرهنگ‌سازي را تنها راهكار عملي كردن اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: رهبري مهم‌ترين اقدام براي تحقق اقتصادي مقاومتي را فرهنگ‌سازي براي آن عنوان كرده‌اند. اينكه هر روز با اتومبيل فلان، خانه فلان و تجمل‌گرايي مقابل مردم نمايش بدهيم، آن هم در مقابل جامعه‌اي كه مشكل دارد و شغل هم ندارد، اقتصاد مقاومتي نيست. اينكه هر آن، ماشين‌هاي خارجي رنگارنگ را به نمايش بگذاريد، درست نيست. امام بزرگوار فرمودند خدا نياورد آن روزي كه سياست مسوولان ما پشت كردن به محرومان باشد، يعني در برنامه‌ريزي‌ها يك عده پولدار را هدف قرار بدهند و فقط براي آنها برنامه‌ريزي كنيم.

او با بيان اينكه ما در فرهنگ‌سازي براي اقتصاد مقاومتي مشكل داريم، تاكيد كرد: مقام معظم رهبري چالش‌ها و ظرفيت‌هاي اجتماعي را نشان دادند. امروز اگر عزيزان مي‌خواهند در ستاد اقتصاد مقاومتي به مردم گزارش بدهند، بايد براساس شاخصه‌هاي خود مقام معظم رهبري گزارش بدهند. مقام معظم رهبري ظرفيت‌ها و چالش‌هاي اقتصاد مقاومتي را مشخص كرده و حرف اول‌شان، فرهنگ‌سازي براي اقتصاد مقاومتي است. آيا با اين تجمل‌گرايي‌ها مي‌خواهيم اقتصاد مقاومتي را اجرا كنيم. اكنون ۳ سال است كه مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي مطرح كرده و اين وضع بازار ما است كه با اجناس خارجي پر شده است.

خطيب نماز جمعه مشهد مقدس يادآور شد: اينكه بي‌حساب و كتاب اتومبيل‌هاي خارجي و رنگارنگ وارد كرده و در خيابان‌ها نمايش بدهيم، كجايش منطبق بر اقتصاد مقاومتي است. جوانان ما به عنوان دفاع از حرم و حريم در سوريه و عراق جان دادند و شهيد شدند اما بازار سوريه و عراق را كشورهاي ديگر تصاحب كردند و شما نتوانستيد كاري انجام دهيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها