• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4041 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند

انتشار آلبوم «پژواك پارسي» از سوي نشر بين‌المللي ناكسوس

آلبوم «پژواك پارسي» به آهنگسازي اميرمهيار تفرشي‌پور از سوي نشر بين‌المللي ناكسوس منتشر و روز جمعه ١١اسفند در فرهنگسراي نياوران با حضور اساتيد موسيقي رونمايي شد.

اين برنامه با پيام صوتي پروفسور هرمز فرهت موسيقيدان برجسته ايراني درباره اين آلبوم و نظر تخصصي ايشان در مورد آهنگسازي دشوار و در نهايت تخصص در خلق كنسرتو براي هارپ آغاز شد.

سپس سيدعباس سجادي مدير فرهنگسراي نياوران از خلق اين اثر و بازگشت امير مهيار تفرشي‌پور بعد از پايان تحصيلات به ايران براي تقويت موسيقي كشور و انتقال دانش و تجربيات ارزشمند او به نسل جوان و خلق اين آلبوم جهت معرفي موسيقي ايران به جهانيان تقدير و تشكر كرد.

در ادامه تفرشي‌پور به بيان توضيحاتي در ارتباط با شيوه خلق اين آلبوم و مراحل تمرينات و ضبط اين اثر پرداخت. همچنين آقاي يسپا لوتزهوفت (مدير هنري آنسامبل آتلاس در كپنهاگ) به نقد و بررسي اين آلبوم پرداخت و در سخنان خود به توانايي و ديد وسيع آهنگساز در سبك‌هاي گوناگون پرداخت. همچنين آميختگي صحيح موسيقي ايراني و موسيقي مدرن را از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين آلبوم نام برد. او در پايان از اجراي يكي از آثار اين آلبوم همراه با آنسامبل آتلاس در ماه اكتبر و سفارش ساخت اثري براي تولد صدسالگي آهنگساز مشهور دانماركي نيلس ويگو بنتسون در سال ٢٠١٩ نام برد.

در اين مراسم همچنين پيام‌هايي از استاد آهنگسازي اميرمهيار تفرشي‌پور، پروفسور كرستنسن و سوليست كنسرتو هارپ خانم گابريلا دالوليو پخش شد. آلبوم پژواك پارسي شامل كنسرتو براي هارپ و اركستر و چندين اثر ديگر است. رهبري اين آلبوم را دارا مورگن و علي رهبري (رهبر بين‌المللي ايراني) همراه با اركستر مجلسي انگلستان به عهده داشته‌اند. روابط عمومي آلبوم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون