• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4049 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

هاشمي: مردان علاقه‌اي به مدير شدن زنان ندارند

گروه اجتماعي| رييس شوراي سياستگذاري كنگره ملي زنان موفق ايران گفت: بدون تعارف مي‌گويم مردان دوست ندارند زنان جايگاه بالايي پيدا كنند چون ورود هر زن به مسووليت مساوي با خروج يك مرد از آن مسووليت مي‌شود.

فاطمه هاشمي‌رفسنجاني در دومين كنگره ملي زنان موفق ايران در دانشگاه شهيد بهشتي تهران افزود: كنگره ملي زنان موفق ايران يكي از محدود همايش‌هايي است كه فعاليت‌هاي خودش را ادامه مي‌دهد و به واسطه برگزاري اين كنگره و تلاش‌هاي صورت گرفته در كشور، اكنون توانستند مصوبه‌اي را از دولت بگيرند كه 30‌درصد از بانوان در دستگاه‌هاي اجرايي مشغول به كار شوند.

هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: گاهي در انجمن‌ها و حركت‌هاي زنان مي‌بينيم كه همه بايد واقع بين باشيم و جهان‌بيني بايد اسلامي باشد ولي بايد مقتضيات زمان و مكان را نسبت به آن بسنجيم و مسوولان ما بايد به اين امر توجه كنند و شما زنان هستيد كه بايد اين زمينه را ايجاد كنيد. وي ادامه داد: پدرم هميشه تاكيد مي‌كرد يكي از مشكلات زنان در جامعه، قوانين است وبهترين مكان براي تغيير قوانين مجلس شوراي اسلامي است بايد سوال كرد كه چرا زنان بيشتري به مجلس نمي‌روند چون ما نمي‌خواهيم و بايد اين آسيب‌شناسي را انجام داد كه چرا زنان به زنان راي نمي‌دهند يا اينكه ما زنان جامعه خودمان را نمي‌شناسيم.

وي تصريح كرد: بايد روي اين موضوعات كار شود و آسيب‌شناسي حضور زنان در عرصه‌هاي مديريتي و تصميم‌گيري كشور بايد صورت گيرد ما مي‌توانيم 30 تا 40 درصد زنان را به مجلس بفرستيم تا گام بزرگي براي تحقق حقوق زنان داشته باشيم و اگر زنان دنبال حق خودشان نروند نمي‌توانند به حق شان برسند بايد در اين زمينه هزينه دهيم تا به خواسته‌هاي‌مان برسيم و اين محقق نخواهد شد مگر اينكه بانوان با همدلي و آگاهي و بينش در كنار هم به نتيجه مثبتي در اين زمينه برسند.

وي ادامه داد: خوشبختانه امروز زنان با سواد و موفقي در بالاترين سطح در كشور داريم و هرجا مسووليتي دارند موفق بوده‌اند و نشان دادند كه مي‌توانند موفقيت داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون