• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4058 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

ادامه از صفحه اول

جايگاه ويژه شهردار

اگر شهردار فردي با تجربه و اجرايي باشد، مي‌تواند در بسياري از زمينه‌ها نقش‌آفريني كند. برنامه‌ريزي شهري، تامين منابع پايدار براي شهرداري، داشتن برنامه در امور زيربنايي، بهبود وضعيت محيط زيست، ارتقاي بهداشت رواني شهروندان و برنامه‌ريزي در حوزه اقتصادي از جمله مواردي است كه شهردار بايد در آنها نقش آفرين باشد. همچنين شهردار بايد با سازمان‌ها تعامل داشته باشد؛ با متخصصين در زمينه‌هاي مختلف ارتباط جدي بگيرد و از مردم در خدمات‌رساني و رفع مشكلات كمك بگيرد. اكنون كه شهردار تهران استعفا داده شوراي شهر و مردم نبايد از او گله‌مند باشند. استعفاي شهردار تهران به دليل عارضه بيماري بوده است. او اعلام كرده كه از قبل بيماري داشته و اخيرا بيماري جديدي بر ايشان عارض شده است. نبايد فراموش كرد كه آقاي نجفي فردي متعهد بوده و به لحاظ اجرايي مديري داراي انگيزه است. بنابراين بسيار بعيد است كه در صورت نبود مشكلي اساسي استعفا داده باشد. آقاي نجفي 40 سال خدمت صادقانه كرده و امروز كه عذري براي كنار رفتن دارد، زمان تجليل از خدمات 40 ساله او است. نظام جمهوري اسلامي بايد قدر مديراني را بداند كه خدمت صادقانه و خالصانه داشته و كارآمد و اثربخش بوده‌اند.

اميدواريم در ادامه نيز چنين فردي از سوي شوراي شهر تهران انتخاب شود. بدون شك رفتن نجفي يك لطمه خواهد بود زيرا شوراي شهر براي تصدي‌گري اين نهاد انتخاب مناسبي كرده و شهرداري نيز در اين مدت موفقيت‌هاي خوبي به دست آورده است. به هر حال مي‌توان هر لطمه و خسارتي را مديريت و هر نقطه ضعفي را با انتخاب فردي اجرايي و همه‌جانبه به نقطه قوت و فرصت تبديل كرد. به اعتقاد من شوراي شهر با تركيب و ديدگاهي كه دارد مي‌تواند فرد جايگزين مناسبي را انتخاب كند.

 

مزيت نسبي ما در جهان پرآشوب

چگونه در دنياي خبري صدا كرد و به اغيار و بيگانگان نشان داد كه ما تا چه حد سرگرم مسائل خود ساخته و غيرضرور هستيم؟ در جهاني كه تغييرات بسياري را شاهد است و صف‌بندي‌هاي تازه در حال به وجود آمدن هستند و شايد بيش از گذشته هر كس تنها و تنها به فكر منافع خود است و در اين رابطه كوچك‌ترين ملاحظه‌اي وجود ندارد ما كه با دشمني ريشه‌اي اسراييل و عناد هيات حاكمه جديد عربستان و ترك‌تازي‌هاي رييس‌جمهور غيرقابل پيش‌بيني امريكا روبرو هستيم چه راهي در پيش داريم جز اينكه با تمام قوا به خود و ملت خود متكي باشيم و با رفع چالش‌ها و ايجاد استحكام داخلي نه تنها تهديد‌ها را بلااثر كنيم كه پيشرفت هم داشته باشيم. اگردر كنار حفظ و گسترش حقوق شهروندي حصر محصورين برداشته شود و محدوديت‌ها از شخصيت‌هاي محبوب لغو شوند و دولت مورد حمايت واقعي و همه‌جانبه همه قوا قرار گيرد و همه به سمت اجراي عدالت در همه ابعاد آن برويم و جلو رانت‌خواري‌ها و مفاسد اقتصادي بايستيم قطعا رضايت عميق مردم را به دست خواهيم آورد و با پشتيباني مردم از هيچ خطر و تهديدي واهمه نخواهيم داشت. تنها در زمينه اتكال به خداوند يگانه و كسب حمايت همه‌جانبه مردم است كه در دنياي پرآشوب كنوني ما داراي مزيت نسبي هستيم و بيگانگان توان رويارويي با كشور ما را ندارند. نيروهاي مخلص و پرتوان نظامي ما هم هنگامي كه مستحضر به پشتيباني قاطع قاطبه ملت هستند نيروي‌شان مضاعف مي‌شود و دشمنان را به هراس مي‌افكنند. در همين سال‌ها شاهد بوديم كه در منطقه چه بسيار ارتش‌ها با مدرن‌ترين امكانات ولي بدون داشتن حمايت مردمي كاري از پيش نبردند و دچار تشتت شدند. روشن است كه ما بر اين مزيت نسبي روشن خود يعني كسب حمايت و استحكام ملي و دوري از تشنج زايي و ستاندن بهانه از بيگانگان عنود خود خواهيم توانست بر همه تهديد‌ها غلبه كنيم و گام‌هاي استواري در جهت پيشرفت و توسعه كشور و ارتقاي سطح معيشت مردم برداريم.

 

سلامت همگاني

با استانداردها و مطلوب نهايي هنوز فاصله دارد و آنچه كه مي‌تواند دسترسي به آن را تسهيل كند پايداري در نظام تصميم‌گيري، سياستگذاري و اجرا است. پايداري كه تمام سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي كشور براي رسيدن به توسعه به آن نياز اساسي و مبرم دارند و يكي از پيش شرط‌هاي لازم براي تحقق توسعه پايدار انسجام و اعتماد اجتماعي است كه اجراي صحيح و شايسته برنامه‌ها و وعده‌ها مي‌تواند بر ارتقاي آن نقش مستقيم و تاثيرگذاري داشته باشد.

همچنين تحقق توسعه پايدار نيازمند تربيت سرمايه‌هاي انساني است، سرمايه‌هاي آتي كشور كه امروز دوران كودكي خود را سپري مي‌كنند بايد به نحو درست و شايسته با موضوعات و مقولات بهداشتي و درماني و سلامت آشنا و مأنوس باشند كه يكي از اقدامات مثبت براي اين آشنايي توسط شهرداري تهران در كاربازي‌اي در برج ميلاد صورت گرفته است كه در ارتباط كار با بازي موضوعات بهداشت و سلامت به كودكان آموزش داده مي‌شود و شناختي نسبت به دنياي رعب‌انگيز پزشكي براي كودكان ايجاد مي‌كند كه مي‌تواند بسياري از ترس‌ها و اضطراب‌ها را از آنها بزايد و آنها را بيشتر با مفهوم سلامت و پزشكي و بهداشت مأنوس كند كه انتظار مي‌رود اين طرح مثبت در ساير استان‌ها اجرا و پياده‌سازي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون