• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4112 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

درهاي تلويزيون بسته است

عصر روز شنبه ۲۶ خردادماه آيين افتتاح اكران اينترنتي فيلم مستند «توران خانم» به كارگرداني مشترك رخشان بني اعتماد و مجتبي ميرتهماسب با حضور مسوولان و چهره‌هاي فرهنگي و هنري در موزه سينما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر پيش از نمايش فيلم مجتبي ميرتهماسب درباره دلايل اكران اينترنتي فيلم گفت: از زمان پخش اوليه «كارستان» تلاش كردم با مديران تلويزيوني ارتباط بگيرم اما درهاي تلويزيون بسته است و صداوسيما چشم‌هايش را روي واقعيت‌هاي جامعه و افرادي كه مشخصا فيلمساز هستند، بسته است.از سوي ديگر گروه «هنر و تجربه» ازلحاظ تعداد سينما، سانس و... در ذات خودش ظرفيت محدودي دارد و شيوه‌اي كه براي اكران دارد راه دسترسي ساده و آسان را به مخاطب فيلم نمي‌دهد. به همين خاطر دنبال راه‌حل جديدي ‌گشتيم و آن اكران اينترنتي بود.فيلم «توران خانم» سه ويژگي براي ايجاد انگيزه براي مخاطب براي اين جنس از اكران دارد؛ اول خود توران ميرهادي است، دومين ويژگي اين است كه سينماي فرهنگي مستقل با همه كم ‌رمقي‌اش سعي مي‌كند روزنه‌ها را باز كند و كساني كه آن را درك كنند، همراه مي‌شوند و سومين فاكتور اين است كه طبق تصميم مشترك من و رخشان بني‌اعتماد درآمدهاي اين فيلم به شوراي كتاب و فرهنگنامه كودك و نوجوان مي‌رسد. مجموع اين فاكتورها مي‌تواند انگيزه‌اي باشد براي كساني كه توران ميرهادي را مي‌شناسند و با اطلاع‌رساني و خريد بليت مي‌توانند به يك جريان كمك كنند.

در ادامه مراسم رخشان بني‌اعتماد صحبت‌هاي خود درباره توران خانم را اين‌طور شروع كرد: ازآنجاكه مي‌دانم توران خانم از هر اتفاق خوب و پيشرفتي به وجد مي‌آمد اگر امروز پيش ما بود، پيروزي تيم ملي را تبريك مي‌گفت. مخصوصا اينكه از پيروزي و موفقيت ورزشي گروهي مثل فوتبال خيلي خوشحال مي‌شد. وي در ادامه صحبت‌هايش گفت: توران ميرهادي مي‌خواست تمام تجربياتي را كه در فضاي مستقل و دوران كاري خود به دست آورده بود به آموزش‌وپرورش منتقل كند تا همه بچه‌ها از آن بهره بگيرند. اميدوارم آموزش‌وپرورش از محافظه‌كاري و مقاومت در برابر هر تغيير و اصلاحي فاصله بگيرد تا آموزه‌هاي توران خانم در آموزش‌وپرورش به كار گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون