• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4118 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

اصلاح نگاه به جوانان، لازمه برون‌رفت از بحران‌هاي موجود

اميرحسين اسد بيگي

مدتي است در فضاي مجازي يا در محافل مختلف كليد واژه‌اي مبني بر اصلاح اصلاحات شنيده مي‌شود. برخي معتقدند اصلاحات كه روزي راهكار خروج كشور از بحران بود امروز نياز به اصلاح دارد.

شايد نياز باشد قبل از آنكه به اصلاح اصلاحات پرداخته شود به اصلاح نگاه اصلاح‌طلبان يا اعتداليون به جوانان توجه شود. اينكه جريان اصلاحات از سال 76 با حمايت جوانان روي كارامد و تا به امروز نيز در بزنگاه‌هاي مختلف توانسته است با حمايت جوانان موفق باشد بر كسي پوشيده نيست.

فراموش نكرده‌ايم كه در سال 92 كه در جامعه هيچ رغبتي براي اصلاح روند موجود وجود نداشت اين جوانان بودند كه تصميم گرفتند به ميدان بيايند و تلاش خود را براي اصلاح مسير نادرستي كه در كشور بود به كار گيرند، ديديم كه جوانان با حضورشان مسير جامعه را تغيير دادند و واژه اميد را در جامعه احيا كردند. دو سال پس از آن دوباره خواستند و توانستند اميد را در قوه مقننه كه كامل به فراموشي سپرده شده بود زنده تند.

نسل ما شايد جز هاله‌اي سياه، سفيد چيز ديگري از 8 سال دفاع مقدس به ياد نياورد و اما ديده و شنيده است كه در سخت‌ترين روزهاي جنگ جوانان بودند كه با تدبير و شجاعت خود ضمن خروج كشور از بحران جنگ از اين آب و خاك جانانه دفاع كردند.

مشاهده مي‌كنيم كه در تاريخ بعد از انقلاب روز و ساعتي نبوده است كه به جوانان اعتماد كنيم و جواب مثبت نگيريم و امروز كه بحث اصلاح اصلاحات در ميان است وقت خوبي است تا ما هم براي اولين‌بار لب به مطالبه باز كنيم كه البته اين‌بار هم مطالبه مان براي خودمان نيست براي آينده اين مرز و بوم است.

همه بر اين قضيه اجماع داريم كه مديريت باستاني با علم و دانش سه دهه قبل ديگر پاسخگوي نيازهاي كشور نيست، براي عبور از بحران امروز ما به دانش، تفكر و نيروي جواني نياز داريم. كساني كه خود دليل اصلي بحران امروزمان هستند نمي‌توانند راهكاري براي خروج از اين بحران‌ها داشته باشند. امروز ديگر راهي جز اعتماد به جوانان باقي نمانده است؛ راهي كه اگر خيلي زودتر طي مي‌شد قطعا اوضاع كشور امروز بهتر بود. هنوز هم دير نشده و فقط كافي است مسوولان ما چه اصلاح‌طلب و چه جريان اعتدالي اعتماد به جوانان را نه در شعار بلكه در قلب‌شان باور كنند تا بار ديگر شاهد معجزه تفكر و دانش جوانان در برون رفت از مشكلات جامعه باشيم.

اتفاقي كه در هفته گذشته رخ داد مثالي بود براي لزوم اعتماد به جوانان، حضور زنان در ورزشگاه‌ها همواره يكي از مطالبات جوانان در چند سال اخير بودو هفته گذشته تحت هر شرايطي كه بود به جوانان اعتماد شد و در استاديوم آزادي به روي خانواده‌ها باز شد نه تنها كوچك‌ترين مشكلي پيش نيامد بلكه موجي از اميد و شادي درجامعه به راه افتاد. در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و... نيز فقط كافي است تا به ايده و عملگرايي جوانان اعتماد كنيم تا شاهد نتايج درخشان آن در جامعه باشيم.

دبير جوانان بنياد باران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون