• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4204 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر

واگذاري رايگان ساختمان‌هاي بافت فرسوده به استارت‌آپ‌ها

شهردار تهران از واگذاري ساختمان‌هاي موجود در بافت فرسوده و ناكارآمد شهري به استارت‌آپ‌ها و شركت‌هاي فناور خبر داد و گفت: اين ساختمان‌ها به صورت رايگان در اختيار شركت‌ها قرار داده مي‌شود و سهم شهرداري بعد از فروش محصولات فناورانه در بازار دريافت خواهد شد.

محمدعلي افشاني در امضاي تفاهمنامه مشترك با معاونت علمي؛ توسعه محلات و زيست‌پذير كردن محل‌هاي ناكارآمد و فرسوده شهري را از برنامه‌هاي مديريت شهرداري عنوان كرد و افزود: در گذشته برنامه‌ريزي‌ها براي توسعه بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد بر نوسازي ساختمان‌ها متمركز شده بود، ولي در حاضر به اين فكر افتاديم كه از اين بافت به صورت گسترده‌تري بهره‌برداري كنيم.

وي استفاده از بافت‌هاي فرسوده در راستاي توليد دانش و علم را از اولويت‌ شهرداري نام برد و افزود: بر اين اساس در جلساتي كه با معاونت علمي برگزار كرديم، قرار شد تا به صورت همكاري‌هاي مشترك اقدام به بهره‌برداري از بافت‌هاي ناكارآمد به امر توسعه فناوري كنيم.

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه براساس اين توافق امكاناتي كه در اختيار شهرداري است در اختيار شركت‌ها و استارت‌آپ‌ها قرار داده مي‌شود، افزود: از طرف ديگر ما به دنبال توسعه حيات واقعي بافت‌هاي فرسوده هستيم كه در اين راستا با توافقي كه با معاونت علمي صورت گرفت، شركت‌ها و استارت‌آپ‌ها در اين ساختمان‌ها ساماندهي خواهند شد و اين ساختمان‌ها در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

افشاني با تاكيد بر اينكه در اين توافق تعداد ساختمان‌هاي بافت فرسوده قابل واگذاري مشخص شده است، اظهاركرد: در اين راستا با برخي از نهادها كه سوله يا ساختمان‌هاي بلااستفاده دارند، مذاكره و مقرر شد كه با مشاركت آنها از اين ظرفيت براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان استفاده كنيم.

وي امضاي تفاهمنامه مشترك ميان شهرداري و معاونت علمي را گام اول اجراي اين طرح مشترك نام برد و اضافه كرد: ساختمان‌هاي بافت‌هاي فرسوده به صورت رايگان در اختيار شركت‌ها و استارت‌آپ‌ها قرار خواهد گرفت و براساس قراردادي كه با اين شركت‌ها منعقد مي‌شود، بخشي از سهام اين شركت‌ها در اختيار شهرداري قرار مي‌گيرد.

شهردار تهران ادامه داد: سهم شهردار از اين شركت‌ها زماني دريافت مي‌شود كه محصول توليد و به بازار عرضه شود و در عين حال پولي كه از اين طريق نيز دريافت مي‌شود، براي حمايت از شركت‌ها مجددا هزينه مي‌شود. وي در عين حال مزيت اجراي اين طرح را توسعه كشور و عمران و آبادي شهرها عنوان كرد و افزود: دو اولويت بازآفريني بافت فرسوده و توسعه ناوگان حمل و نقل شهري از جمله اولويت‌هاي رييس‌جمهور است و مقام معظم رهبري نيز بر احياي بافت‌هاي فرسوده تاكيد دارند. شهردار تهران خاطرنشان كرد: اقدام مشترك معاونت علمي و شهرداري گامي در راستاي احياي بافت فرسوده خواهد بود و اميدواريم همه كشور از اين تجربه استفاده كنند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون