• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4204 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر

بطحايي:

زورمان به حذف كنكور نرسيد

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه سال جاري در پايه دوازدهم ۲۰۰ عنوان كتاب جديدالتاليف داشتيم عنوان كرد: تغيير كتب آموزشي به اتمام رسيد و ديگر تا چهار سال آتي كتب نونگاشت نداريم.

سيدمحمد بطحايي با بيان اينكه برنامه درسي به‌شدت در معرض تهديد از سوي دايه‌هاي مهربان‌تر از مادر قرار گرفته است، گفت: متاسفانه امروز كلاس‌ها و آزمون‌هاي كنكوري و حجم كتاب‌هاي كمك آموزشي، برنامه درسي را تحت‌الشعاع قرار داده، اين در حالي است كه برخي از اين كتب از حداقل استانداردها نيز برخوردار نيستند.

وزير آموزش و پرورش به عواقب اين امر اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال دانش‌آموز احساس بي‌نيازي از حضور در مدرسه مي‌كند، به ويژه وقتي تبليغات گسترده موسسات كنكوري را در صدا و سيما و... مشاهده مي‌كند. همچنين شاهد لجبازي برخي موسسات هستيم و گويي مي‌خواهند با اين منطق علني يك كشتي جانانه بگيرند ما براي مقابله با اين آسيب‌ها برنامه‌هايي چون حذف آزمون‌ها را از دوره ابتدايي شروع كرديم.

وي ادامه داد: هرچند هنوز زورمان به اين موضوع در دبيرستان نرسيده و كنكور هنوز سرجايش خودش است؛ در واقع تا كنكور باشد فسادهاي چند ميليارد توماني نيز سر جايش باقي است. وي با اشاره به در خطر بودن دانش‌آموزان ابتدايي از حيث فعاليت‌هاي پرورشي و تربيتي گفت: بايد موانع را كنار بزنيم، هرچند نشانه‌ها حاكي از آن است كه كمي لج بازي با نظام آموزش و پرورش در حال وقوع است و شايد يكي از دلايل رونق يافتن اين بازار مكاره ضعف ما در برنامه درسي باشد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: چرا بايد در كشوري كه ۴۰ سال آموزه‌هاي انقلابي در آن در جريان است، برخي نوجوانان چهره خدادادي خود را نازيبا بدانند و خود را به تيغ جراحي بسپارند؟ با ضعف در امور تربيتي و پرورشي و كاهش سهم اهداف تربيتي روبرو هستيم. بايد برنامه‌هاي ما برخاسته از آموزه‌هاي ديني بوده و بايد نظام آموزش و پرورش را پالايش كنيم و به سمت و سوي اهداف تربيتي ببريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون