• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4264 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

وزارت ارتباطات و قوه قضاييه به تفاهم رسيدند

با امضاي امير ناظمي، رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران و حجت‌الاسلام حميد شهرياري، رييس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه، تفاهمنامه همكاري بين سازمان فناوري اطلاعات ايران به نمايندگي از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه روز گذشته منعقد شد.

به گزارش ايسنا، اين تفاهمنامه براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20ساله و برنامه ششم توسعه به ‌منظور تحقق برنامه‌هاي توسعه‌اي مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي و مصوبات توسعه دولت الكترونيكي به امضا رسيد.

ايجاد شفافيت و استقرار دولت الكترونيكي، عدالت الكترونيكي و پيشگيري از جعل و تضمين صحت اسناد و قراردادهاي رسمي و دستيابي قوه مجريه و قضاييه به بانك‌هاي اطلاعاتي از محورهاي همكاري اين تفاهمنامه است. ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي انجام استعلام هويت اشخاص حقيقي و حقوقي، تلاش براي تحقق كاهش مراجعه حضوري به دستگاه‌هاي اجرايي، همكاري در ايجاد امكان ثبت همه معاملات راجع به املاك و اراضي به صورت الكترونيكي، تبادل الكترونيكي اطلاعات و پاسخگويي الكترونيكي و بر خط به استعلام‌هاي مورد نياز مراجع قضايي و استقرار فضاي مركز داده به‌ منظور استقرار تجهيزات مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه براي ارايه خدمات به شبكه ملي تبادل اطلاعات (NIX) از ديگر محورهاي اين تفاهمنامه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون