• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4276 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

نماينده آشوريان:

حسن عباسي حداقل حرمت مسيحيان كشور را نگه‌ مي‌داشت

حسن عباسي، سخنران تندرو اصولگرا كه هربار تريبوني در اختيارش گذاشته مي‌شود اتهاماتي را نسبت به شخص يا گروهي مطرح مي‌كند اين‌بار ادعاهاي عجيب و غريبش را درباره مسيحيان آن هم درست در روز ميلاد حضرت عيسي (ع) به كار بست. او سوم دي‌ماه در مسجد جامع زاهدان گفته بود: «علت مخالفت و دشمني بني اسراييل با حضرت عيسي مسيح(ع) مخالفت آن حضرت با ربا خواري آل يهود بود كه آن زمان حضرت عيسي(ع) به مخالفت با نظام ربوي يهود پرداخت و در آن زمان خاخام بزرگ يهودي به پادشاه گفت كه اگر اين فرد بماند نه ما مي‌مانيم و نه شما. اكنون دو هزار سال بعد از حضرت عيسي، دين مسيح مطلقا با رباخواري عجين شده است. امروز بعد دو هزار سال ديده مي‌شود كه دين مسيحيت مقابل رباخواري سر خم كرده است.» صحبت‌هاي عباسي به همين‌جا ختم نمي‌شود و مي‌گويد: «اين كشوري به نام ايران است كه مقابل اين حكم ربا ايستاده است. امروز بين ۳۰۰ كشور دنيا اين ايران و در واقع اسلام است كه مقابل رباخواري ايستاده است. علت افول اقتصاد غرب يك دليلش اين است كه تار و پود اقتصاد آنها بر پايه رباست و جامعه جهاني امروز نياز به فقه الهي دارد و جامعه امروز غرب درگير آن چيزي است كه عيسي مسيح دو هزار سال پيش با آن به مخالفت پرداخت.» آنچه حسن عباسي از تريبون مسجد جامع عنوان مي‌كند با واكنش دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان و نماينده آشوريان ايران در مجلس شوراي اسلامي مواجه شد. يوناتن بت‌كليا در اين رابطه به ايرنا مي‌گويد: سخنان عباسي خوراك تبليغاتي بيگانگان و ‌مدعيان دروغين حقوق بشر است. او حداقل بايد حرمت مسيحيان كشور را نگاه مي‌داشت و دين مسيحيت را زير سوال نمي‌برد.

او ادامه داد: «بنده به عنوان يك مسيحي ساكن در كشور مسلمان معتقد هستم كه در هر ديني افراد مختلفي زندگي مي‌كنند و اين رفتار افراد است كه باعث زيرسوال رفتن يك دين مي‌شود.» بت‌كليا افزود: صحبت‌هاي امام راحل در مورد همزيستي مسالمت‌آميز اديان و رفتارهايي كه رهبر معظم انقلاب با پيروان اديان الهي دارند، پاسخي به اين عزيزي است كه نه مي‌دانم چه كسي است، نه اسم‌شان را شنيده‌ام و نه شناختي نسبت به ايشان دارم.

بت‌كليا خطاب به عباسي مي‌گويد: كاش يك بار همديگر را ببينيم و رودررو مثل 2 برادر و 2 انسان معتقد به دين با هم صحبت كنيم. اين نماينده مجلس بار ديگر به فرمايشات امام خميني (ره) اشاره مي‌كند مي‌گويد: امام راحل در يكي از نخستين نشست‌هاي خود در بدو بازگشت به ايران در مسجد جماران ديداري با مسيحيان، كليمي‌ها، زرتشتي‌ها و مسلمانان داشتند و در آنجا فرمودند: «ما ملت واحد و يد واحد هستيم»؛ ‌اي كاش همه ما اين سخنان را خوب بفهميم.

او گفت: عهدنامه‌ امام علي (ع) يك‌هزار و 400 سال پيش بر همين موضوع تاكيد كرده و ايشان اعلام كرده‌اند كه «هركسي خلاف اين رفتار را بكند از من نيست»؛ بنده ايشان را به امام علي (ع) مي‌سپارم. نكته‌اي كه به نظر مي‌رسد حسن عباسي هيچ‌ توجهي به آن نداشته يا نخواسته است آن را مد‌نظر قرار دهد بهره بالاي بانكي در ايران است كه حتي علما نيز منتقد آن هستند و نمونه بارز آن اظهارات آيت‌الله جوادي آملي است كه در يك مراسم سخنراني وضعيت بهره در بانك‌ها را اعلام جنگ با خدا معرفي كرد و گفت: اين اعلام جنگ با خدا را باور نكرده‎ايم، خداوند صريحا دربرابر ربا گفت كه گزينه نظامي در برابر ربا روي ميز من است، با من طرف هستيد، تا بانك‎ها اصلاح نشود و تا ربا وجود دارد همچنان وضع همين است، يك كسي مي‎گويد چه در شرايط تحريم، چه در شرايط ركود و چه در شرايط تورم اين معامله‎اي كه با بانك مي‎كنيد سود مي‎دهد و يقينا20 درصد هم سود مي‎دهد، اين يك علم غيب مي‎خواهد، اين همان ربا است اما به صورت عقود اسلامي كه با اين كار نمي‎شود جلوي ربا ايستاد، چطور مي‎شود در تمام حالات اين معامله سود بدهد و آن هم 20 درصد سود بدهد و آن هم يك علي‎الحساب باشد كه تا آخر اين علي‎الحساب سود بدهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون