• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4285 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

خبرخوان

بانك مركزي نيازهاي مردم و فعالان اقتصادي را تامين مي‌كند

رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه ثبات نسبي در بازار حاكم است، گفت: بانك مركزي با قدرت نيازهاي واقعي مردم و فعالان اقتصادي را تامين مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، عبدالناصر همتي روز سه‌شنبه در نشست دوره‌اي با استادان و صاحب‌نظران اقتصادي با اشاره به فشارهاي اقتصادي و جنگ رواني و تبليغاتي دولت امريكا و متحدانش براي بر هم زدن تعادل بازار ارز، از كنترل بانك مركزي بر بازار ارز خبر داد. وي افزود: بر اساس اقدام‌هاي انجام شده روند تامين و صدور حواله‌هاي ارزي از طريق كشورهاي مختلف بسط يافته است. همتي همچنين با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سپرده ريالي مبتني بر ارز در روزهاي آينده و نيز آغاز فرآيندهاي اجرايي ايجاد بازار متشكل معاملات ارزي تصريح كرد: مجموعه اين اقدام‌ها در كنار برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي اصلاح نظام پولي كشور نويدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز كشور است. در اين نشست موضوع‌هاي روز حوزه پول و ارز كشور مورد بررسي قرار گرفت و بر ضرورت تداوم اقدامات بانك مركزي در بازار ارز تاكيد شد. ايرنا

۸۰ درصد درآمد بي‌مسكن‌ها صرف اجاره مي‌شود

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه رشد تقاضا و عدم عرضه مسكن باعث مي‌شود اقشار بي‌مسكن ۸۰ درصد درآمد خود را صرف اجاره‌بها كنند، گفت: بحث قاطع مردم بحث مسكن است و سياست‌هاي ما مي‌تواند به توليد مسكن شتاب دهد.

محمد اسلامي در مراسم توديع و معارفه معاونان مسكن و ساختمان و شهرسازي و معماري با بيان اينكه رشد تقاضا و عدم عرضه يا كاهش عرضه در جامعه هدف، وضعيتي به وجود مي‌آورد كه اقشار فاقد مسكن بيش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت مي‌كنند، گفت: اين فقر و سختي كه به خانواده‌هاي فاقد مسكن تحميل مي‌شود، آسيب‌هاي اجتماعي پيرامون خود دارد كه بايد در راستاي بهبود اين وضعيت حركت شود.

وي اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازي به طور مستقيم و بي‌واسطه به زندگي فردي و اجتماعي مردم متصل است و تفكرات، ايده‌ها و سياستگذاري مسوولان اين وزارتخانه بدون درنگ بر زندگي مردم تاثير‌گذار است. وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: نكته حايز اهميت اين است كه يكپارچگي، توسعه متوازن و پايدار ملاك عمل قرار گيرد و بيش از اين رفتار بيگانه با اكوسيستم و فرهنگ مردم در اقصي نقاط كشور نداشته باشيم. همچنين از تمامي قابليت‌ها و استعدادها مانند ظرفيت دانشگاه، متخصصان، مردم، سازندگان و مشاوران حول يك محور و باور مشترك استفاده شود تا شاهد شكل‌گيري يك نوسازي تمدني و شهري منتج به ارتقاي كيفيت زندگي شهري باشيم. فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون