• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4317 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

حاشيه

چه كاربري‌هايي در باغ‌ها مجاز به فعاليت هستند؟

رسته‌هاي صنفي مجاز به فعاليت در باغات:

در بخش فرهنگي، مجوز ايجاد سالن‌هاي كنسرت و نمايش، موزه‌هاي تاريخي، هنري، نمايشگاه، فرهنگسرا، كتابخانه، گالري، نگارخانه، خانه فرهنگ و كانون پرورش فرهنگي مجاز اعلام شد ضمن آنكه ايجاد دفاتر مطبوعات در باغات نيز مجاز شد.

علاوه بر اين ايجاد سالن‌هاي ورزشي، محوطه‌هاي روباز، مجموعه‌هاي كوچك تفريحي، سالن، تالار برگزاري جشن نيز در باغات مجاز اعلام شد و همچنين فعاليت‌هاي باغ گياه‌شناسي، جانورشناسي، فعاليت‌هاي پشتيبان توليد محصولات زراعي همچنين فعاليت‌هاي مرتبط با توليد گياهان دارويي نيز در باغات مجاز اعلام شد.در بخش آموزشي نيز مجوز ايجاد مدرسه طبيعت، مهد كودك، مدارس در پايه‌هاي مختلف، مركز فني و حرفه‌اي، نهضت سوادآموزي، مركز آموزشي خصوصي، خدمات تحصيلي وابسته و تخصصي(معلولين جسمي و ذهني و ...) و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي و فناوري نوين صادر شد.علاوه بر اين در بخش اداري انجمن‌ها، كانون‌ها و تشكل‌هاي غيردولتي و موسسات خيريه مجاز به فعاليت در باغات شدند و در بخش درماني ايجاد آسايشگاه معلولين، خانه سالمندان، شيرخوارگاه، كانون كارآموزي كودكان و نوجوانان، مراكز اجتماعي درمان‌محور، موسسه حمايت از كودكان سرطاني، مراكز مرتبط با دامپزشكي و... نيز مجاز اعلام شدند.

در بخش تجاري هم عملكردهاي خرده‌فروشي مجاز اعلام شد و براي ايجاد بازارچه‌هاي سنتي و تهيه غذا مجوز صادر شد. همچنين بر اين اساس مالكان مي‌توانند با تحويل 70 درصد باغ خود به شهرداري براي ايجاد فضاي باز شهري در 30 درصد باغ خود با سطح اشغال ٦٠ درصد حداكثر در 4 طبقه ساخت‌وساز داشته باشند.

بيش از ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنياد شهيد هستند

محمدعلي شهيدي، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: «در بنياد شهيد بيش از ۲۳۰ هزار پرونده از شهدا داريم، جنگ تحميلي جنگ نابرابري بود كه تمام معيارهاي جنگ را به هم ريخت امروز ۵۶۲ هزار جانباز و حدود ۴۳ هزار آزاده داريم كه در زندان‌هاي عراق اسير بودند و در مجموع بيش از ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنياد شهيد هستند. ما خانواده‌هاي داراي پنج شهيد در كشور داريم و حتي آمار 10 شهيد هم داريم‌ كه دو خانواده از خانواده‌هايي كه 10 شهيد داشته‌اند يكي در خوزستان و يكي در تهران هستند و در حادثه بمباران به شهادت رسيدند. در دانشگاه آزاد ۸۰ هزار دانشجوي ايثارگر و شاهد داريم. بعضي از فرزندان ايثارگر مي‌گويند ما خجالت مي‌كشيم، بگوييم فرزند ايثارگر هستيم، زيرا نگاه‌ها به ما به شكل استفاده از سهميه ايثارگران است آن هم در حالي كه ۶۵ درصد دانش‌آموزان و ۲۵ دانشجويان ما شاگردان ممتاز هستند.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون