• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4329 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

انتشار عكس تازه شهلا رياحي تا ماه عسل جورج اليوت

دورنمات- پيروزفر

گروه هنر و ادبيات

انتشار تازه‌ترين عكس شهلا رياحي، بانوي بازيگري كه سال‌هاست با آلزايمر دست‌وپنجه نرم مي‌كند، راه‌اندازي آرشيوي براي ثبت آرشيو هنري ايران در سال 98، رونقي كه پارسا پيروزفر به مجموعه تئاترشهر داده و فيلمي كه ماه عسل جورج اليوت را در 60 سالگي به تصوير كشيده از خبرهاي خبرنامه امروز است.

تجليل از بانوي پيشكسوت تئاتر و سينما

15 سالي است شهلا رياحي، بازيگر پيشكسوت سينما و تئاتر با آلزايمر دست‌وپنجه نرم مي‌كند. سال گذشته بود كه انتشار عكس‌هايي از او با حالي آشفته همه را گله‌مند كرد و بهمن فرمان‌آرا در مراسم افتتاحيه سي‌وهفتمين جشنواره فيلم فجر به اعتراض گفت: «اين روزها درباره كساني كه سن‌شان بالا رفته، حرفي زده نمي‌شود و اگر هم زده ‌شود، ناخوشايند است.» شهلا رياحي باوجود شرايط سخت جسمي، شامگاه 20 اسفند در مراسم جشن نوروزگان كه با سرپرستي خانه تئاتر برگزار شد، حضور يافت كه از او و 12 هنرمند ديگر تقدير شد. حالا به واسطه حضور اين بازيگر كه او را نخستين كارگردان زن سينماي ايران نيز مي‌نامند، عكس‌هايي خوشايند از او منتشر شده است.

راه‌اندازي آرشيو ملي هنر ايران

اشرف بروجردي، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در نشست خبري اين سازمان كه
21 اسفند برگزار شد، خبر از راه‌اندازي پايگاه «آرشيو ملي هنر ايران» در شيراز داد. مسوولان اين مركز كه در سال 97 به قالب ديجيتالي روي آوردند، طي يك سال و نيم آينده سامانه‌هاي اين آرشيو را به‌طور كامل به‌روز خواهند كرد. بروجردي در اين نشست عملكرد و دستاوردهاي اين مركز را در سال 97 مرور كرد.

پارسا پيروزفر جان دوباره‌اي به تئاترشهر داد

آمار فروش تماشاخانه‌هاي دولتي در حالي اعلام شده كه پارسا پيروزفر با اجراي نمايش «ملاقات» در سالن اصلي تئاتر شهر جان دوباره‌اي به اين مجموعه داده است. نمايش «ملاقات» به نويسندگي فريدريش دورنمات، با ترجمه، طراحي و كارگرداني پارسا پيروزفر كه اجراي خود را از يكشنبه ۱۲ اسفند در سالن اصلي اين مجموعه آغاز كرد تا جمعه ۱۷ اسفند با پشت سر گذاشتن ۶ اجرا، ميزبان ۳۵۷۵ تماشاگر شد و فروش آن را به دو ميليارد و هفتاد و هشت ميليون و هفتصد و پنجاه هزار ريال براي گيشه اين مجموعه ثبت كرد.

ماه عسل جورج اليوت روي پرده مي‌رود

فيلمي درباره ماه عسل جورج اليوت، نويسنده انگليسي قرن نوزدهم، ساخته مي‌شود. كمپاني فيلمسازي جسيكا چستين، بازيگر امريكايي، رمان «ماه عسل: رماني از جورج اليوت» نوشته دنيتا اسميت را خريداري كرده است. جورج اليوت اسم مستعار مردانه‌اي بود كه ماري آن اوانز براي اينكه داستان‌ها و نوشته‌هايش خوانده شود، انتخاب كرده بود و با اين نام شاهكارهايي همچون «آدام بيد»، «سيلاس مارنر» و «ميدل مارچ» را نوشت. در رمان «ماه عسل» مي‌خوانيم كه اليوت 60 ساله با والتر كراس، جواني كه 20 سال از او كوچك‌تر است، ازدواج مي‌كند و براي ماه عسل راهي ونيز مي‌شوند. اليوت تازه از درگذشت جورج هنري ليوس كه به مدت ۲۶ سال همسرش بود التيام يافته و ذهنش به پرسش‌هايي حول از بين رفتن جسم و تنهايي مشغول بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون