• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4335 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

رهبر انقلاب:

نه هرگز قدس پايتخت متجاوزين اشغالگر و نه جولان از سوريه جدا خواهد شد

در خجسته سالروز عيد مبعث، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه، چهاردهم فروردين در ديدار مسوولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، بعثت انبيا را يك حركت عظيم براي ايجاد تمدن نوين با دو ويژگي «عبوديت الهي» و «مبارزه با كفر و طاغوت» خواندند و با تاكيد بر اينكه بعثت پيامبر اكرم (ص)، جامع‌ترين، كامل‌ترين و ماندگارترين بعثت‌ها است، گفتند: امروز انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ادامه بعثت پيامبر اعظم (ص) و وعده خدا، پيروزي جبهه حق در مصاف توحيد و طاغوت است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي سخنان خود با اشاره به حادثه سيل در برخي استان‌هاي كشور و مشكلات ناشي از آن و همچنين تلفات و خسارات سيل، افزودند: در اين حادثه، تلاش مردم و روحيه همبستگي و بسيج‌شوندگي در ميان آنان، بسيار خوب بود و ملت ايران جانانه وارد ميدان شدند و كمك‌كار مسوولان بودند و مسوولان نيز با همين پشتيباني مردمي و با اتفاق كلمه توانستند اقدامات ابتدايي را انجام دهند.

رهبر انقلاب با تاكيد بر اينكه هنوز كارهاي زيادي براي كاهش آلام مردم سيل‌زده باقي مانده است، خاطرنشان كردند: به مسوولان تاكيد كرده‌ام كه كارهاي اصلي يعني بازسازي ويراني‌ها و جبران خسارت‌ها، از اين به بعد است و بايد اين خسارات و صدمات جبران شود.

ايشان افزودند: البته مردم عزيز در مناطق سيل‌زده بايد به همكاري با مسوولان ادامه دهند زيرا كمك آنها حقيقتا گره‌گشا خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به موضوع مبعث، ظهور پيامبران در جوامع مختلف را يك برانگيختگي و يك حركت عظيم با جهت‌گيري «توحيد و عبوديت» و «اجتناب از طاغوت» خواندند و تاكيد كردند: طاغوت در واقع همان جريان و خطِ مقابلِ حركت توحيدي است كه مصداق امروز آن روساي جمهور در امريكا و برخي كشورهاي ديگر، هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه هدف از بعثت انبيا ايجاد جامعه فاضله و تمدن نوين بوده است، گفتند: در اين تمدن، همه لوازم آن از جمله علم، اخلاق، سبك زندگي و حتي جنگ نيز وجود دارد.

ايشان با اشاره به برخي ديدگاه‌ها كه هدف اسلام را، از بين بردن جنگ عنوان مي‌كنند، افزودند: در اسلام، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم، جهت‌گيري اين جنگ است زيرا جريان طاغوت همواره براي اشاعه فساد و قدرت‌طلبي و مقاصد خبيث، جنگ به راه انداخته است كه اين جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است.

رهبر انقلاب اسلامي، خاطرنشان كردند: تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي در طول سال‌هاي متمادي، نمونه بارز جنگ‌افروزي‌هاي طاغوت و مقابله مجاهدان فلسطيني و حزب‌الله لبنان و همچنين دفاع ۸ ساله ملت ايران مصداق بارز جهاد در راه خدا است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه بعثت پيامبر اسلام (ص) جامع‌ترين و ماندگارترين بعثت‌ها و انقلاب اسلامي ايران نيز ادامه آن بعثت است، افزودند: علت دشمني با نظام جمهوري اسلامي همان خط دشمني جبهه طاغوت با جبهه توحيد است و اينكه گفته مي‌شود دشمن‌تراشي نكنيد حرف نادرستي است زيرا جبهه طاغوت با اصل و هويت حركت توحيدي مخالف است و امريكا و نوكرهاي او همچون آل سعود، به كمتر از دست كشيدن از حركت در مسير توحيد راضي نمي‌شوند.

ايشان مصاف «توحيد و طاغوت» را مصافي اجتناب‌ناپذير خواندند و با تاكيد بر اينكه خداوند متعال پيروزي جبهه حق را مقدر فرموده است، گفتند: اگر ملت ايران همان‌گونه كه تا به حال حركت كرده است، به مسير خود ادامه دهد، قطعا بر دشمنان يعني امريكا و اذناب او غلبه خواهد كرد و پيروز خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي در عين حال نكته مهمي را متذكر شدند و خاطرنشان كردند: البته اين نتيجه پيروزي قابل تغيير است و آن، در شرايطي است كه دچار كوتاهي، عدم همراهي، عدم صداقت و دست كشيدن از مجاهدت در راه خدا بشويم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اما ملت ايران نشان داده است كه اينگونه نيست و امروز جوانان كشور با انگيزه، معرفت و آمادگي بيشتر از جوانان نسل‌هاي قبل، اين مسير را ادامه خواهند داد و به همين علت است كه من همواره جوان‌ها را خطاب قرار مي‌دهم.

ايشان با تاكيد بر اينكه جوانان بايد در همه عرصه‌ها آماده حركت و پيشرفت روزافزون باشند، افزودند: امروز همه به ويژه جوانان بايد در عرصه‌هاي علم و فناوري، اخلاق، سبك زندگي، مسائل اقتصادي، مسائل فرهنگي و در جبهه حركت‌هاي سياسي و آگاهانه، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود تاكيد كردند: فرداي ايران اسلامي متعلق به جوانان مومن و پرانگيزه‌اي است كه با اراده قاطع و فكر روشن و ابتكارهاي پي در پي، مي‌توانند كشور را به اوج اعتلا برسانند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني رييس‌جمهور اساس رسالت پيامبر اعظم(ص) را دعوت به صراط مستقيم دانست و افزود: ملت ايران با تبعيت از تعاليم رسول خدا(ص) در مقابل دشمنان بشريت، تسليم نشد و مقاوم و استوار، ايستادگي كرد.

آقاي روحاني، شكوه وحدت و همكاري مردم، دولت، نيروهاي مسلح و نهادهاي عمومي براي مقابله با سيل اخير را نمونه ديگري از تمسك به سيره نوراني پيامبر عظيم‌الشأن اسلام برشمرد و گفت: در اين حادثه دشمناني كه با بستن حساب‌هاي هلال احمر مانع ارسال كمك‌هاي ايرانيان خارج از كشور به هموطنان خود شدند، روسياه شدند.

رييس‌جمهور افزود: روسياهان هنوز قادر به جبران خسارت‌هاي سيل چند ماه قبل امريكا نيستند، اما همه خواهند ديد كه در ايران عزيز، مردم و مسوولان در كنار يكديگر ويراني‌ها را دوباره خواهند ساخت.

آقاي روحاني، ايستادگي در مقابل توطئه‌هاي دشمنان اسلام عليه قدس و جولان را دستاوردي مهم براي امت اسلامي خواند و گفت: نه هرگز قدس پايتخت متجاوزين اشغالگر خواهد شد و نه جولان از سوريه عزيز جدا خواهد شد و دشمنان نخواهند توانست ملت‌هاي مسلمان را در مقابل رژيم غاصب و متجاوز صهيونيستي وادار به تسليم كنند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران در سايه راه پيامبر اعظم(ص) از همه مشكلات عبور خواهد كرد، افزود: در روزهاي سختي كه بر ما گذشت از هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي برخوردار بوديم و از دستورهاي موثر ايشان سپاسگزاريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون