• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

گام‌هاي برداشته شده براي اهداف اهل سنت كافي نيست

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه منظور از وحدت اسلامي اين است كه هر مذهب و فرقه‌اي بر عقيده خود بماند و همه در يك جبهه در مقابل دشمن باشند.

علي مطهري، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي در شانزدهمين همايش دانش‌آموختگي طلاب حوزه علميه احناف خواف كه در مصلاي اين شهر برگزار شد، گفت: «قطعا ايجاد وحدت در كنار برقراري فرقه‌ها و اجازه ندادن به تفرقه افكني توسط دشمن بهترين هدف و مقصود از وحدت است.» به گزارش ايسنا، ‌او ادامه داد: «علماي زيادي از اهل سنت و اهل تشيع براي حفظ وحدت زحمت كشيده‌اند. آيت‌الله بروجردي بر اين باور بودند كه لازم است براي اجتهاد درست، فقيه شيعه بر فرق چهارگانه اهل سنت و احاديث ايشان تسلط كامل داشته و خود ايشان هم بر اين مهم تسلط كامل داشتند.» به گفته مطهري، رهبر معظم انقلاب هم مدافع حقوق اهل سنت بوده و هست تا جايي كه در سفر به كردستان مجوز پخش اذان اهل سنت از راديو را صادر كردند. اين نماينده مجلس تاكيد كرد: «گام‌هاي خوبي براي رسيدن به اهداف اهل سنت برداشته شده كه البته كافي نيست. از اين‌گونه اقدام‌ها و همايش‌ها چه در دنياي شيعه و چه در دنياي سني بايد بسيار باشد و نبايد از اصطلاح شيعه و سني زياد استفاده كرد و بايد هدف گسترش اسلام باشد.»

مطهري ادامه داد: «در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضي مطهري هستيم كه ايشان در مقاله‌هاي مختلف مباحث زيادي در مورد وحدت داشتند و براي فقه اهل سنت احترام زيادي قائل بودند؛ استاد مطهري هيچ ابايي از نقد كردن نداشتند و درباره عدالت‌گرايي خليفه دوم هم مطالب زيادي عنوان كردند. استاد مطهري هيچ تعصبي بر فرق شيعه و سني نداشتند و به دنبال كشف حقيقت بودند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون