• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

شريعتمداري: دولت به‌دنبال نظام چندلايه تامين اجتماعي است

محمد شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ايجاد نظام چندلايه حمايتي تامين اجتماعي وظيفه دولت است و مكلف به تحقق آن هستيم.

به گزارش ايرنا محمد شريعتمداري در جمع تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايان استان گلستان در گرگان در اين باره توضيح داد: با ايجاد نظام چند لايه تامين اجتماعي ‌بايد قشر كم‌درآمد جامعه مورد حمايت صندوق‌هاي حمايتي مختلف حتي با ورود بخش خصوصي قرار گيرند.

وي كه براي بازديد از مناطق سيل‌زده به گلستان سفر داشت، اضافه كرد: براي گرفتن عكس و فيلم نيامديم بلكه براي صحبت با مردم و شنيدن مشكلات در جهت حل آن در دولت اينجا حاضر شديم. شريعتمداري با اشاره تلويحي به گلايه‌ها و انتقادات گفت: البته حرف‌ها و حديث‌هايي كه در خصوص اين سفرها مي‌زنند نشان از تكثر آرا و نظام مردم‌سالاري دارد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: سفر به گلستان قرار بود بي‌سر و صدا انجام شود زيرا ما گزارشات را به‌طور مستمر داشتيم و شرايط را از سوي نمايندگان خود رصد مي‌كرديم اما براي از نزديك ديدن و ارتباط بيشتر با مردم به استان‌ها مي‌آييم. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در بيش از 20 استان كشور مشكلاتي ايجاد شده و آسيب سيل در 6 استان بيشتر از ساير نقاط است و هيچ‌كس نمي‌تواند از خسارت وارده حتي به يك واحد مسكوني يا صنفي هرچند كوچك بي‌تفاوت باشد.

شريعتمداري با يادآوري اينكه شرايط امروز زندگي
14 ميليون كارگر مطلوب نيست، اضافه كرد: كارگران با وجود همه سختي‌ها نجيبانه زندگي مي‌كنند و از شرايط اقتصادي آنها راضي نيستيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر بايد بازنشستگان جامعه كارگري بيش از شاغلان مورد توجه قرار گيرند زيرا آينه و آينده شاغلان هستند و دولت به عنوان حلقه واسطه نظارت بر ارتباط كارگر و كارفرما درصدد حفظ منافع طرفين و رسيدن به شرايط مطلوب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون