• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4351 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت

كشف اختلاس 5 ميليارد توماني از بودجه سوادآموزي شهرستان سرباز

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان از كشف اختلاس 5 ميلياردي در ارتباط با بودجه‌ سودآموزي اختصاص يافته به آموزش و پرورش شهرستان سرباز و بازداشت 4 نفر در اين ارتباط خبر داد.

به گزارش ايرنا، علي موحدي‌راد در حاشيه نشست رييس قوه‌ قضاييه با روساي كل دادگستري‌‌ها و دادستان‌‌هاي مراكز استان سراسر كشور از تشكيل پرونده اختلاس در آموزش و پرورش شهرستان سرباز خبر داد. او افزود: 4 نفر از كاركنان آموزش و پرورش شهرستان سرباز در همين ارتباط در بازداشت به سر مي‌‌برند. دادستان عمومي و انقلاب مركز استان سيستان و بلوچستان مبلغ اختلاس صورت گرفته را حدود 5 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اختلاس انجام شده در ارتباط با بودجه‌ سودآموزي اختصاص يافته به آموزش و پرورش شهرستان سرباز است و امكان دارد با ادامه تحقيقات به تعداد متهمان اضافه شود.

شرايط ارديبهشت هم سيلابي است

ناصر تركش‌دوز، كارشناس مديريت منابع آب با بيان اينكه «شرايط ارديبهشت هم سيلابي است و حتي ممكن است بدتر از فروردين باشد.» خاطرنشان كرد: سيلاب‌هاي احتمالي ارديبهشت ناشي از بارش‌هاي سنگيني است كه با ذوب برف‌ها همراه خواهد بود.

ناصر تركش‌دوز، كارشناس مديريت منابع آب و مديرعامل شركت مهندسي مشاور مهاب قدس در گفت‌وگو با تسنيم در خصوص وضعيت سيلابي كشور اظهار كرد: بايد به اين نكته توجه داشت كه تحقيق و پژوهش، برنامه‌ريزي دقيق و كارشناسي در حوزه سدسازي و به ‌دنبال آن احداث سد در موقعيت‌هاي مكاني درست و كارشناسي شده، مي‌تواند خسارات ناشي از سيل را از بين برده يا به حداقل برساند.

وي افزود: رودخانه‌كارون در 40 كيلومتري شمال شهر اهواز به رودخانه دز مي‌پيوندد و از آنجا كارون بزرگ مستقيم وارد اهواز سپس آبادان و خرمشهر مي‌شود؛ شاخه دز خود از دو سر شاخه مهم يعني سزار و بختياري تشكيل مي‌شود؛ واقعيت اين است كه بيش از نيم‌قرن از احداث سد دز گذشته و هم‌اكنون حدود 85 درصد از اين سد را رسوب گرفته و در صورت ادامه اين روند، اين رسوب به دهانه نيروگاه مي‌رسد.

اين كارشناس مديريت منابع آب با بيان اينكه «80 درصد اين رسوب از رودخانه بختياري وارد سد دز مي‌شود» گفت: اگر پيش از اينها، سد بختياري را احداث كرده بوديم نه‌تنها 80 درصد از آب وارده و رسوب به رود دز را كنترل مي‌كرديم بلكه مي‌توانستيم نزديك به 2 هزار و 500 مگاوات برق(انرژي برقابي) نيز توليد كنيم. به گفته او سيلاب‌هاي احتمالي ارديبهشت ناشي از بارش‌هاي سنگيني است كه با ذوب برف‌ها همراه خواهد بود به همين دليل توصيه مي‌كنم با خالي كردن تدريجي مخازن سدها براي مقابله با هر گونه حادثه احتمالي به ويژه در ارديبهشت ‌ماه آماده باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون