• 1404 دوشنبه 26 خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 4384 -
  • 1398 يکشنبه 19 خرداد

تماس ناموفق

اپراتور به درستي مي‌گويد كه به اطلاعاتي كه جهرمي مي‌خواهد دسترسي ندارد و او بايد اين موضوع را از مراجع ديگري پيگيري كند.

كاري كه آذري‌جهرمي انجام داده، كمترين كاري است كه يك مقام مسوول آن هم در جايگاه وزارت مي‌تواند انجام دهد. در واقع وظيفه او به عنوان وزير اين است كه به جاي تماسي صوري با شركت پشتيباني اينترنت، به سياستگذاري‌ها ورود كرده و مشكلات را ريشه‌اي حل كند. نكته ديگر اين است كه شركت مخابرات ايران در سال‌هاي اخير با مشكلات ساختاري زيادي روبه‌رو بوده و عملا چند سالي است كه خطوط ثابت تبديل به پروژه‌اي زيانده شده‌ و شركت مخابرات ايران درگير تامين منابع مالي براي پرداخت حقوق پرسنل خود شده‌ است. اگر آقاي وزير نگران شركت مخابرات است بايد مشكلات كلان‌تر اين شركت را رفع كند نه اينكه مساله را به پشتيباني اينترنت از سوي يك شركت خصوصي و آن هم در گفت‌وگو با يك اپراتور تقليل دهد. وضعيت پاسخگويي اپراتور يكي از شركت‌هاي اينترنتي مساله‌اي جزيي در يك ساختار است كه در نهايت اگر مشكلات كلان آن ساختار حل شود، اين مشكل هم قابل حل است. ضمن اينكه تعميم عملكرد يك فرد و نحوه پاسخگويي او به تمام صنف كار درستي نيست.بعد از شنيدن اين فايل صوتي ديدم كه وزير جوان در توييترش با اشاره به اين گفت‌وگوي تلفني‌ نوشته است: «امروز با پشتيباني مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرويس‌دهنده ديگر تماس گرفتم. كيفيت پاسخگويي اصلا خوب نبود. برخي حتي متوجه نشدند روي خطم اينترنت ندارم. اين نوع خدمت و معطل‌كردن زياد پشت خط شايسته مردم نيست. دو هفته، فقط دو هفته سازمان تنظيم مقررات و سرويس‌دهندگان فرصت دارند اين وضع را اصلاح كنند، در پايان اگر تغييرات ملموسي مشاهده نشود شخصا به اين موضوع بدون هيچ مماشاتي ورود مي‌كنم و مي‌دانند آن موقع چه مي‌شود! نمونه آن را درباره ستاره‌مربع‌ها و كم‌فروشي ديده‌اند كه در زمينه حق‌الناس هيچ تعارف و خط قرمزي ندارم.» البته وزير ارتباطات خودش فايل صوتي را منتشر نكرده بود و وظيفه انتشار آن را تيم رسانه‌اي‌اش در شبكه‌هاي اجتماعي به عهده گرفته بودند. تيمي كه ظاهرا به نظرشان نرسيده بود كه گرچه كار رسانه‌اي و تبليغاتي خوب است اما اصول و اساسي دارد كه بايد به آن واقف بود.اگر يك شهروند عادي، با دانشي كم از مسائل مربوط به فناوري‌هاي ارتباطي با اين اپراتور تماس گرفته بود و اين مكالمه انجام شده بود، طبيعتا كسي خرده‌اي نمي‌گرفت اما وقتي كسي به عنوان «وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات» براي چيزي كه نام آن را مي‌توان «مچ‌گيري» گذاشت، با يك شركت پشتيباني اينترنت تماس مي‌گيرد، توقع مي‌رود كه اين چالش تلفني در سطح بالاتري انجام شود وگرنه اين تماس را ممكن است روزانه هزاران شهروند ايراني بگيرند و در انتهاي مكالمه هم وقتي رضايت‌شان از پاسخگويي اپراتور جلب نشد، با فشردن كليد 0، انتقادات‌شان را نثار مديريت آن شركت اينترنتي كنند. به هرحال بايد تفاوتي بين وزير و شهروند عادي باشد؛ مكالمه وزير با شركت اينترنتي قرار است چيزي فراتر از مكالمه‌هاي عادي و روزمره مردم با اين شركت‌ها داشته باشد. قرار است چالشي جدي باشد، يا پرده از ضعف يا كم‌كاري‌اي بردارد اما هر چه اين مكالمه را گوش مي‌كنيم به هيچ چيزي نمي‌رسيم كه بخواهد ما را شگفت‌زده كرده يا از چيزي مطلع كند كه پيش از آن خبرش را نداشته‌ايم. همين‌جاست كه نقطه ضعف تيم رسانه‌اي وزير جوان به چشم مي‌آيد. تيمي كه با يا بدون شنيدن اين فايل صوتي صرفا به انتشار آن اقدام مي‌كند، در نظر نمي‌گيرد كه فعاليت‌هاي تبليغي در عرصه رسانه و فضاي مجازي قرار است چيزي به ارزش‌هاي آن فرد اضافه كند نه اينكه صرفا شوي رسانه‌اي باشد براي پررنگ كردن يك نفر.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون