• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4394 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

مديركل نوسازي مدارس استان تهران:

استان تهران به ۱۸ هزار كلاس درس جديد نياز دارد

علي شهري، مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران گفت: براي ساخت هر كلاس درس متوسط ۳۰۰ ميليون تومان هزينه نياز است.

به گزارش ايلنا، علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران در نشست خبري خود با اصحاب رسانه كه به مناسبت بيست و يكمين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز استان تهران برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد مرحوم محمدرضا حافظي، رييس فقيد جامعه خيرين مدرسه‌ساز كشور اظهار داشت: در دو، سه سال اخير كه منابع دولت با محدوديت روبه‌رو شد شاهد نقش پررنگ‌تر خيرين مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازي بوديم و امروز حدود نيمي از مدارس كشور خيرساز هستند.

او افزود: در استان تهران و در مهرماه ۱۳۹۷، دو سوم مدارس تحويلي با كمك خيرين مدرسه‌ساز ساخته شد.

شهري با بيان اينكه تلاش خيرين مدرسه‌ساز به الگويي تمام‌‌عيار براي ساير خيرين كشور تبديل شده است، خاطرنشان كرد: امروز خيرين مدرسه‌ساز از حيث تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در رتبه نخست كشور قرار دارند و مجامع خيرين مدرسه‌ساز براي اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازي شب و روز در تكاپو و فعاليت هستند.

او ادامه داد: ميزان تعهدات خيرين مدرسه‌ساز استان تهران در سال گذشته كه ۶۴ ميليارد تومان بود، فراتر رفته و اكنون به ۱۹۲ ميليارد تومان رسيده است و يكي از دلايل افزايش مشاركت خيرين در شرايط اقتصادي اخير، مرهون اطلاع‌رساني و تبيين مشكلات آموزش و پرورش است كه بايد از رسانه‌ها نيز در اين راستا قدرداني كرد.

او افزود: متوسط تراكم دانش‌آموزي در مدارس تهران ۳۲ نفر است كه هشت نفر بيشتر از سرانه متوسط كشوري است. كلاس‌هايي داريم كه تا لب سكو و تخته، دانش‌آموز نشسته و حتي امكان حركت معلم در بين دانش‌آموزان مشكل است.

شهري با اشاره به ضرورت ساخت ۱۲ هزار كلاس درس در سطح تهران و انجام مكاتباتي از سال گذشته با استانداري در اين زمينه از محل كمك‌هاي خيرين، اعتبارات دولتي و تبديل به احسن املاك آموزش و پرورش تصريح كرد: اين طرح به تاييد استاندار تهران رسيد و به فرمانداران نيز ابلاغ شد. دو بخش منابع مالي خيرين و دولت محقق شده است اما در بخش تبديل به احسن املاك هنوز انتظارات محقق نشده است.

شهري به رايزني با نمايندگان مجلس براي در نظر گرفتن رديف اعتباري ويژه براي مدرسه‌سازي استان تهران نيز اشاره كرد و گفت: ۱۲ هزار كلاس درس نياز است كه با در نظرگرفتن جمعيت فعلي دانش‌آموزي برآورد شده است و اگر رشد جمعيت را لحاظ كنيم به ۱۸ هزار كلاس در چندسال آينده نياز خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون