• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

خبر

گزارش انجمن جهاني فولاد از توليد ايران در ماه نخست اجراي تحريم‌ها

انجمن جهاني فولاد اعلام كرد: توليد فولاد ايران در نخستين ماه اجراي تحريم اين صنعت توسط امريكا، رشد ۳.۸ درصدي را تجربه كرد و به ۲ ميليون و ۲۳۵ هزار تن رسيد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوي انجمن جهاني آهن و فولاد در پنجمين ماه سال جاري ميلادي و با وجود اجرايي شدن تحريم‌هاي امريكا بر صنعت فولاد ايران، توليد كشور رشد 3.8 درصدي را تجربه كرده و به 2.235 ميليون تن رسيده است. ايران در مي ‌سال قبل 2.153 ميليون تن فولاد توليد كرده بود و ايران در 5 ماهه نخست سال 2019 ميلادي 100 ميليون و 623 هزار تن فولاد خام توليد كرد. اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 ميليون و 70 هزار تن بود. همچنين توليد فولاد جهان در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 5 درصدي داشته و به 764 ميليون تن رسيده است.

اين در حالي است كه دونالد ترامپ در اوايل ماه مي ‌با صدور يك فرمان اجرايي صنايع فولاد، آهن، مس و آلومينيوم ايران را تحريم كرد. اين فرمان كه 8 ماه مي ‌صادر شد درآمد صادرات صنايع فلزي ايران را هدف قرار داده است.

نصب دوربين‌هاي تشخيص چهره براي رصد دلالان سكه و ارز

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از نصب دوربين‌هاي كنترلي ويژه براي رصد دلالان سكه و ارز خبر داد و گفت: با همكاري بانك مركزي اقدام به نصب دوربين‌هاي پيشرفته و مجهز به سيستم تشخيص چهره افراد براي شناسايي دلالان كرديم. حسين رحيمي رييس پليس پايتخت در حاشيه اجراي طرح رعد با حضور در جمع خبرنگاران از تشكيل پليس مبارزه با جرايم اقتصادي تهران بزرگ در هفته‌هاي آتي خبر داد و گفت: اين پليس مستقيما تحت نظر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ فعاليت خواهد كرد. او درباره برخورد با دلالان سكه و ارز نيز گفت: برخورد با اين افراد همچنان ادامه دارد و خوشبختانه ديگر به جز تعداد اندكي كه اقدام به فروش ارز در خارج از صرافي مي‌كردند، مورد ديگري نداشتيم كه با اين افراد نيز برخورد شد. رحيمي با بيان اينكه امروز به جرأت مي‌توان گفت كه ديگر در محدوده‌هاي خيابان فردوسي، پاساژ منوچهري، پاساژ افشار، سبزه‌ميدان و… شاهد حضور دلالان سكه و ارز نيستيم، خاطرنشان كرد: تمام اين افراد از اين مناطق جمع‌آوري شدند و نظارت پليس نيز در اين مناطق ادامه دارد. ضمن اينكه بسياري از افراد دستگير شده همچنان در زندان هستند. او درباره نحوه نظارت بر دلالان سكه و ارز نيز تصريح كرد: با همكاري بانك مركزي اقدام به نصب دوربين‌هاي پيشرفته و مجهز به سيستم تشخيص چهره افراد كرديم كه با استفاده از اين سيستم‌ها دلالان سكه و ارز شناسايي مي‌شوند. اين دوربين‌ها در حال حاضر در سبزه ميدان، منوچهري، پاساژ افشار و خيابان فردوسي نصب شده و كنترل آن نيز در اختيار پليس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون