• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

عدد و رقم

10 ميليون تن

توليد فولاد در هرمزگان

در قالب طرح جامع فولاد، توليد فولاد در استان هرمزگان از 4 ميليون تن به ۱۰ ميليون تن مي‌رسد. خداداد غريب‌پور پيش از ظهر سه‌شنبه در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري خانه معدن ايران با مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران افزود: تحقق ۶ ميليون تن فولاد جديد با مجري‌گري منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس صورت مي‌گيرد. به گفته او، امسال برنامه مهم ايميدرو(سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) توسعه اكتشافات معدني در گستره ۳۰۰ هزار كيلومتر است كه با مشاركت شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران، كنسرسيومي از شركت‌هاي بزرگ بخش خصوصي كه در حال انجام است با بهره‌گيري از پهنه‌هاي معدني اجرايي مي‌شود. پشتوانه اين طرح مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران است. او خاطرنشان كرد: امسال برنامه احياي ۱۵۰ معدن كوچك را ايميدرو در دست اقدام دارد كه در ۱۵ استان پياده مي‌شود اما چنانچه زمينه فراهم شود در ۳۱ استان هم سراغ معادن كوچك مي‌رويم.

 

۶۲ هزار ميليارد تومان

جا به‌ جايي در هزينه‌هاي بودجه

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: ما مي‌توانيم ۶۲ هزار ميليارد تومان بودجه را در بخش هزينه‌ها جابه‌جا كنيم و ۷۶ هزار ميليارد تومان از منابع مختلف كمك بگيريم.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه كشور، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي اظهار كرد: اين جلسه مرتبط با شرايط فعلي كشور با توجه به اعمال شديدترين تحريم‌ها عليه كشور ما برگزار شد. او گفت: براي اينكه حقوق همه كاركنان دولت سر وقت پرداخت شود و طرح‌هاي عمراني را انجام دهيم حتما نياز به بودجه‌ريزي متناسب با شرايط فعلي كشور داريم به همين دليل امروز همه وقت ستاد اقتصاد مقاومتي به اين موضوع اختصاص يافت كه چطور بودجه سال جاري را اصلاح كنيم و براي سال‌هاي آينده ساختار بودجه‌ريزي اصلاح شود. رييس سازمان برنامه و بودجه افزود: به همين منظور گزارشي ارايه شد كه تا پايان سال ۹۸ بتوانيم، منابع و مصارف را براساس پرداخت حقوق كارمندان و اجراي طرح‌هاي عمراني با اولويت‌بندي انجام دهيم.

نوبخت گفت: ما مي‌توانيم ۶۲ هزار ميليارد تومان بودجه را در بخش هزينه‌ها جابه‌جا كنيم و ۷۶ هزار ميليارد تومان از منابع مختلف كمك بگيريم كه همه اينها در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي مطرح شد تا اعضاي ستاد اقتصاد مقاومتي تكليف خود را بدانند و با سازمان برنامه و بودجه همكاري لازم را انجام دهند. او افزود: براي سال‌هاي آينده براي در امان ماندن از شوك‌ها و تكان‌هايي كه هر از گاهي در اثر تغيير مصرف نفت و بنزين در جهان به وجود مي‌آيد بايد اين اقلام از بودجه خارج شود. رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه ستاد فرماندهي توضيح داده شد كه چطور در ۴ محور درآمدهاي پايدار، هزينه‌هاي كارآمد، ثبات اقتصادي و تقويت نهادي بايد ۲۴ برنامه را اجرا كنيم كه ۱۱ برنامه در سال جاري و ۱۳ برنامه براي سال آينده اجرا شود و چه همكاري‌هايي لازم است. نوبخت افزود: توافق شد قبل از طرح در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قوا اين موضوع در دولت مطرح شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون