• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4399 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير

خبرخوان

هيچ شخص و نهادي نمي‌تواند ايران را از فعاليت‌هاي تجاري محروم‌كند

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: با وجود حوادث دريايي و تحولات منطقه‌اي اخير هيچ اعلامي از سوي كشتيراني‌هاي مختلف خارجي، مبني بر عدم تردد در آب‌ها و بنادر ايران صورت نگرفته و هيچ ترددي نيز متوقف نشده است. محمد راستاد در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا حوادث اخير دريايي و تحولات منطقه‌اي به ويژه سقوط پهپاد جاسوسي امريكايي در منطقه، موجب اعلام موضع شركت‌هاي كشتيراني مبني بر عدم تردد در آب‌هاي ايراني شده است يا خير، تصريح كرد: خير؛ تاكنون مطابق حوادث اخير هيچ‌يك از شركت‌هاي كشتيراني مختلف خارجي اعلام نكرده‌اند كه به واسطه اين تحولات به آب‌ها و بنادر ايران تردد نمي‌كنند و هيچ‌گونه توقفي نيز در بخش تردد‌ها صورت نگرفته است. راستاد با تاكيد بر اينكه با توجه به ظرفيت‌هاي دريايي و بندري ايران، هيچ شخص و جايگاهي نمي‌تواند كشور ما را از فعاليت‌هاي تجاري و مراودات دريايي محروم كند، اظهار كرد: در سال گذشته نيز توانستيم بالغ بر ۱۳۵ ميليون تن در بنادر تجاري و جمعا ۲۶۵ ميليون تن مراوده دريايي داشته باشيم و به نظر مي‌رسد با توجه به ميزان فعاليت‌ها طي سه ماهه ابتدايي سال جاري صرف‌نظر از تهديدات و اقداماتي كه براي ايجاد انسداد توسط دشمن انجام شده است، روند فعاليت‌هاي عادي خود را ادامه دهيم.

 

دلالان نمي‌گذارند گوشت 75 هزار تومان شود

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام اعلام كرد: زماني كه قيمت گوشت افزايش پيدا مي‌كند، دلالان و واسطه‌ها به آن دامن مي‌زنند اما اجازه كاهش قيمت اين محصول پروتئيني در بازار را نمي‌دهند.

مرتضي رضايي در حاشيه نشست نقش تشكل‌هاي جهادي در رونق توليد در وزارت جهاد كشاورزي اظهار كرد: در حال حاضر با افزايش توليد گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار و كاهش قيمت آنها نسبت به ماه‌هاي اخير و سال گذشته هستيم اما زماني كه قيمت محصولات پروتئيني پايين مي‌آيد، دلالان اجازه كاهش بيشتر آن را نمي‌دهند و وقتي كه بالا مي‌رود به آن دامن مي‌زنند. او ادامه داد: با توجه به اينكه قيمت دام زنده، كيلويي حدود ۳۵ هزار تومان است، قيمت منطقي هر كيلوگرم گوشت گوسفندي تازه نبايد بيش از ۷۵ هزار تومان باشد و در اين زمينه تشكل‌هاي توليدكننده گوشت قرمز و بخش خصوصي مي‌تواند نقش مناسبي ايفا كند. معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام درباره توليد بازار گوشت اظهار كرد: ماهانه بيش از ۲۲۵ هزار تن گوشت مرغ در كشور توليد مي‌شود كه حداكثر ۲۰۰ هزار تن آن براي نياز داخلي مصرف مي‌شود و در همين راستا، اجازه صادرات گوشت مرغ را البته به شكل محدود و كنترل شده داده‌ايم و اميدواريم روند تعادل قيمت در محصولات پروتئيني مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون