• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4488 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر

در نزديكي‌هاي يورو 2020

صعود ايتاليا و بلژيك قطعي شد

مرحله مقدماتي يورو به بازي‌هاي سرنوشت‌ساز و مهمش رسيده و برخي تيم‌هاي اروپايي صعودشان را قطعي كرده و برخي ديگر در آستانه قطعي كردن صعودشان هستند. در ادامه نگاهي به تمام گروه‌ها و وضعيت‌شان تا يكشنبه عصر خواهيم انداخت و اوضاع تيم‌هاي مطرح اروپا در گروه‌هاي‌شان را بررسي مي‌كنيم.

 

گروه يك، بدبياري ساوت‌گيت

درحالي كه تصور مي‌شد انگليس كار بسيار ساده‌اي براي صعود به عنوان صدرنشين داشته باشد، اما جمهوري چك نشان داد رقيب بسيار جدي و مهمي براي انگليس است. در ديدار رودرروي اين دو تيم كه جمعه شب برگزار شد، هري كين در دقيقه 5 از روي نقطه پنالتي موفق به باز كردن دروازه حريف شد، اما خيلي زود و در دقيقه 9، بازي با گل جاكوب برابچ به تساوي كشيده شد. انگليس خوش‌شانس بود كه در اين بازي گل‌هاي زيادي از چك دريافت نكرد، البته آن‌قدرها هم خوش‌شانس نبود كه در دقيقه 85 توسط اوندراسك دروازه‌ جوردن پيكفورد باز نشود. با اين شكست انگليس، هر دو تيم دوازده امتيازي شدند؛ با اين تفاوت كه جمهوري چك 6 بازي انجام داده و انگليس 5 بازي. انتقادها از ساوت‌گيت زياد شده و رسانه‌هاي انگليسي معتقدند با اين سبك بازي و با اين بينش، نمي‌توانند قهرمان يورو بشوند.

 

گروه دو، رونالدو نزديك مي‌شود

مسابقات مقدماتي يورو فرصتي شده تا كريستيانو رونالدو به تعداد گل‌هاي ملي‌اش بيفزايد و از اين فرصت نهايت استفاده را مي‌برد. پرتغال اين هفته موفق به شكست سه بر صفر لوكزامبورگ شد و كريستيانو رونالدو در دقيقه 66 موفق شد تعداد گل‌هاي ملي‌اش را به عدد 94 برساند تا تنها 17 گل با ركورد علي دايي فاصله داشته باشد و تبديل به بهترين گل‌زن تاريخ در بازي‌هاي ملي شود. در اين گروه اوكراين عملكرد بهتري از پرتغال داشته و با 16 امتياز از 6 بازي در صدر است. پرتغال از 5 بازي 11 امتياز دارد.

 

گروه سه، هلند، آلمان و مهمان ناخوانده

يكي از حساس‌ترين گروه‌هاي اين مسابقات گروه سوم است؛ جايي كه هلند و آلمان، دو رقيب ديرين با يكديگر روبه‌رو شده‌اند و با وجود اينكه هلند موفق شده هر دو بازي رودررو را با پيروزي پشت سر بگذارد، اما وضعيت گروه بسيار پيچيده است. آلمان و هلند هر دو 12 امتياز دارند، اما ايرلند شمالي هم هم‌امتياز اين دو تيم است و بازي‌هاي رودرروي هلند و آلمان مقابل اين تيم، از اهميت خاصي برخوردار است. هلند پنجشنبه شب موفق شد ايرلند شمالي را سه بر يك شكست دهد.

 

گروه چهار، سوييس به يورو نمي‌رسد؟

با شكست شنبه ‌شب سوييس مقابل دانمارك، وضعيت گروه چهار پيچيده‌تر از هميشه شده و حالا اين احتمال وجود دارد كه سوييس به يورو 2020 نرسد. جمهوري ايرلند و دانمارك هر دو 12 امتيازي هستند و سوييس با 5 بازي تنها 8 امتياز دارد.

 

گروه پنج، حسرت بزرگ اژدهاهاي ولزي

تيم ملي ولز در يورو 2016 با درخشش گرت بيل موفق شد از گروه صعود كند و دو مرحله هم بالا بيايد، اما مقابل پرتغال شكست خوردند. اين تيم احتمالا از حضور در يورو 2020 باز بمانند. ولزي‌ها پنجشنبه شب در خانه اسلواكي با تساوي يك يك متوقف شدند و در بازي همزمان كرواسي موفق شد سه بر صفر مجارستان را شكست بدهد. كرواسي با 13 امتياز در صدر جدول است و اسلواكي با 10 امتياز دوم است. مجارستان 9 امتيازي است و ولز با 7 امتياز در رده چهارم قرار دارد. تنها آذربايجان از اين تيم امتياز كمتري دارد.

 

گروه شش، اسپانيا در يك قدمي صعود

اسپانيا با تك‌گل سائول از نروژ پيش بود و تا دقيقه 90 صعودش به يورو 2020 قطعي شده بود، اما پنالتي جاشوآ كينگ روي خطا كپا آريسابالاگا، اين صعود را حداقل يك هفته به تاخير انداخت. در اين گروه اسپانيا با 19 امتياز در صدر است و سوئد با 14 امتياز در تعقيب ماتادورهاست. روماني 13 امتياز دارد و نروژ با 10 امتياز در تعقيب‌شان است. مالت و جزاير فارو در قعر جدول قرار دارند. تمام تيم‌هاي اين گروه 7 بازي انجام داده‌اند.

گروه هفت، لهستان خوش‌شانس

لهستان شايد اگر در گروه سخت‌تري مي‌افتاد، اوضاع صعود برايش به مراتب سخت‌تر مي‌شد اما در يكي از ساده‌ترين گروه‌ها افتاده و با 16 امتياز از 7 بازي‌، صدرنشين مقتدر اين گروه است. لهستاني‌ها پنجشنبه با سه گل از سد لتوني گذشتند. در ديگر بازي‌هاي اين گروه اتريش سه بر يك اسراييل و مقدونيه دو بر يك اسلووني را شكست داد. اتريش، اسلووني و مقدونيه براي جايگاه دوم مي‌جنگند.

 

گروه هشت، جنجالي و ناپلئوني

هر سه بازي اين گروه جمعه‌شب برگزار شد و تمام بازي‌ها هم يك بر صفر به پايان رسيد. آندور يك بر صفر ملوداوي را شكست داد، فرانسه يك بر صفر ايسلند را برد و تركيه در خانه آلباني را با همين نتيجه شكست داد. شادي بعد از گل دقيقه 90 تركيه‌اي‌ها جنجالي شده و شايد با جريمه‌اي از سوي يوفا مواجه شوند. فرانسه و تركيه هر دو با 18 امتياز در صدر گروه قرار دارند، ايسلند با 12 امتياز در تعقيب آنهاست. ديدار امشب فرانسه و تركيه، مي‌تواند يكي از تيم‌هاي صعودكننده گروه را مشخص كند.

 

گروه نه، بلژيك به يورو رسيد

تيم ملي بلژيك كه به شياطين سرخ اروپا معروف است، موفق شده هر 7 بازي ابتدايي خود در مقدماتي يورو را با پيروزي پشت سر بگذارد و با 21 امتياز به عنوان اولين تيم به يورو 2020 صعود كرد. آنها توانستند پنجشنبه شب 9 بر صفر سن‌مارينو را در هم بكوبند و صعودشان به يورو را جشن بگيرند. روسيه تيم دوم اين گروه 18 امتيازي است و صعود آنها را هم بايد قطعي بدانيم.

 

گروه ده، آتزوري روي دور برد

ايتاليا هم مانند بلژيك موفق شد با 7 پيروزي از هر 7بازي جواز حضور در يورو 2020 را به دست بياورد. اين تيم شنبه شب دو بر صفر يونان را شكست داد و صعودش را با 21 امتياز قطعي كرد. فنلاند، بوسني و ارمنستان براي جايگاه دوم مي‌جنگند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون