• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4488 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر

حركت زيباي يك برند ايراني در حمايت از سلامت بانوان

وقتي تابلوها با زنان حرف مي‌زنند

پنجشنبه 18 مهر 1398، روز مهمي بود، نه به صرف اينكه تيم فوتبال ايران ۱۴ گل به تيم كامبوج زد؛ چون حدود ۴ هزار نفر از زنان كشورمان پس از سال‌ها قدم به جايگاه تماشاگران ورزشگاه آزادي ‌گذاشتند. تيم ايران اولين بازي خود در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني قطر را در يك روز تاريخ‌ساز و پر هيجان به بهترين شكل ممكن به پايان رساند. اما اين همه داستان نيست؛ اين رويداد جنبه‌ها و ابعاد مختلفي داشت كه سخن گفتن از هركدام به نوبه خود اهميت دارد. با اين‌حال آنچه اغلب كمتر به آن پرداخته مي‌شود، شكل همراهي و حضور شركت‌ها و برندها در چنين اتفاق‌هايي است. نكته جالب و مهم در بازي عصر پنجشنبه 18 مهرماه، كه اين‌بار از چشم‌ها پنهان نماند، وجود تابلوهاي تبليغاتي‌اي بود كه از كنار زمين به‌طور مستقيم با زنان حرف مي‌زدند.

برند ماي‌ليدي با شعار «هوادار تو، در كنار تو» به تابلوهاي تبليغاتي ورزشگاه آزادي، كاركرد و عامليت تازه‌اي بخشيد و نشان داد كه مسووليت اجتماعي و خلاقيت در بيان، چگونه مي‌توانند در زمان درست و در بهترين جاي ممكن، همه چشم‌ها را به خود خيره كنند و مورد توجه قرار بگيرند. برند ماي‌ليدي در ماه اكتبر - ماه اطلاع‌رساني درباره سرطان پستان - و همزمان با حضور زنان ايراني بعد از سال‌ها در ورزشگاه، فلسفه وجودي و ماموريت خود را كه سلامت بانوان ايراني است، در استاديوم آزادي به نمايش گذاشت. ماي‌ليدي نشان داد كه برندها مي‌توانند با انتقال پيام درست و اصولي، از رسانه‌ به مثابه ابزاري براي گفت‌وگو حول مسائل اجتماعي روز استفاده كنند، نه صرف تكرار عبارت‌هاي تبليغاتي در مورد محصول خودشان. بايد خاطرنشان كرد كه فعاليت ماي‌ليدي در ورزشگاه آزادي ادامه سلسله فعاليت‌هايي است كه اين برند ايراني از سال گذشته با همكاري موسسه خيريه بهنام‌ دهش‌پور آغاز كرده است. عنوان اين پويش ملي كه «همه با هم به پيش براي پيشگري از سرطان پستان» نام دارد، در راستاي آگاهي‌سازي از شايع‌ترين سرطان ميان زنان است. با اين حساب، اتفاق روز پنجشنبه را بايد در توجه به مسووليت اجتماعي‌اي دانست كه اين برند ايراني براي خود تعريف كرده و به آن عمل مي‌كند. جا دارد كه با نگاهي متفاوت ديگر شركت‌ها نيز ادامه‌دهنده حركت‌هاي اينچنيني باشند و نه تنها با تعريف درست مسووليت اجتماعي سازمان‌شان كه با حضور سازنده، سهم خود را به عنوان بنگاهي اقتصادي در بالا بردن آگاهي مردم ايفا كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون