• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

قاضي خطاب به شبنم نعمت‌زاده مطرح كرد

دريغ از حتي يك گام مثبت براي پرداخت بدهي‌ها

شبنم نعمت‌زاده، فرزند محمدرضا نعمت‌زاده وزير صمت دولت يازدهم در چهارمين جلسه دادگاه و در آخرين دفاعياتش، بار ديگر موضوع را به حواشي مطرح شده در شبكه‌هاي اجتماعي درباره خانواده‌اش كشاند. او با بيان اينكه «پدرم، پدر خوبي نبود» در دفاع از وزير پيشين صنعت خطاب به قاضي گفت: «نه پتروشيمي وجود دارد و نه ساير مطالبي كه ادعا شده ولي شما كه پدر هستيد، آيا حاضريد در قبال چنين ادعاهايي عقب بنشينيد. بار مالي روي خانواده ما شبهه‌هايي را ايجاد كرده است؛ در حالي كه من آبروي خود و خانواده‌ام را در اين راه گذاشتم.» به گزارش ايرنا، اين متهم ادامه داد: «نعمت‌زاده به عنوان پدر خانواده، يك پدر خوبي براي من نبود ولي مدير خوبي براي مملكت بوده است. در طول سال من پدري نداشتم و تنها بودم ولي مديون او هستم. چون او بيش از ۱۰۰ شركت صنعتي راه‌اندازي كرده است.»

متهم رديف اول اين پرونده گفت: «ما 7 سال در ماهشهر بوديم كه بيابان بود ولي پدرم تلاش كرد و شركت‌هايي را تاسيس كرد و به نظرم از اين مديران بايد استفاده كرد. سرمايه‌گذاران از پدر من مشاوره مي‌گيرند اما او براي من پدر خوبي نبود و من تنهاي تنها كار مي‌كردم. من نه صبح او را مي‌ديديم و نه شب.» او در اين جلسه از دادگاه باز هم استفاده از رانت پدر در پيشبرد كارهايش را رد كرد و توضيح داد: «نسبت‌هايي كه به من مي‌دهند، صحيح نيست. من از صفر شروع كردم. يعني ۱۰ سال كار كردم، پول‌هايم را جمع كردم. ابتدا ۵۰ ميليون و مرحله بعد ۱۰۰ ميليون تومان وام گرفتم و مانند هر كارآفريني از صفر شروع كردم.»

شبنم نعمت‌زاده ادامه داد: «افرادي كه در دفتر من كار مي‌كنند، احساس امنيت ندارند. مساله امنيت اقتصادي مطرح شد اما من جزو كساني بودم كه از صفر شروع كردم و با همه مشكلات دست و پنجه نرم كردم.» اين متهم هرگونه سوءنيت را در عملكرد شركت توسعه دارويي رسا رد كرد و گفت: «من اگر سوءنيت داشتم ۲۰۰ ميليارد تومان به شركت‌ها پرداخت نمي‌كردم. ما به شركت دارويي فارابي ۴۶ميليارد تومان بدهكار بوديم و توانستيم ۴۰ ميليارد تومان پرداخت كنيم و پرداخت‌هاي زيادي هم به ديگر شركت‌ها داشتيم.»

شبنم نعمت‌زاده مدعي است كه همه او را به عنوان يك مديرعامل خوب قبول داشتند و حتي بابت نصف روز مشاوره، يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به او دستمزد پرداخت مي‌كردند.

اين متهم معتقد است كه درصدد حيف و ميل مال مردم نيست و سعي كرده در توسعه دارويي به اقتصاد سلامت كمك كند. او ادامه داد: «من بارها از قاضي خواستم تا يك جلسه غيرعلني بگذارد تا شايد پاي بسياري از مديران به وسط كشيده شود.»

متهم رديف اول اين پرونده همچون جلسات قبلي دادگاه، در اين جلسه هم از اتفاقات اظهار بي‌اطلاعي كرد و لشگري‌پور متهم ديگر پرونده را عامل تخلفات دانست. او حتي در پاسخ به اين جمله قاضي كه «شما توانايي عملكرد پخش دارو را نداشتيد. شما سرمايه‌گذاري نكرديد؛ بلكه با سرمايه صفر مي‌خواهيد خريد و پرداخت داشته باشيد ولي عملكرد شما با ۱۸۰ ميليارد مطالبات تناقض دارد»، اعلام كرد كه «اين عملكرد من نبوده». نعمت‌زاده البته «خود را شخص مسوول» معرفي كرد كه كار مي‌كند تا روزي كه از دنيا رفت، مردم بگويند آدم خوبي بود و خدا او را بيامرزد. شبنم نعمت‌زاده مدعي است از ارتباطاتش كمك گرفته تا بدهي‌ها را پرداخت كرده و اين حق‌الناس است كه به گردنش مانده است. متهم رديف اول پرونده در اين جلسه از دادگاه پاسخگويي درباره مسائل مالي را به متهم لشگري‌پور واگذار كرد و از اينكه لشگري‌پور موضوع را به اينجا كشانده ابراز تاسف كرد. اين ادعاها و ابراز بي‌اطلاعي نعمت‌زاده اما با واكنش قاضي مسعودي‌مقام، رياست دادگاه مواجه شد. رياست دادگاه معتقد است: «در دفاع‌تان بايد از عملكردتان بگوييد نه اينكه بگوييد من آدم خوبي هستم. تاكنون دو جلسه شما عليه آقاي لشگري‌پور حرف زديد، دو جلسه هم ايشان عليه شما حرف زده است. هيچ كدام‌تان هم از هيچ فرآيندي خبر نداريد.»

قاضي پرونده اخلال در نظام دارويي كشور خطاب به اين متهم گفت: «شما به خوبي مي‌دانيد كه چه مسيري را طي كرده‌ايد ولي تقصيرها را به گردن لشگري‌پور مي‌اندازيد و او هم تقصيرها را متوجه شما مي‌كند ولي به هر حال بايد بگوييد پول‌ها كجاست. اگر حيف و ميل شده اعلام كنيد و اگر سرمايه‌گذاري كرده‌ايد، بگوييد. به مساله پولشويي شما هم رسيدگي خواهد شد.»در پايان اين جلسه از دادگاه، متهم شبنم نعمت‌زاده خواست كه كارهاي مالي را خودش انجام دهد و ملاقات كاري داشته باشد اما قاضي گفت كه صرفا ملاقات با اقوام در زندان ممكن است، نه ملاقات كاري. او همچنين تصريح كرد: «وكيل‌تان آن را انجام مي‌دهد.»

مسعودي‌مقام ادامه داد: «شما در اين يك سال و نيم در راستاي بازپرداخت بدهي وقت داشتيد. قرار بازداشت شما تا ۱۶آبان‌ماه ۹۸ پابرجاست اگر لازم باشد؛ بازداشت شما تمديد مي‌شود و به آشنايان بگوييد زياد نامه‌نگاري نكنند. بعد از 2 ماه كه از بازداشت آزاد شده بوديد بحث خروج از كشورتان پيش آمد كه دوباره بازداشت شديد. متاسفانه مرسوم است كه همه متهمان زمان مي‌خواهند ولي شما در اين يك سال و نيم حتي نتوانستيد يكي، دو تا از شكات را تامين كنيد. در يك سال اخير يك گام مثبت در راستاي پرداخت بدهي از سوي شما برداشته نشده است.» رياست دادگاه با ختم اين جلسه دادگاه اعلام كرد كه چهارشنبه هفته آينده جلسه بعدي دادگاه برگزار خواهد شد كه در آن دفاعيات آخر متهم لشگري‌پور اخذ مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون