• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4496 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

تاخير 12 ساعته در پرواز هواپيمايي آسمان استانبول به تهران

در روز پنجشنبه 25/07/1398 برابر با 17 اكتبر 2019 قرار بود، شركت هواپيمايي آسمان مسافران خود را از فرودگاه استانبول در ساعت 18.30 با پرواز شماره 513 به تهران بياورد كه متاسفانه به دليل نقص فني اين پرواز با 12 ساعت تاخير انجام شد. بنا به گفته برخي مخاطبان «اعتماد» كه مسافر اين پرواز بوده‌اند؛ هنگام دريافت چمدان‌ها و ارايه كارت پرواز فقط دو نفر ايراني پاي گيت ديده شدند كه يك نفر آنها رييس ايستگاه هواپيمايي آسمان در استانبول بود. پس از حدود يك ساعت انتظار در صف براي تحويل چمدان‌ها و دريافت كارت پرواز، آن دو ايراني مسوول اعلام كردند كه سريعا خود را به سالن خروجي رسانده تا پرواز بدون تاخير انجام شود. اصرار و تاكيد عجيبي كه به گمان مسافران حاكي از اطلاع آنها از نقص ايجاد شده بود ولي قصد داشتند مسافران را سريعا به سالن ترانزيت منتقل كنند.

به گفته اين مسافران ساعت 18 مسافران متوجه تاخير شدند چون خبري از سوار شدن به هواپيما نبود. كارمندان ترك زبان ايرلاين آسمان نيز هيچ اطلاعي از تاخير به وجود آمده، نداشتند و به دليل عدم تسلط كافي به زبان انگليسي قادر به پاسخگويي نبودند اما آنچه خشم مسافران را بيشتر برانگيخته بود عدم حضور و اطلاع‌رساني رييس ايستگاه ايرلاين آسمان در فرودگاه استانبول بود. مسافران نيز يا پولي به همراه نداشتند يا اينكه قصد تبديل ارز را نداشتند و پس از دو ساعت تاخير صورت گرفته مطابق پروتكل‌هاي مقررات هواپيمايي، تصور ارايه خدمات پذيرايي از ايرلاين را داشتند ولي دريغ از حتي يك ليوان آب آشاميدني. كارمندان ترك زبان ايرلاين هم سالن ترانزيت را ترك كرده بودند و فقط مسافران مانده بودند و تابلويي كه تاخير پرواز را اينگونه اعلام مي‌كرد كه يك‌ ساعت ديگر پرواز صورت مي‌گيرد. در اين پرواز علاوه بر چند كودك يك مسافر ديابتي و يك بيمار قلبي حضور داشتند.

خستگي، بي‌خبري، گرسنگي، تشنگي و دسترسي نداشتن به اينترنت جهت رفع نگراني خانواده‌هاي منتظر مسافران در ايران همه دست به دست هم داده بود تا خشم مسافران را صد چندان كرده و عدم اطلاع‌رساني مسوولان ايرلاين را توهين بزرگي به خود تلقي كنند.

بالاخره چند نفر از مسافران توانستند از طريق اتصال به نت برخي ديگر از مسافران كه سيم‌كارت استانبول را داشتند با خانواده‌هاي خود تماس گرفته و از طريق پيگيري آنها از دفتر هواپيمايي آسمان در تهران متوجه شوند كه هواپيما نقص فني دارد و ايرلاين آسمان به ‌دليل عدم همكاري فرودگاه استانبول كه ناشي از اثرات تحريم‌هاست، مجبور شده قطعه سالم را با پرواز ديگري از تهران به استانبول بفرستد و همين موضوع تاخير را مضاعف كرده بود. مسافران قطعا نمي‌خواستند با هواپيمايي كه نقص فني دارد، پرواز كنند ولي‌ اي كاش رييس ايستگاه آسمان اين موضوع را به اطلاع آنها مي‌رساند. نهايتا از طريق برد اعلانات در ساعت 23 به مسافران اعلام شد كه اين پرواز ساعت 3 صبح جمعه 26/07/1398 انجام خواهد شد.

اينجا بود كه مسافران به سالن فرودگاه برگشتند و در آنجا رييس ايستگاه آسمان را ديده و اعتراض خود را به او رساندند.

به دنبال اعتراضات شديد مسافران نهايتا با همكاري رييس فرودگاه استانبول مسافران جهت صرف غذا و استراحت به lounge منتقل شدند كه خود هزينه‌اي ديگر براي شركت هواپيمايي آسمان محسوب مي‌شود. در نهايت اين پرواز از ساعت 3 اعلام شده در ساعت 6 صبح روز جمعه 26/07/98 انجام شد. مسافران پس از پياده شدن در فرودگاه امام خميني تهران به دفتر هواپيمايي آسمان رفته و شكايت خود را به رييس ايستگاه هواپيمايي آسمان اعلام كردند و ايشان در خصوص پرداخت ضرر و زيان مسافران قول مساعدت دادند.

اين مخاطبان مدعي شده‌اند كه چند نفر از مسافران پروازهاي داخلي خود در صبح روز جمعه را از دست دادند و دفتر هواپيمايي آسمان حاضر نشد براي آنها بليت داخلي تهيه كند. تنها مساعدتي كه براي آنها صورت گرفت اين بود كه با دفتر هواپيمايي آسمان در فرودگاه مهرآباد تماس گرفتند كه در اولين پرواز براي آنها جايي در نظر بگيرند. متاسفانه در كشور ما جبران خسارات معنوي و روحي معنايي ندارد ليكن مسافران اميد به جبران خسارات مادي تاخير پروازشان را دارند.

از خسارات مادي و روحي مسافران و خاطرات سفر (كاري يا تفريحي) تلخ شده در كامشان كه بگذريم، آنچه در اين ميان مديران و مسوولان كشور را بايد به تدبيري شايسته وادار كند، يافتن راهي براي پايان تحريم‌هاي ايران است كه زندگي سخت مردم را ناجوانمردانه پيچيده كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون