• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4496 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

در مسابقات ورزشي نظاميان جهان

محمديان و تفتيان طلايي شدند

مسابقات نظاميان جهان سيزم، با كسب دو مدال طلا براي كاروان ايران همراه بود كه باعث شد نام كشورمان در جايگاه سيزدهم جدول رده‌بندي مدالي قرار بگيرد. البته ورزشكاران ايران يك نقره و يك برنز نيز به دست آوردند كه جمع مدال‌هاي ايران را تا پايان روز پنجم مسابقات به چهار مدال رساند.

اولين طلاي ايران در مسابقات سيزم 2019 در چين را محمدحسين محمديان در كشتي آزاد به دست آورد. كشتي‌گير وزن 97 كيلوگرم كشورمان در كشتي نخست با نتيجه ۱۳ بر ۲ مقابل آندري ولاسوف از اوكراين پيروز شد. او در دور بعد با نتيجه ۱۲ بر صفر محمد فردج از الجزاير را مغلوب كرد و در مرحله نيمه‌نهايي نيز ولاديسلاو بايتسايف قهرمان اروپا از روسيه را با نتيجه ۱۱ بر صفر از پيش‌رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. محمديان در ديدار فينال در مصاف با الكساندر هوشتين دارنده مدال نقره اروپا از كشور بلاروس با نتيجه ۳ بر ۲ به برتري رسيد و به مدال طلا دست يافت. ديگر كشتي‌گير كشورمان در مسابقات سيزم كه نتيجه قابل قبولي به دست آورد، يدالله محبي در وزن 120 كيلوگرم بود. محبي در مبارزه نخست با نتيجه ۱۰ بر صفر ويتالي پاسنياك از كشور بلاروس را مغلوب كرد. او در دور بعد ژي وي دنگ از كشور چين را با نتيجه ۳ بر يك از پيش‌رو برداشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. محبي در اين مرحله نيز با نتيجه ۱۱ بر صفر مقابل يوانيس كارگيوتاكيس از كشور يونان پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت. نماينده كشورمان كه نمايشي خوب تا پيش از رسيدن به فينال ارايه داده بود، در ديدار فينال زورش به طاها آكگول قهرمان المپيك و جهان از تركيه نرسيد و با نتيجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسيد. پيش از محبي و محمديان، شيخي و بذري به روي تشك رفتند كه شيخي با باخت در دور نخست حذف و بذري موفق شد مدال برنز مسابقات را به دست بياورد.

دومين طلاي ايران در اين رقابت‌ها در رشته دووميداني به دست آمد. در ماده دوي صد متر حسن تفتيان كه چند ماه قبل موفق به كسب سهميه المپيك توكيو 2020 شده بود، در مسابقات نظاميان جهان نيز خوش درخشيد و به نشان طلا دست يافت. اين نخستين طلاي تاريخ ورزش ايران در دوي 100 متر مسابقات سيزم به حساب مي‌آيد. تفتيان در فينال موفق شد با ثبت زمان 10.24 ثانيه بهترين زمان را به دست آورد و طلايي شود. بعد از دونده كشورمان پائولو اليويرا از برزيل و آمائوري گوليتين از فرانسه به مدال‌هاي نقره و برنز دست پيدا كردند. تفتيان بعد از كسب اين مدال تاريخي گفت: «مسابقات المپيك نظاميان جهان در چين برگزار شد و از سطح بالايي برخوردار بود. خيلي از قهرمانان و مدعيان جهان از مسابقات قهرماني جهان قطر به اينجا آمده بودند و خوشبختانه در ۱۰۰ متر مدال طلا را براي كشورم كسب كردم. اين اولين مدال تاريخ دوي ۱۰۰ متر ايران در اين مسابقات بود. خيلي خوشحال هستم كه به اين مقام رسيدم و با كمك خدا در ادامه برنامه‌هايم را براي المپيك دنبال مي‌كنم.»

به اين ترتيب كاروان ورزش كشورمان در پايان روز پنجم مسابقات با كسب 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز در جايگاه سيزدهم قرار گرفت. در جدول توزيع مدالي كشورهاي ايتاليا، اوكراين، نروژ، ازبكستان و كره‌شمالي نيز هر يك دو طلا به دست آورده‌اند و به دليل نقره و برنز بيشتر بالاتر از ايران قرار گرفته‌اند. در حال حاضر چين ميزبان با كسب 54 طلا، 25 نقره و 15 برنز مقتدرانه در جايگاه نخست قرار گرفته است. تيم‌هاي روسيه و برزيل نيز هر يك با 27 و 10 طلا در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون