• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4496 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ آبان

فيناليست‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مشخص شدند

اوراواردز و الهلال به ايستگاه آخر رسيدند

ژاوي كه سال گذشته به عنوان بازيكن در جمع بازيكنان السد در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا از پرسپوليس شكست خورد و از حضور در فينال بازماند، اين‌بار در قامت سرمربي به نيمه نهايي ليگ قهرمانان رسيد و مقابل الهلال عربستان قرار گرفت و باز هم از رسيدن به فينال آسيا بازماند.

شيرهاي قطري در ديدار رفت اسير يك اشتباه داوري شدند و در دقيقه 36 عبدالكريم حسن، بهترين بازيكن آسيا را به دليل اعتراض بيش از حد به داور از دست دادند و حدود 60 دقيقه 10 نفره مقابل الهلالي كه با تمام توان به اين نبرد آمده بود، قرار گرفتند و با نتيجه چهار بر يك شكست خوردند. تا قبل از اين اخراج بازي با تساوي يك گله در جريان بود، اما الهلالي‌هاي ميزبان به شاگردان ژاوي رحم نكردند و در همان بازي رفت كار اين تيم را يكسره كردند. در بازي برگشت السدي‌ها در ورزشگاه جاسم بن‌حمد ميزبان الهلال بودند و در دقيقه 13 دروازه‌شان را بازشده ديدند و در حالي كه هواداران اميدي به بازگشت نداشتند، شاگردان ژاوي شاهكار كردند و در دقايق 16، 19 و 20 سه بار موفق شدند دروازه الهلال را باز كنند. همه‌چيز براي يك كام‌بك آماده بود، اما در دقيقه 25 گوميس گل دوم الهلال را به ثمر رساند و السدي‌ها براي پيروزي نياز به 2 گل ديگر داشتند. اين بازي سراسر هيجان تا دقيقه 93 با همين نتيجه دنبال مي‌شد و سرانجام بوعلام خوخي موفق شد دروازه الهلال را براي بار چهارم باز كند تا نتيجه كار چهار بر دو شود. فرصت براي يك گل ديگر كم بود، اما در واپسين لحظات بازي يك ضربه ايستگاهي براي السد به دست آمد و كه نفس تمام افراد حاضر در ورزشگاه را در سينه حبس كرد، اين ضربه آزاد از دست رفت و داور مسابقه سوت پايان را كشيد و الهلال به عنوان اولين فيناليست ليگ قهرمانان آسيا معرفي شد.

در شرق آسيا، باز هم يك نماينده از ژاپن به فينال رسيد. اواراواردز مقابل گوانگژو قرار گرفت و در ديدار رفت با برتري دو بر صفر بخش زيادي از راه صعود را پيمود. در چين هم گوانگژو حرفي براي گفتن نداشت و اين اوراواردزي‌ها بودند كه با برتري يك بر صفر از سد حريف گذشتند و به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيدند. گوانگژو موفق شده بود از سد كاشيما آنتلرز، قهرمان سال گذشته عبور كند.

الهلال تاكنون دو بار قهرمان و چهار بار نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شده و پرافتخارترين تيم قاره كهن است. ديدار رفت فينال شنبه 18 آبان به ميزباني الهلال و ديدار برگشت سوم آذر به ميزباني ژاپني‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون