• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4504 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

بازتاب

نشست جنيدي با نمايندگان دانشجويي و وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت

تصميم‌گيري مجدد درباره شيوه‌‌نامه انضباطي جنجالي نشست جنيدي با نمايندگان دانشجويي و وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت

نشست معاون حقوقي رييس‌جمهور با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي و وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جهت بررسي شيوه‌نامه انضباطي دانشجويان برگزار شد.

به گزارش ايسنا، لعيا جنيدي؛ معاون حقوقي رييس‌جمهوري روز سه‌شنبه چهاردهم آبان‌ماه با دعوت از مقامات ذي‌ربط وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت درمان و آموزش پزشكي و نيز نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در محل دفتر معاونت حقوقي شيوه‌نامه انضباطي دانشجويي و ملاحظات تشكل‌هاي دانشجويي را مورد بحث قرار داد و مقرر شد كه موضوع در يك فرآيند كارشناسي مورد بررسي دقيق قرار گرفته و تصميم‌گيري شود.

 

وكيل شبنم نعمت‌زاده:

آزادي موكلم ظرف سه روز آينده صحت ندارد

وكيل مدافع شبنم نعمت‌زاده خبر آزادي موكلش تا سه روز آينده را تكذيب كرد. اميرمسعود مظاهري در اين باره گفت: خبري كه به اشتباه يكي از رسانه‌ها در مورد ارايه وثيقه ۲۰۰ ميلياردي موكلم تا ۳ روز آينده و آزادي او منتشر شده صحت ندارد. او كه با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، ادامه داد: ما از بي‌گناهي و برائت خانم نعمت‌زاده دفاع نمي‌كنيم و معتقديم ايشان در قبال مسووليت و سهامدار بودنش در شركت بايد پاسخگو باشد و مسووليت متوجه موكل است و اسناد موجود در شركت حكايت از نقش اشخاص ديگري هم در وقوع جرم دارد كه تعيين ميزان مسووليت موكلم با ارزيابي تاثير و دخالت و نقش ساير اشخاص در اين پرونده روشن مي‌شود.

مظاهري تصريح كرد: بنابر ماده ۲۴۲ قانون آيين دادرسي كيفري اشخاصي كه متهم به جرايمي هستند كه مجازات‌شان بيش از ۱۰ سال حبس است تا دو سال ممكن است در بازداشت باقي بمانند و نيز ماده ۹ آيين نامه دادگاه‌هاي ويژه تصريح دارد كه اشخاص ممكن است تا پايان رسيدگي و صدور حكم در بازداشت بمانند و مقيد به زمان نيست. اينكه اشتباه يك رسانه اين گونه القا كرده كه قرار بازداشت او به وثيقه تبديل و آزاد مي‌شود، درست نيست. او درباره اينكه آيا حكم موكلش صادر شده است، گفت: در مراجعه‌اي كه امروز به دادگاه داشتم، هنوز حكم صادر نشده است. ۶ جلسه رسيدگي به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، دختر وزير سابق صمت، احمدرضا لشگري‌پور و شركت توسعه دارويي رسا در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي به رياست قاضي مسعودي‌مقام برگزار شد و آخرين جلسه دادگاه در ۶ آبان ماه بود. طبق كيفرخواست صادره شبنم نعمت‌زاده، فرزند محمدرضا متهم پرونده است كه در ابتدا با توديع وثيقه آزاد بود و سپس بازداشت شد. او متهم است به مشاركت در اخلال عمده از طريق اخلال در توزيع مايحتاج عمومي دارو به مبلغ يك هزار و ۸۵۰ ميليارد و ۱۴۸ ميليون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ريال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي، مشاركت در تحصيل مال از طريق نامشروع به همان مبلغ ذكر شده و سوءاستفاده از جواز و امتياز تعويض شده، مشاركت در اخلال نظام دارويي كشور، فعاليت غيرمجاز در شبكه دارويي در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداري غيرمجاز دارو بدون تشريفات قانوني عنوان شده است.

 

وضعيت پرونده روح‌الله زم از زبان سخنگوي قوه قضاييه

سخنگوي قوه قضاييه آخرين وضعيت پرونده روح‌الله زم را تشريح كرد. به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي در پاسخ به سوالي درباره پرونده روح‌الله زم گفت: در اين پرونده در گام اول تحقيقات مفصلي انجام شده و مستندات فراواني به دست امده است. بر اساس مستندات حاصله ارتباط مستمر و وابستگي اين فرد به سرويس‌هاي بيگانه محرز و نحوه ارتباط مشخص شده است. همچنين وجوهي كه او از سرويس‌هاي كشورهاي مختلف اخذ كرده، احصا شده است. او افزود: همان‌ گونه كه ادعا مي‌شد كه اين فرد سرشبكه و محوريت براي شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارج از كشور و پايگاه‌هاي خبري برون مرزي است، مشخص شد و اين ارتباطات و مرجعيت شخص به دست آمده است. اينكه حلقه ارتباط اين شبكه‌ها با سرويس‌هاي بيگانه بوده، به دست آمد و مشخص شد، هم در سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه كه برخي از عناصر خود‌فروخته داخلي آن را به خدمت گرفته‌اند و هم زنجيره آنها. وي افزود: در هفته‌هاي آتي نسبت به ساير نتايج به دست اين پرونده اطلاع‌رساني مي‌شود.اسماعيلي درباره عنوان اتهامي زم گفت: ما از بيان عنوان دقيق اتهامي تا زماني كه پرونده مراحل قضايي را طي نكرده است، معذوريم.

واعظي در سفر به بوشهر و فارس:

سياست دولت تدبير و اميد توسعه متوازن و همه‌جانبه كشور است

رييس دفتر رييس‌جمهوري به‌ منظور بررسي روند پيشرفت تعدادي از پروژه‌هاي زيرساختي و توسعه‌اي استان‌هاي بوشهر و فارس روز گذشته به عسلويه سفر كرد و در ادامه عازم شهرستان مُهر در استان فارس شد. محمود واعظي بعد از ظهر چهارشنبه پس از بازديد از كارخانه آلومينيوم جنوب واقع در منطقه ويژه اقتصادي لامرد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اينكه قبل از انقلاب در اين منطقه هيچ فعاليت و صنعتي ديده نمي‌شد و امكانات در اين منطقه بسيار محدود بود، گفت: خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي دولت‌ها در راستاي توسعه همه‌جانبه كشور تلاش كردند و گام‌هاي بسيار خوبي برداشته شده است. رييس دفتر رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد هم براساس همين سياست به دنبال اين است كه اين منطقه كه از نعمت‌هاي خدادادي فراواني برخوردار بوده و مردم پرتلاش و زحمتكشي دارد و از نظر منابع انرژي بسيار مرغوب و بهره‌مند است، با پروژه‌هاي زيرساختي و توسعه‌اي مختلف روز به روز بيشتر توسعه يافته و پيشرفت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون