• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4543 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

اسلامي مي‌گويد گام دوم تا پايان سال كليد مي‌خورد

ثبت‌نام 260 هزار نفر در گام نخست مسكن ملي

از ابتداي هفته جاري، ثبت‌نام طرح ملي مسكن در تهران نيز كليد خورد و با به اتمام رسيدن ظرفيت اين طرح پس از چند ساعت، بسياري از متقاضيان اعلام كردند كه شرايط ثبت‌نام پيدا نكرده‌اند ولي شرايط لازم براي دريافت اين خانه‌ها را دارند. موضوعي كه وزير راه و شهرسازي نيز به آن اشاره كرده و گفته در مناطقي كه ظرفيت ثبت‌نام تمام شده، امكان تخصيص زمين‌هاي جديد وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازي دولت دوازدهم پس از چند ماه گمانه‌زني از اواسط آبان ماه رسما از طرح مسكني اصلي خود رونمايي كرد. بر اين اساس طرح ملي مسكن به عنوان جديد‌ترين گزينه دولت براي افزايش قدرت خريد اقشار كم‌درآمد مسكن در دستور كار قرار گرفته است.

در اين برنامه دولت اعلام كرده كه به دنبال تخصيص زمين به سازندگان واحدهاي مسكوني است تا به شكل مشاركتي واحدهايي با قيمت ارزان‌تر و تسهيلات بانكي دراختيار اقشاري از مردم قرار دهد.

هرچند باتوجه به قطعي اينترنت در روزهاي پاياني آبان، ثبت‌نام اين طرح نيز تحت‌الشعاع قرار گرفت اما سرانجام وزارت راه ثبت‌نام استاني را آغاز كرد و با گذشت چند روز، اين واحدها در استان‌هاي مختلف براي ثبت‌نام اوليه دراختيار متقاضيان قرار گرفت. با پايان گام نخست ثبت‌نام در تهران وزير راه و شهرسازي جديد‌ترين اطلاعات از وضعيت ثبت‌نام در روزهاي گذشته را ارايه كرده است.

محمد اسلامي، معاون وزير راه و شهرسازي گفته: ثبت مسكن ملي در تهران حدود 4 ساعت طول كشيد و با ثبت‌نام‌هاي صورت گرفته تاكنون ۲۴۰ هزار ثبت‌نام در كشور انجام شده كه با احتساب ثبت‌نام بافت فرسوده كه قبلا تشكيل پرونده شد به ۲۶۰ هزار رسيده است. هم‌اكنون در فاز پالايش وضعيت پرونده ثبت‌نام‌كنندگان هستيم، چراكه در برخي شهرها تا ۶۰درصد ثبت‌نام‌كنندگان فرم «ج» آنها قرمز بوده و متاسفانه مردم به اين نكته توجه نكرده بودند.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه همه برنامه‌هاي ما در اين راستاست كه توانمندي مردم براي خريد مسكن كاهش پيدا نكند، ادامه داد: با اين شرايط كه البته در تهران هم تعداد آنهايي كه واجد شرايط نيستند و ثبت‌نام كرده‌اند كم نيست، بايد ابتدا پالايش‌هاي لازم صورت بگيرد اما در هر حال مرحله دوم ثبت‌نام را تا پايان سال انجام مي‌دهيم، چراكه بايد به ۴۰۰ هزار ثبت‌نامي كه پيش‌بيني كرده بوديم، برسد و در جاهايي كه ظرفيت تكميل باشد از زمين‌هاي جديد در جاهايي كه پتانسيل داشته باشد، استفاده خواهيم كرد.

منظور اسلامي از بند ((ج))، متقاضياني است كه پيش از اين از امكانات دولتي خريد مسكن مانند مسكن مهر يا طرح‌هاي شبيه به آن استفاده كرده‌اند و اكنون شرايط دريافت مسكن ملي را ندارند. البته در روزهاي گذشته برخي متقاضيان اعلام كرده بودند كه تنها در مسكن مهر ثبت‌نام ابتدايي داشته‌اند و با وجود عدم دريافت مسكن مهر، امكان ثبت‌نام در مسكن ملي را نيز پيدا نكرده‌اند.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره اين اشكال توضيح داده: اين افراد بايد به ادارات كل راه و شهرسازي استاني كه ثبت‌نام كرده‌اند، مراجعه كنند. ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها اين موارد را بررسي مي‌كنند و اگر قرمز شدن فرم (ج) منجر به واگذاري نشده است، تقاضاي اصلاح مي‌كنند و فرم اين افراد دوباره سبز مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون