• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4543 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

اقتصاد بين‌الملل

معرفي بدترين‌ ايرلاين‌ها براي پروازهاي طولاني

به تازگي نظرسنجي‌هاي جديدي از سوي مشتريان و مسافران ايرلاين‌هاي مختلف در سراسر جهان صورت گرفته كه نتايج آن نشان مي‌دهد كه آنها از خدمات مختلف ارايه شده در هواپيماهاي دو شركت بريتيش ايرويز (British Airways) و آمريكن ايرلاين (American Airlines) رضايت كافي نداشته و آنها را به عنوان بدترين ايرلاين‌ها براي پروازهاي طولاني (Long-haul flights) انتخاب و معرفي كرده‌اند. از جمله خدمات مورد پرسش كه براي مسافران ايرلاين‌هاي مذكور از اهميت بالايي برخوردار بوده است، مي‌توان به تفريحات و سرگرمي، ميزان راحتي صندلي‌ها، صرفه اقتصادي در قبال خدمات ارايه شده و كيفيت و تنوع غذا و انواع نوشيدني‌هاي سرو شده اشاره كرد.

افشاي بزرگ‌ترين فساد مالي در تاريخ عربستان

«ماجد الدسيماني»، سخنگوي دادستاني كل عربستان سعودي از بازداشت 4 نفر به جرم پولشويي و فاكتورسازي همچنين اجراي تحقيقات و صدور حكم در خصوص آنها خبر داد. به نوشته روزنامه عكاظ، او گفت كه 3 نفر از متهمان تبعه خارجي و يك نفر نيز شهروند عربستان هستند. اين افراد با جعل اسناد رسمي از جمله ارايه فاكتور به دادستاني تلاش داشتند تا بر جرم خود سرپوش بگذارند. متهمان همچنين با دور زدن سيستم بانكي، مبالغ به دست آورده از طريق پولشويي را به ارز تبديل كرده و به خارج از عربستان انتقال داده‌اند.

نصف نقل و انتقال‌هاي بيت‌كوين با فعاليت‌هاي غيرقانوني همراه است

در بحبوحه ترس ناظران جهاني و سخت‌گيري آنها بر استفاده از بيت‌كوين و ارزهاي مجازي در سال جديد ميلادي، يك مقام فدرال رزرو امريكا هشدار داد كه بيت‌كوين و ارزهاي مجازي از بسياري از فعاليت‌هاي غيرقانوني حمايت مي‌كنند. لائل برينارد از فدرال رزرو گفت: «تحقيقات نشان مي‌دهد بيش از يك‌چهارم كاربران بيت‌كوين و نيمي از نقل و انتقال‌هاي اين ارز مجازي با فعاليت‌هاي غيرقانوني همراه هستند.» وي اضافه كرد: «ارزهاي مجازي از بي‌قانون‌ترين بازارهاي دنيا هستند.»

آلمان تحريم‌هاي امريكا عليه خط لوله گاز روسيه را محكوم كرد

آلمان اول هفته جاري، امريكا را به دخالت در امور داخلي خود به خاطر اعمال تحريم شركت‌هايي كه روي خط لوله بزرگ انتقال گاز روسيه به غرب اروپا كار مي‌كنند، متهم كرد. يك روز پس از آنكه دونالد ترامپ دستور بسته شدن سرمايه‌ها و اعمال محدوديت‌هاي ويزا براي شركاي پروژه نورد استريم 2 را اعلام كرد، مسكو و اتحاديه اروپا بيانيه‌هايي در انتقاد از اين تحريم‌ها صادر كردند. پيمانكاران سوييسي پس از اعمال اين تحريم‌ها گفتند كه فعاليت‌هاي لوله‌گذاري در نورد استريم 2 را متوقف كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون