• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4580 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن

عارف با انتقاد از رد صلاحيت‌ چهره‌هاي خدوم و برجسته اصلاح‌طلب:

مگر انقلابي‌تر از اصلاح‌طلبان سراغ داريد؟!

ريس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي از رد صلاحيت «چهره‌هاي خدوم و برجسته اصلاح‌طلب كه در گذشته داراي مسووليت‌هاي كليدي در نظام بوده‌اند»، انتقاد و در عين حال با طرح پرسشي، گفت كه «مگر انقلابي‌تر از اصلاح‌طلبان سراغ داريد؟!» محمدرضا عارف در جريان سي و دومين نشست شوراي عالي سياستگذاري جبهه اصلاح‌طلبان ايران اسلامي با گراميداشت چهل و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران با مرور تحولات ۴ دهه گذشته، حضور موثر مردم در تمامي اين تحولات را رمز بقاي انقلاب دانست و از انقلاب به عنوان مبدا تحول براي نظام، جامعه و همه مردم ياد كرد.

رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان معتقد است كه «انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب آزادكننده بود و اين آزادي بايد در همه عرصه‌ها باشد؛ به همين دليل در نظام جمهوري اسلامي، راي، آزادي، حرمت مردم و عدالت بايد جايگاه ويژه‌اي داشته باشد.»

اين نماينده اصلاح‌طلب با انتقاد از تلاش عده‌اي براي ايجاد تك‌صدايي در كشور، تاكيد كرد: «اصرار براي حذف جريان ريشه‌دار اصلاح‌طلب آن‌هم با برچسب زدن‌هاي ناروا در مقاطع مختلف به‌خصوص در جريان انتخابات چالش‌هاي جدي داخل نظام اسلامي ايجاد كرده است.» او با بيان اينكه «اصلاح‌طلبان خود را بخشي از حاكميت مي‌دانند و انتظار دارند حاكميت هم در بسترسازي براي حضور همه سلايق در اداره كشور سهيم باشد»، ادامه داد: «به عنوان خدمتگزار مردم كه از ابتداي انقلاب در خدمت مردم و نظام جمهوري اسلامي بوده‌ام از همه بزرگان كشور، جريانات مختلف سياسي و نهادهاي مسوول مي‌خواهم براي تحكيم نظام اسلامي از ايجاد شقاق و فاصله بين خانواده بزرگ انقلاب جلوگيري كنند و راه را براي حضور همه سلايق كه دل در گرو آرمان‌هاي انقلاب دارند، فراهم كنند.»

عارف معتقد است: براساس آنچه تجربه نشان داده، انحصارگرايي از سوي هر جريان سياسي درنهايت محكوم به شكست است. رييس فراكسيون اميد مجلس همچنين با انتقاد از
رد صلاحيت چهره‌هاي خدوم و برجسته اصلاح‌طلب كه در گذشته داراي مسووليت‌هاي كليدي در نظام بوده‌اند، گفت: «عده‌اي مي‌گويند مي‌خواهند مجلس انقلابي تشكيل دهند. مگر مجالس دهگانه كه از ابتداي انقلاب شكل گرفت انقلابي نبوده است؟! چرا با واژه انقلابي مي‌خواهيد جريان ريشه‌دار و اصيل اصلاح‌طلب را حذف كنيد؟! مگر انقلابي‌تر از اصلاح‌طلبان سراغ داريد؟! بسياري از كساني كه مدعي انقلابي بودن هستند، هيچ نقشي در انقلاب نداشتند.»

رييس شوراي عالي سياستگذاري جبهه اصلاح‌طلبان همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به عملكرد اين شوراي عالي در ادوار مختلف اشاره كرد و رمز توفيقات به دست آمده ازسوي جريان اصلاح‌طلب را وحدت و انسجام دانست. او بر اين پايه گفت: «در چند انتخابات گذشته به‌خصوص در انتخابات مجلس، جريان اصلاح‌طلب عمدتا مورد بي‌مهري نهادهاي نظارتي قرار گرفته است اما با اين وجود هيچ‌گاه صحنه انتخابات را ترك نكرديم؛ چراكه خود را صاحب اين انقلاب مي‌دانيم و بايد وظيفه خودمان را در قبال انقلاب همواره ادا كنيم.»

رييس فراكسيون اميد مجلس با تاكيد بر اينكه «تلاش بسياري براي از بين بردن وحدت و انسجام جريان اصلاح‌طلب در حال انجام است»، از خواهران و برادران اصلاح‌طلب خواهش كرد كه با ترجيح منافع ملي بر منافع جرياني كه تاكنون راهبرد اصلاح‌طلبان بوده، اجازه ندهند همبستگي خانواده اصلاحات از بين برود. عارف در پايان با بيان اينكه تصميمات شوراي عالي اصلاح‌طلبان تاكنون براساس اجماع بوده است، بر لزوم تبعيت از تصميمات گرفته شده درباره انتخابات مجلس يازدهم از سوي احزاب و اشخاص حقيقي عضو شوراي عالي تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون