• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4580 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن

ويژه

همراه اول حامي «هكاتوريسم ۲۰۲۰»

اپراتور اول تلفن همراه كشور با رويكرد حمايت از ايده‌ها و طرح‌هاي استارتاپي، حامي نخستين رويداد «هكاتوريسم» شد.به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، نخستين ماراتن بين‌المللي برنامه‌نويسي وب و موبايل در حوزه گردشگري با عنوان اختصاري «هكاتوريسم ۲۰۲۰» به مدت سه روز از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه با حمايت «همراه اول» در جزيره كيش برگزار مي‌شود.هكاتون كه برگرفته از دو واژه «هك» و «ماراتن» است، در ابتدا به رقابت‌هايي براي هك و نفوذ به سيستم‌ها اطلاق مي‌شد؛ اما به تدريج و با فراگيرتر شدن آنها به رقابت‌هايي براي توليد نرم‌افزارهاي كاربردي تبديل شده است. تيم‌ها در روز اول هكاتوريسم با چالش‌هاي خود آشنا شده و به كمك مربيان كه از ميان مطرح‌ترين و با سابقه‌ترين افراد حاضر در كشور هستند، به ارايه راه‌حل‌هايي براي چالش‌ها مي‌پردازند. جوايز نقدي تيم‌هاي اول تا سوم نيز به ترتيب ۳۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار است و دو جايزه غيرنقدي سفر به هندورابي و كيش نيز در نظر گرفته شده است.

رونق توليد با بسته‌ حمايتي بانك پاسارگاد

يكي از اساسي‌ترين برنامه‌هاي راهبردي بانك ‌پاسارگاد كه طي سال‌هاي اخير به ‌طور ويژه مورد توجه قرار گرفته است، تشويق مشتريان جهت استفاده از خدمات بانكي (نظير ضمانتنامه و اعتبار اسنادي) با هدف كاهش هزينه‌هاي تامين مالي بوده است.همچنين بانك پاسارگاد با طراحي و اعطاي تسهيلات ارزان‌قيمت تلاش كرده تا به سهم خود در تامين سرمايه در گردش بنگاه‌ها مشاركت كند. بنابراين بسته حمايتي بانك پاسارگاد مشتمل بر صدور انواع ضمانتنامه بانكي، گشايش اعتبار اسنادي داخلي، اعطاي تسهيلات ارزان‌قيمت و ارايه خدمات مشاوره‌اي طراحي شد.طراحي اين بسته‌ حمايتي در راستاي سياست‌هاي بانك مركزي به منظور حمايت از توليدكنندگان و فعالان اقتصادي كشور با هدف كمك به رشد و شكوفايي صنايع داخلي و چرخه اقتصاد كشور، اتخاذ شده است. اين موضوع از منظر كاهش هزينه‌هاي تامين مالي و تسهيل شرايط دريافت اعتبار توسط فعالان اقتصادي، منطبق با بند «9» سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي مبني بر «اصلاح و تقويت همه‌جانبه نظام مالي كشور با هدف پاسخگويي به نيازهاي اقتصاد ملي، ايجاد ثبات در اقتصاد ملي و پيشگامي در تقويت بخش واقعي» است.بانك پاسارگاد با هدف كمك به رشد و شكوفايي صنايع داخلي و چرخه اقتصاد كشور بسته حمايتي ويژه خدمات بانكي را ارايه مي‌كند. اين بسته شامل ارايه مشاوره بانكي، اعطاي تسهيلات ارزان‌قيمت، گشايش اعتبار اسنادي داخلي و صدور انواع ضمانتنامه بانكي است.از سال 1398 ارايه خدمات مشاوره‌اي به عنوان بعد چهارم به بسته حمايتي بانك پاسارگاد اضافه شد. با توجه به لزوم آشنايي هرچه بيشتر بنگاه‌هاي اقتصادي با ابزارهاي متنوع بانكي و تأمين مالي، بانك پاسارگاد تلاش مي‌كند تا با شناخت دقيق بنگاه‌ها و تطبيق محصولات و خدمات متنوع بانكي با نيازهاي آنها، بهترين راهكارها با كمترين قيمت تمام‌ شده را به آنها معرفي كند.به عنوان مثال با توجه به اينكه اكثر مشتريان با ابزار گشايش اعتبار اسنادي داخلي آشنايي ندارند، تمايل دارند تا با قيمت تمام‌ شده بالا نسبت به تامين مالي از طريق دريافت تسهيلات اقدام كنند. در حالي كه در بسياري از موارد مي‌توانند با دريافت اعتبار اسنادي داخلي و با هزينه به مراتب كمتر نسبت به تامين مالي اقدام كنند.

كمك بلاعوض 30 ميليارد ريالي بانك رفاه از محل امور تبليغاتي

متعاقب وقوع سيل در استان سيستان و بلوچستان و آسيب و خسارت به هموطنان اين منطقه، مديرعامل بانك رفاه كارگران در راس هياتي از مديران اين بانك از اين استان و مناطق سيل زده بازديد كرد و در جريان مسائل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي بانك رفاه كارگران، به دستور دكتر شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و موافقت دكتر سالاري مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، بانك رفاه در راستاي ايفاي مسووليت‌ها و تعهدات اجتماعي خود علاوه بر اختصاص 30 ميليارد ريال از بودجه تبليغاتي خود در قالب كمك بلاعوض براي تهيه مخازن آب و تانكر آبرساني، 130 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه نيز براي كمك به هموطنان سيل‌زده استان اختصاص داد تا در كاهش چالش‌ها و آلام اين عزيزان منشأ اثر باشد. همچنين سقف اختيارات اعتباري استان افزايش يافته است.

اجراي بيش از 20 پروژه زيست‌محيطي در فولاد مباركه

به‌ منظور تحقق هر چه بيشتر اهداف فولاد مباركه در توسعه متوازن و ارتقاي دستاوردهاي زيست‌محيطي طي 2 سال اخير بيش از 20 پروژه زيست‌محيطي در اين شركت با سرمايه‌گذاري بالغ ‌بر 2 هزار ميليارد ريال و 18 ميليون يورو عملياتي شده است. اين مطلب را حسين مدرسي‌فر مدير ايمني، بهداشت و محيط‌زيست فولاد مباركه اعلام كرد و گفت: اين شركت با توليد حدود نيمي از توليد فولاد كشور، همواره توسعه متوازن را به ‌موازات افزايش ظرفيت توليد در دستور كار خود داشته و در حوزه محيط‌ زيست نيز به عنوان اولويت شركت و مطابق با شاخص‌ها و استانداردهاي بين‌المللي، سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي انجام داده است.

 

صدور گواهي اعتبار مولد به صورت رسمي در بانك ملت شروع شد

صدور گواهي اعتبار مولد «گام» با هدف خريد مواد اوليه و فروش محصولات واحدهاي توليدي به صورت نسيه در قالب زنجيره تامين با حضور رييس كل بانك مركزي و با دستور مديرعامل بانك ملت در اين بانك آغاز شد.

به گزارش روابط‌ عمومي بانك ملت، دكتر محمد بيگدلي در مراسمي با حضور دكتر عبدالناصر همتي رييس كل بانك مركزي و مديران عامل و اعضاي هيات‌مديره بانك‌هاي ملي ايران، صادرات ايران و تجارت، از طريق ويديوكنفرانس و در محل بانك ملي شعبه مركزي دستور صدور گواهي اعتبار مولد را در اين بانك خصوصي شده صادر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون