• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3236 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

توضيحات محمد مطهري در خصوص مصاحبه اخير برادرش


جناب آقاي الياس حضرتي
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
در شماره 3234 مورخه سيزدهم ارديبهشت 1394 مطلبي درج شده بود كه پس از صحبت با اخوي محترم معلوم شد به اين نحو نگفته‌اند و برداشت نادرستي صورت گرفته است. خبرنگار محترم در مقدمه مصاحبه چنين نوشته‌اند: «برادر ديگر حجت‌الاسلام دكتر محمد مطهري است كه وقتي استاد به شهادت مي‌رسد تنها چهار سال داشته است. او اكنون چهل و چهار ساله است و در موسسه پژوهشي امام خميني (ره) مشغول به تدريس و پژوهش‌هاي علمي است. به روايت مجتبي مطهري، محمد مطهري چند بار به آيت‌الله مصباح‌يزدي تاكيد كرده كه در مسائل سياسي با ايشان اختلاف نظر دارد اما آيت‌الله مصباح به دليل ارادتي كه به شهيد مطهري دارد مانع جدايي ايشان از موسسه شده است.»
ذكر دو نكته ضروري است:
1-‌ امسال سي و ششمين سالگرد شهادت استاد است. بنده در ظرف اين مدت چگونه از چهار سالگي به چهل و چهار سالگي رسيده ام؟ البته سن من در آن زمان سيزده سال بوده است.
2-‌ ادامه مطلب نيز در استواري مانند بند بالاست. اينجانب نه بحثي به نام اختلاف‌نظر سياسي يا جدا شدن از موسسه را با استاد گرانقدر آيت‌الله مصباح‌يزدي رياست محترم موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) مطرح كرده‏ام و نه طالب جدايي از موسسه بوده‏ام. روابط اينجانب با ساير مسوولان موسسه نيز همواره صميمانه بوده است و هر گاه تقاضا داده‌ام كه بخشي از وقت خود را در قالب ماموريت به فعاليت در بنياد علمي و فرهنگي استاد شهيد مطهري(ره) اختصاص دهم آن موسسه محترم از هيچگونه همكاري دريغ نكرده است. البته فعاليت من در موسسه، تنها جنبه علمي دارد و در فعاليت‌هاي سياسي آن مشاركتي ندارم. خواهشمند است اين توضيح را در نخستين شماره درج فرماييد.
با تقديم احترام، محمد مطهري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون