• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4599 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

جوابيه

مديرمسئول محترم روزنامه اعتماد

با سلام و عرض ادب

بازگشت به مطلب مندرج در صفحه آخر آن روزنامه به تاريخ 27 بهمن ماه 98 با عنوان «تهران اينگونه باشد واي به حال شهرستان‌ها» به آگاهي مي‌رسانم؛ فيلم دوربين‌هاي مداربسته اورژانس مربوط به شب 20 بهمن بازبيني شد؛ بيمار مورد اشاره خانمي 40 ساله است كه در ساعت 22:30 به علت درد آرنج ناشي از زمين‌خوردگي كه يك روز قبل اتفاق افتاده است، به مركز مراجعه كرده است. طبق مستندات پرونده باليني و تاييد نويسنده، نامبرده با سطح ترياژ چهار در كمتر از سه ساعت پذيرش، تشخيص و درمان شده است كه اين زمان براي بيمار سطح چهار ترياژ معمولي و منطقي است. براساس متن مورد اشاره، همراه بيمار درخواست كرده است كه همسر او زودتر از ساير بيماران ويزيت شود كه با مخالفت كادر درمان مواجه شده است.

ساير مطالب درج شده ناشي از عدم پذيرش درخواست ايشان و عدم آگاهي همراه بيمار به فرآيند درمان مي‌باشد. همراه بيمار قادر به تشخيص رزيدنت و دانشجوي پزشك عمومي نبوده است و مطالب خود را با احتمالات و حدسيات بيان كرده است. كمترين رده درماني در اين مركز رزيدنت ارتوپدي مي‌باشد كه دستيار تخصصي بوده و در تمام ايام شبانه‌روز دستيار فوق تخصصي و استاد فوق تخصص به‌صورت حضوري بر كار ايشان نظارت نزديك دارند. ضمنا همراه بيمار خودروي خود را در ورودي رمپ اورژانس متوقف نموده است كه با اصرار نگهبان خودروي خود را جابه‌جا نموده است.

ولو شدن خيل عظيم بيماران روي زمين، ولو شدن بيمار ايشان و غش كردن يكي از همراهان صحت نداشته و در فيلم ديده نمي‌شود. به نظر مي‌رسد نويسنده به منظور تحريك عواطف خواننده اين صحنه‌ها را تجسم كرده است. لذا مقتضي است برابر قانون جوابيه مركز در همان صفحه درج گردد.در خاتمه به سردبير محترم آن روزنامه پيشنهاد مي‌كنم قبل از چاپ مطالب مشابه؛ مراتب توسط فردي بي‌طرف كه آشنا به فرآيند تشخيص و درمان است، حداقل يك‌بار مطالعه شود تا متني درخور شأن روزنامه و بدون غرض‌ورزي به اطلاع هموطنان برسد.

ضمنا از حضرتعالي يا نماينده محترم‌تان دعوت مي‌شود با حضور در اين مركز و بررسي فيلم موجود، صحت و سقم مطلب مندرج شده را بررسي فرماييد.

همچنين اين مركز حق شكايت از نويسنده مربوطه را به‌دليل چاپ مطالب كذب و تشويش اذهان عمومي، سوءاستفاده از كسوت مقدس روزنامه‌نگاري و تلاش براي بدنام كردن يكي از خوشنام‌ترين بيمارستان‌هاي دولتي كشور (به اذعان نويسنده) براي خود محفوظ مي‌داند.

دكتر ابوالفضل باقري‌فرد، مديرعامل مركز

توضيح اعتماد: گزارش مورد اشاره در جوابيه اين نهاد گزارشي است كه در صفحه 13 روزنامه اعتماد منتشر شده بود. در عين حال كه در گزارش مورد اشاره هيچ نامي از بيمارستان و مركزدرماني مورد نظر آورده نشده و صرفا به اختصار به اين مركز درماني اشاره شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون