• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3236 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت

كلاهبرداري با فيش‌هاي جعلي

دستگيري دو مامور قلابي در تهران

اعتماد| اعضاي باندي كه در ستادهاي ترخيص و مراكز رسيدگي به اعتراف تخلفات رانندگي، به بهانه كاهش خلافي، خود را سرهنگ بازنشسته ناجا معرفي مي‌كردند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
دي ماه سال گذشته فردي به پليس آگاهي مراجعه و به ماموران گفت از سوي فردي كه خود را سرهنگ بازنشسته ناجا معرفي كرده بود، مورد كلاهبرداري قرار گرفت است. او به كارآگاهان گفت: ششم دي ماه سال گذشته براي كاهش جريمه راهنمايي و رانندگي خود به پليس راهور تهرانسر رفته بودم. آنجا فردي را ديدم كه خود را سرايي معرفي كرد و گفت كه سرهنگ بازنشسته‌اي به نام پناهي مي‌شناسد كه مي‌تواند ميزان جريمه‌ام را كاهش دهد. من هم قبول كردم و پيش او رفتم. پناهي فردي لاغر اندام حدودا 40 تا 45ساله، نسبتا قد بلند (170سانتي‌متر) بود كه ادعا مي‌كرد سرهنگ بازنشسته ناجا است. او گفت كه از طريق ارتباطي كه با همكاران قديم خود دارد مي‌تواند مبلغ خلافي‌ام را كم كند و حتي تخفيف بيشتري برايم بگيرد اما نصف ميزان تخفيف گرفته شده را به عنوان دستمزد دريافت مي‌كنم.  شاكي ادامه داد: سرهنگ بازنشسته پس از حدود يك ساعت آمد و گفت مبلغ جريمه يك ميليون و 925هزار تومان است كه اين مبلغ را به مبلغ 500 هزار تومان كاهش داده است و سپس مبلغ 250هزار تومان وجه نقد از من دريافت كرد و رفت. پس از دقايقي با برگه عدم خلافي برگشت و من هم با مشاهده فيش صادره اقدام به پرداخت 750 هزار تومان بابت دستمزد كردم ولي بعد از چند روز كه مجددا پرينت خلافي گرفتم متوجه شدم كه مبلغ خلافي كاهش پيدا نكرده است.
سرهنگ سيدجعفر حسيني، رييس بازرسي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به جزييات دستگيري متهمان پرونده اشاره كرد و گفت: متهمان رديف اول (و-ع) 45ساله و رديف دوم (ا-ع) 30ساله با استقرار در مقابل ستادهاي ترخيص و مراكز رسيدگي به اعتراض تخلفات رانندگي تهران بزرگ و استان البرز ضمن شناسايي صاحبان خودروهايي كه اغلب آنها داراي جرايم بالاي يك ميليون تومان بوده و بعضا خودروهاي‌شان به همين دليل توقيف و به پاركينگ هدايت شده با جعل عنوان سرهنگ بازنشسته نيروي انتظامي و عناويني چون سرهنگ پناهي، سرهنگ دهقاني و غيره با ارايه برگه گواهي عدم خلافي جعلي و نيز به بهانه صدور گواهينامه رانندگي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي‌كردند كه پس از تحقيقات پليسي و انجام چندين عمليات تعقيب و مراقبت پليسي هر دو متهم در تاريخ 31فروردين ماه دستگير و به مقام قضايي ارجاع شدند.  رييس بازرسي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به گستردگي اعمال مجرمانه متهمان و اينكه تاكنون 11تن از شكات متهمان را شناسايي و شكايت خود را مطرح كرده‌اند، خاطرنشان كرد: از شهرونداني كه بدين طريق مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند درخواست مي‌شود جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به بازرسي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ واقع در خيابان شريعتي، بعد از خيابان شهيد مطهري، سه راه معلم، خيابان مرودشت مراجعه كنند و درصورت لزوم با شماره 21861640 تماس بگيرند يا به شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 10تهران واقع در آدرس خيابان آزادي ابتداي خيابان خوش مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون