• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

شبكه‌هاي اجتماعي سلامت رييس‌جمهور امريكا را زير سوال بردند

نشانه‌هاي ظهور بيماري در دونالد ترامپ

ميثم سليماني

 

دونالد ترامپ رييس‌جمهور ايالات متحده از جمله افرادي بود كه همواره سلامت ديگران را به چالش مي‌كشيد حتي گاهي آنها را به سخره مي‌گرفت. او در سال 2016 هيلاري كلينتون رقيب انتخاباتي خود را بارها و بارها به عدم سلامت جسمي متهم كرد در صورتي كه مدعي بود خود از درجه سلامت بسيار بالايي برخوردار است. همچنين او طي ماه‌هاي اخير ادعا كرده بود كه برني سندرز و همچنين جو بايدن رقيب كنوني او در حزب دموكرات از سلامت لازم براي تصدي پست رياست‌جمهوري برخوردار نيستند.
حالا تصاويري منتشر شده كه دونالد ترامپ آن‌گونه كه نشان مي‌دهد و عنوان مي‌كند از سلامت كامل برخوردار نيست. فيلم‌هايي كه نشان از عدم تعادل او در راه رفتن و همچنين عدم توانايي در برداشتن ليوان آب دارد. دونالد ترامپ به ‌شدت از انتشار اين تصاوير عصباني شده است. دونالد ترامپ كه به مراسم فارغ التحصيلي افسران آكادمي وست پوينت براي سخنراني رفته بود در دو صحنه نشان داد كه اصلا شرايط مساعدي ندارد. ترامپ از يك مسير بسيار كوتاه با سراشيبي كم به ‌شدت با احتياط پايين آمد به نحوي كه به نظر مي‌رسيد با مشكل مواجه است. همچنين در حين سخنراني قصد داشت آب بخورد اما دست راستش بالا نيامد ابتدا تلاش كرد ليوان را با دهانش حفظ كند اما در نهايت مجبور شد از دست چپ براي نگه داشتن ليوان استفاده كند. 
مجموعه اين دو تصوير مباحث زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آورده و دونالد ترامپ را مجبور به واكنش كرد. ترامپ در توييتي توضيح داد كه سطح شيبدار بسيار لغزنده بوده است و سعي كرده هنگام پايين آمدن سقوط نكند. او گفت: سطح شيبدار در وست پوينت بسيار طولاني و لغزنده بود و هيچ دستگيره‌اي نداشت. كاري كه من قصد داشتم انجام دهم اين بود كه با سقوطم تبديل به سوژه رسانه‌هاي منتشر كننده خبر دروغ نشوم.  فيلم‌هاي ارسالي در شبكه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد كه احتياط ترامپ بيش از حد معمول بوده و از طرفي ديگر كاملا مشخص است كه ترامپ به سختي ليوان آب را بر مي‌دارد. اما اين تصاوير واكنش‌هاي جدي را در شبكه‌هاي اجتماعي رقم زد از جمله تمسخر و گمانه‌زني‌ها را درباره سلامت جسمي دونالد ترامپ برانگيخت. 
#TRUMPstroke و #TrumpIsNotWell دو هشتگي بود كه شنبه شب در امريكا تبديل به سوژه اصلي شبكه‌هاي اجتماعي شد. اين در حالي است كه كاخ سفيد در آخرين گزارشي كه از سلامت دونالد ترامپ در اوايل ماه جاري ميلادي منتشر كرد نشان مي‌داد كه دونالد ترامپ سالم است. دونالد ترامپ روز گذشته 74 ساله شد و بسياري نگران سلامتي او هستند، چراكه مجموعه واكنش‌ها به ويديوهاي دونالد ترامپ نشان مي‌دهد كه همه متعجب از شرايط ترامپ هستند. بيل پالمر يكي از وبلاگ‌نويس‌هاي سياسي امريكا عنوان كرده است كه به نظر مي‌رسد سمت راست بدن دونالد ترامپ لمس شده و توانايي شناخت او نيز كاهش پيدا كرده است.  به نوشته نيوزويك اين اولين بار نيست كه سوالاتي درباره توانايي ترامپ در پايين آمدن از سطح شيبدار مطرح مي‌شود. در ژانويه سال 2017 هنگامي كه ترامپ به همراه ترزا مي‌ نخست‌وزير وقت بريتانيا قدم مي‌زد براي پايين آمدن از يك سطح شيبدار دست نخست‌وزير بريتانيا را گرفت.  رسانه‌هاي بريتانيايي در آن زمان حدس زدند كه ترامپ دست مي‌ را براي حفظ تعادل گرفته است و حتي اين موضوع مطرح شد كه شايد رييس‌جمهور از سطح شيبدار ترس دارد كه به نوعي آن را فوبيا مي‌نامند.  يك منبع دولتي امريكا به روزنامه ديلي‌ميل گفت: دونالد ترامپ از ارتفاع متنفر است و اين شرايط را مي‌توان در مواجهه با سطح شيبدار نيز مشاهده كرد. به خصوص اينكه دونالد ترامپ اصلا از راه پله خوشش نمي‌آيد و بزرگ‌ترين كابوس او نيز راه پله‌هايي با نرده‌هاي كثيف است.  دودستي گرفتن ليوان آب از جمله مواردي است كه دونالد ترامپ پيش‌تر آن را انجام داده است. ترامپ معمولا از جمله افرادي است كه در زمان سخنراني زياد آب مي‌نوشد. در نوامبر سال 2017 ترامپ در يك سخنراني كاخ سفيد مكث و براي خوردن آب از دو دست استفاده كرد. موارد مشابه ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد كه باعث شده بسياري ادعا كنند دونالد ترامپ مثل بچه‌ها بايد با دو دست آب بنوشد


آتلانتا صحنه اعتراض جديد

اعتراضات پس از كشته شدن جورج فلويد در مينياپوليس، به سراسر امريكا كشيده شده است. حالا فضا به حدي متشنج شده كه اعتراضات قربانيان جديد نيز پيدا مي‌كند. تيراندازي پليس شهر آتلانتا در جنوب اين شهر به پدر چند كودك خردسال آفريقايي- امريكايي تبار باعث اوج‌گيري تظاهرات در اين شهر شده و معترضان خواهان اصلاح ساختار در پليس اين منطقه شدند.  ويديوي منتشرشده از ريشارد بروكس 27 ساله كه گفته مي‌شود در اتومبيل خود خواب بوده بسياري را خشمگين كرده است. مردم نيز در فيس‌بوك بلافاصله فراخوان تجمع و تظاهرات دادند و خواهان مجازات اين اقدام و اصلاح ساختار و تحقيقات جامع در خصوص اين اقدام پليس شدند. حدود 19 ساعت پس از اين تيراندازي رييس پليس آتلانتا در يك كنفرانس خبري كوتاه رسما اعلام كرد كه از سمت خود كناره‌گيري مي‌كند تا شايد از خشم مردم در اين پرونده كاسته شود.  شهردار آتلانتا نيز اعلام كرده كه ويديوهاي حادثه را بررسي و مرور كرده و معتقد است ماموري كه به بروكس شليك كرده بايد اخراج شود و گفته اين اقدام پليس در راستاي استفاده موجه از اسلحه نبوده است. همچنين بوتومس مراتب تاسف و عذرخواهي خود را از خانواده بروكس اعلام كرد و همه كار خواهيم كرد كه جامعه ما به آرامش بازگردد. طبق اعلام خانواده بروكس، 3فرزند دختر داشته است و اكنون زندگي اعضاي اين خانواده با چالش مواجه شده است. گفتني است معترضاني كه شنبه شب به خيابان‌ها آمدند رستوراني كه در نزديكي محل قتل ريشارد بروكس بود را به آتش كشيدند و تعداد زيادي از حاضران در اعتراضات نيز دستگير شدند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون