• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4744 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور

در پيست جهاني ماركو سيمونچلي

موتورسوار ايتاليايي قهرمان شد

رقابت‌هاي موتوجي‌پي قهرماني جهان در سال ۲۰۲۰ كه بعد از وقفه‌اي چند ماهه از جولاي آغاز شده بود روز ۱۳ سپتامبر مرحله ششم خود را نيز پشت‌سر گذاشت. اين رقابت در پيست جهاني ماركو سيمونچلي ميسانو و با نام گرندپري سن‌مارينو برگزار شد. در اين رقابت مارك ماركز موتورسوار مشهور تيم هوندا و مدافع عنوان قهرماني باز هم به دليل مصدوميت غايب بود. يك روز قبل از مسابقه اصلي و در دور تعيين خط اين ماوريك وينالس اسپانيايي بود كه با زمان يك دقيقه و ۳۱ ثانيه و ۴۱۱ هزارم ثانيه توانست جايگاه پول‌پوزيشن را به دست آورد. بعد از او موربيدلي و كوارتارارو دوم و سوم شدند. 
در شروع مسابقه اين موربيدلي از تيم ياماها بود كه توانست شروع بهتري داشته باشد و به جايگاه پيشتازي برسد. در طول مسابقه والنتينو روسي موتورسوار كهنه‌كار ايتاليايي كه بارها سابقه قهرماني در موتوجي‌پي را در كارنامه دارد، تلاش كرد خودش را به موتورسوار پيشتاز برساند. با اين حال موربيدلي در طول رقابت به هيچ‌كس راه نداد و روسي نه تنها نتوانست به جايگاه نخست برسد بلكه در ادامه رتبه دوم و سپس سومش توسط فرانچسكو باگنايا از دوكاتي و جوان مير از سوزوكي به چالش كشيده شد. البته روسي تا آخرين لحظات صاحب سكو بود ولي در واپسين لحظات مير از او سبقت گرفت. 
در پايان مسابقه بعد از ۲۷ دور رقابت نفسگير در پيچ‌هاي پيست جهاني ماركو سيمونچلي ميسانو اين موربيدلي موتورسوار ايتاليايي بود كه با زمان ۴۲ دقيقه و ۲ ثانيه و ۲۷۲ هزارم ثانيه اول شد. اين نخستين پيروزي موربيدلي در كارنامه‌ حرفه‌اي‌اش به حساب مي‌آيد. اين موتور سوار 
۲۵ ساله از سال ۲۰۱۹ براي تيم ياماها كار مي‌كند. بعد از موربيدلي هموطنش يعني باگنيا از تيم پرامك دوكاتي با ۲ ثانيه و ۱۲۷ هزارم ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول به جايگاه دوم رسيد و جوان مير از سوزوكي با 2 ثانيه و ۲۹۰ هزارم ثانيه سوم شد. روسي در حالي به جايگاه چهارم قناعت كرد كه فاصله‌اش با نفر دوم كمتر از نيم ثانيه بود.  موربيدلي در سن‌مارينو علاوه بر اينكه توانست قهرمان شود سريع‌ترين دور پيست را با زمان يك دقيقه و ۳۲ ثانيه و ۷۰۶ هزارم ثانيه در دور هشتم به نام خود ثبت كرد. موربيدلي با اين پيروزي به رده هفتم جدول رده‌بندي كلي رسيد. قهرماني موربيدلي دومين قهرماني ايتاليايي‌ها در موتوجي‌پي امسال به حساب مي‌آيد. پيش از اين در گرندپري اتريش آندره‌آ دوويزيسيو اول شده بود. در رده‌بندي كلي مسابقات نيز همين دوويزيسيو از تيم دوكاتي با ۷۶ امتياز صدرنشين است و پشت سرش موتورسوار فرانسوي تيم ياماها يعني كوارتارارو با ۷۰ امتياز دوم است. جك ميلر از دوكاتي نيز سوم است. در رده‌بندي تيمي نيز ياماها با ۱۱۳ و دوكاتي با ۱۰۷ امتياز اول و دوم هستند. كي‌تي‌ام با ۸۸ امتياز در تعقيب اين دو تيم است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون