• 1404 چهارشنبه 28 خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 3248 -
  • 1394 چهارشنبه 30 ارديبهشت

زير ذره بين اقتصاد

تراز صادراتي مثبت شد |رييس كل گمرك ايران از تراز مثبت صادرات غيرنفتي خبر داد و اعلام كرد: صادرات غيرنفتي در سال جاري تاكنون به 7/7 ميليارد دلار و ميزان واردات در اين مدت به 5/5 ميليارد دلار رسيده است. مسعود كرباسيان گفت: البته كاهش قيمت نفت و فرآورده‌هاي نفتي باعث كاهش ارزش صادرات و واردات شده است. وي با اشاره به كاهش هفت درصدي صادرات و كاهش ۲۵ درصدي واردات در دو ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل درباره پيش‌بيني سال جاري هم گفت: پيش‌بيني بودجه در سال ۱۳۹۴ اين است كه به ۵۰ ميليارد دلار هم در واردات و هم صادرات غيرنفتي دست پيدا كنيم كه البته دور از ذهن نيست و صادرات رشد داشته و واردات نيز روند معمول خود را طي كرده است.

ردپاي چيني‌ها در ميعانات گازي روي آب ايران| يك مقام مسوول درشركت ملي نفت، دليل ذخيره محموله‌هاي ميعانات گازي ايران بر روي آب را مشكلات فني يك پالايشگاه چيني اعلام كرد و گفت: براساس پيش‌بيني‌‌ها، قيمت نفت تاسال آينده بيش از۷۰ دلار نخواهد شد. سيد محسن قمصري درباره ذخيره‌سازي ميعانات گازي ايران روي آب در داخل نفتكش‌ها را مشكلات فني در يك پالايشگاه چيني اعلام كرد و به مهر گفت: به دليل مشكلات فني كه در اين پالايشگاه چيني به وجود آمده، اين مشتري ميعانات گازي ايران فعلا نمي‌تواند محموله‌هاي خود را برداشت كند. وي با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي مشكلي براي فروش، بازاريابي و صادرات محموله‌هاي ميعانات گازي ايران وجود ندارد، اضافه كرد: پيش‌بيني مي‌شود در صورت حل مشكلات فني اين پالايشگاه چيني محموله‌هاي روي آب ميعانات گازي به اين واحد پالايشگاهي در چين تحويل داده شود.

دولتي نبودن شركت نفتكش تاييد شد|مديرعامل شركت ملي نفتكش با بيان اينكه دادگاه اتحاديه اروپا خصوصي‌بودن شركت ملي نفت‌كش را در سال ۲۰۱۴ تاييد كرد، گفت: تلاش كرده‌ايم كه موضوع تعميرات ناوگان را در داخل نيز انجام دهيم و در اين باره فعاليت‌ها آغاز شده است. علي‌اكبر صفايي گفت: سال‌هاي 2008 تا 2013 سال‌هاي خوبي براي حمل و نقل دريايي نبود. طبق پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده، در سال 2015 رشد ناخالص داخلي دنيا 5/3 و در سال 2016 عدد 7/3 خواهد بود. وي با توجه به اينكه جمعيت نقش بسزايي در حمل و نقل دارد و با احتساب جمعيت 3/7 ميليارد نفري دنيا در سال 2014 و نيز با احتساب حمل 10 ميليارد تن كالا در حوزه دريا مي‌توان گفت: سهم هر فرد در حمل و نقل دريايي 4/1 تن به عنوان سرانه حمل و نقل دريايي است و اين نشان از اهميت حمل و نقل دريايي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون