• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4762 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۶ مهر

نحوه نمره‌دهي به دانش‌آموزان با مجازي‌شدن آموزش‌ها اعلام شد

مشاور وزير آموزش و پرورش و مسوول شبكه شاد درباره روند ارزشيابي‌هاي نهايي در شيوه آموزش غيرحضوري و استفاده از شبكه شاد در سال تحصيلي جاري توضيح داد.
سيد‌حسن الحسيني در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره اظهار كرد: در حال كار روي موضوع ارزشيابي هستيم. ارزشيابي در نظام تعليم و تربيت سه نوع است؛ يك ارزشيابي ميان ترم، پاياني و يك ارزشيابي امتحانات نهايي داريم.
مشاور وزير آموزش و پرورش و مسوول شبكه شاد با بيان اينكه امسال به منظور ارزشيابي عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان بيشتر كارپوشه دانش‌آموز در شبكه شاد مبنا و ملاك قرار مي‌گيرد، گفت: اينكه معلم براي دانش‌آموز تكليف فرستاده و دانش‌آموز بايد تكليفش را انجام دهد مهم است. مثلا اگر معلم ۲۰ مرتبه تكليف داده مشخص است كه تكاليف انجام شده يا خير. همچنين مشخص است كه آيا نتايج تحقيقاتي كه معلم به دانش‌آموز محول كرده ارايه داده است يا خير.
او با اشاره به اينكه حضور و غياب هم براي ما بسيار مهم است، گفت: حضور دانش‌آموز هر هفت دقيقه يك‌بار در سيستم چك مي‌شود و نمي‌تواند دكمه‌اي را بزند و برود. حضور در شبكه حتما مراقبت مي‌شود. همه اينها در پرونده يا كارپوشه دانش‌آموز وجود دارد و معلم بر‌مبناي آن نمره ميان ترم مي‌دهد و ديگر امتحان ميان ترم نمي‌گيرد.
مشاور وزير آموزش و پرورش و مسوول شبكه شاد افزود: ممكن است پايان هر بخش معلم بخواهد سوالاتي را طرح كند و آزموني هم از بچه‌ها بگيرد. در شبكه شاد قابليت آزمون‌ساز اضافه شده است. نتيجه اين آزمون‌هاي هفتگي يا آزمون واحد ميان ترم هم مي‌تواند مبنا قرار بگيرد. بنابراين دست معلم كاملا باز است و مي‌تواند بسته به خلاقيت خودش در اين زمينه ايفاي نقش كند و نمرات دانش‌آموزان را بدهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون