• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

بازطراحان طراحان آينده صنعت مد

سحر موسوي

از مشاغل پر رونق آينده مد، بايد به بازطراحي اشاره كرد. طراحاني كه براي استفاده مجدد لباس‌هاي گرانقيمت و ديگر منسوجات چاره مي‌انديشند و امكان استفاده از يك لباس و يا مواد مصرفي آن‌ را در شرايط مختلف ايجاد مي‌كنند. 
بازطراحي در خانواده سلطنتي 
امروز بيش از هر زمان ديگري اهميت بازطراحي و استفاده مجدد از لباس‌هاي گرانقيمت مورد توجه قرار گرفته است تا جايي كه در خاندان سلطنتي هم به چشم مي‌خورد كه از لباس ملكه، بعد از گذشت سال‌ها و با ايجاد تغييراتي مجدد براي مراسم عروسي يكي از اعضاي خانواده استفاده مي‌شود. رسمي كه در بين سلبريتي‌ها هم رو به افزايش است و باعث شده كه شاهد بازيگراني باشيم كه در مراسم مهم و فرش قرمز از يك لباس، چندين ‌بار و با بهره‌گيري از بازطراحي استفاده كنند. 
شلوار جين به عنوان كيف 
مساله بازطراحي بسيار فراتر از تنها استفاده مجدد لباس‌هاي گرانقيمت است و شامل تغيير كاربري محصولات و استفاده حداكثري از آنهاست تا جايي كه با ذهنيت بازطراحي مي‌توان از يك شلوار قديمي، كيفي جديد و خاص درست كرد. 
سارافوني از خرده پارچه‌ها 
گستردگي بازطراحي تا جايي است كه با به كارگيري خلاقيت و قدرت طراحي، امكان استفاده از قديمي‌ترين لباس‌ها را هم ايجاد خواهد كرد. براي نمونه كيسه‌ لباس‌هاي قديمي خود را كه نزديك عيد به دور مي‌اندازيد، به خاطر بياوريد. با در نظر گرفتن مساله بازطراحي و يا استفاده از مهارت يك بازطراح مي‌توانيد از پارچه لباس‌هايي كه براي دور انداختن كنار گذاشته‌ايد، لباس و وسايل جديد تهيه كنيد، از سارافون، مانتو، كت دوخته شده از خرده پارچه‌ها تا ايجاد اكسسوار و تابلوهاي تزييني، همه امكاناتي هستند كه بازطراحي در اختيار ما قرار خواهد داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون