• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4843 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي

يك بام بي‌هوا!

غزل لطفي

نمي‌دانم آلودگي هواي پايتخت بر تمركز مسوولان اثرگذار بوده است يا نه؟ 
اما اخبار را دنبال مي‌كنم تا شايد بتوانم تحليل مناسبي پيدا كنم. در تاريخ دوازده دي‌ماه، وزير بهداشت در نامه‌اي از دلنگراني‌هايش از پيك بعدي شيوع كرونا مي‌گويد و در تاريخ بيست و يك دي‌ماه هم سخنگوي ستاد ملي كرونا از نگراني شروع پيك جديد ابتلا به كرونا در بهمن و اسفند خبر مي‌دهد. اما درست در همين نگراني‌ها، وزير آموزش و پرورش كه اصرار عجيبي به آموزش حضوري داشته و دارد [اگر فرزند محصل داشته باشيد؛ حتما شما هم از روزهاي شروع سال تحصيلي تا الان خبرهاي مربوط به اين موضوع را دنبال كرده‌ايد] خبر از بازگشايي مدارس در اوايل بهمن‌ماه مي‌دهد. 
آقاي وزير، مسوولان محترم! 
خاطرنشان مي‌كنم؛ علت پايين آمدن آمار ابتلا و مرگ‌ومير كرونا، رعايت كليه پروتكل‌هاي بهداشتي است. عدم حضور در اجتماعات يكي از مواردي است كه به آن تاكيد فراوان شده است. 
توجه داشته باشيد كه روزانه حداقل ده بار مي‌بينيم و مي‌خوانيم كه عادي‌انگاري و عدم رعايت پروتكل‌ها باعث بروز موج جديدي از كرونا خواهد شد. تا زمان شروع واكسيناسيون هم راهي جز تبعيت از دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت مبني بر رعايت كليه پروتكل‌هاي بهداشتي نداريم. بازگشايي مراكز آموزشي، حتي با تعداد دانش‌آموز محدود، با توجه به شكننده بودن وضعيت فعلي شيوع اين ويروس در كشور، ممكن است موجب بروز موج جديدي از مبتلايان كه اين‌بار دانش‌آموزان و كادر آموزش خواهند بود، بشود. 
بهتر اين است كه به جهت پايدار نگه داشتن شرايط فعلي كه نشان از كم شدن ميزان شيوع و ابتلا دارد، نسبت به اين تصميم بازنگري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون