• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4854 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن

لايحه «حمايت از زنان در برابر خشونت» در انتظار وصول مجلس

معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهور گفت: دولت براي بررسي لايحه حفظ كرامت و حمايت از زنان در برابر خشونت درخواست يك اولويت در مجلس را داده است. ما همچنان منتظر اعلام وصول لايحه در مجلس هستيم، اميدواريم تا پيش از پايان دولت دوازدهم، مجلس با توجه به اينكه اين لايحه اجماع دو قوه مجريه و قضاييه است و در آن با يك طرز تفكر مواجه نيستيم، لايحه را با حفظ شاكله آن به تصويب برسانند. 
به گزارش ايسنا، معصومه ابتكار در نشست مجازي تبيين لايحه، حفظ كرامت و حمايت از زنان در برابر خشونت با حضور اعضاي دفتر حقوقي معاونت زنان اظهار كرد: اين لايحه حاصل اجماع قوه قضاييه و مجريه است، بسياري از صاحب‌نظران حقوقي و متخصصين حوزه زنان در تدوين آن مشاركت داشته‌اند. اين لايحه براساس مشكلات واقعي و مطالبات واقعي جامعه زنان شكل گرفته و ريشه در مباحث قرآني و فقهي دارد.
او افزود: لايحه حمايت از اطفال و نوجوانان مدت‌ها متوقف باقي مانده بود كه با پيگيري اين معاونت با مورد اولويت قرار گرفتن در كميسيون لوايح دولت تصويب و در نهايت به مجلس ارسال و تصويب شد سپس در شوراي نگهبان ايراداتي به آن وارد شد كه خوشبختانه نهايتا در مجلس دهم تصويب شد. اكنون آيين‌نامه اجرايي آن در دست دولت است و ان شاءالله اجرايي مي‌شود. 
ابتكار در پايان گفت: از جمله اهداف و برنامه‌هاي اين معاونت تبيين رويكردها، سياست‌ها و تبيين مباحث حقوقي مرتبط با زنان بوده است. از اين رو شوراي فقهي و حقوقي ما تاكنون حدود ۱۴ جلسه مشترك با دانشگاه مفيد برگزار كرده كه حدود ۹ جلسه آن مستند‌سازي شده و باقي جلسات در دست مستند‌سازي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون