• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4862 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ بهمن

گوارديولا با كمك آليسون، آنفيلد را به آتش كشيد

آب سردي بر پيكر نيمه‌جان ليورپول

آن لحظه‌اي كه آليسون بكر بعد از گل سوم منچسترسيتي قمقمه آب را روي سر خودش خالي كرد، يك جور تصوير نمادين خلق شد. انگار بينندگان شاهد تماشاي عيني جمله «آب سرد ريختن بر يك پيكر نيمه‌جان» بودند. آليسون بعد از دو اشتباه پياپي و تقديم دو گل به حريف اين كار را انجام داد. اشتباهات او ريختن آب سردي بر پيكر نيمه‌جان تيمي بود كه اين فصل اصلا در حد و اندازه‌هاي خودش ظاهر نشده و براي تكميل پازل ناكامي‌اش نياز داشت در باخت‌هاي متوالي داخل خانه هت‌تريك كند و يك شكست سنگين را در كارنامه‌اش مقابل مدعي عنوان قهرماني ببيند. درواز‌بان برزيلي سپس همين كار را با خودش كرد. 
باخت ليورپول در هفته بيست‌وسوم ليگ برتر انگليس در بازي بزرگ هفته مقابل منچسترسيتي به نوعي سرنوشت اين تيم را در ادامه فصل مشخص كرد. قرمزهاي آنفيلد به عنوان مدافع عنوان قهرماني بعد از شكست سنگين مقابل شاگردان پپ گوارديولا ۴۰ امتيازي ماندند و در رتبه چهارم جدول ايستادند. رتبه‌اي كه مي‌تواند از سوي اورتون كه با ۲۱ بازي و ۳۷ امتياز در رده ششم قرار دارد به چالش كشيده شود. شايد فعلا نتوان با قطعيت در مورد قهرماني سيتي در انتهاي فصل حرف زد. هرچند با توجه به اختلاف امتيازي كه سيتيزن‌ها ايجاد كرده‌اند و فرم خوبي كه دارند قهرماني آنها قابل پيش‌بيني است اما به احتمال بسيار قوي و نزديك به قطعيت مي‌توان گفت يورگن كلوپ و تيمش بايد بي‌خيال قهرماني شوند و از همين حالا مراقب باشند سهميه ليگ قهرمانان را از دست ندهند. 
ليورپول در اين فصل همه آمارهاي بد را از خودش به جا گذاشته است. سه باخت خانگي پياپي، شكست بعد از هجده سال مقابل منچسترسيتي در خانه، كسب كمتر از دو امتياز در هر بازي در فصل جاري، دريافت ۲۹ گل در ۲۳ بازي و ثبت ميانگين بيشتر از يك گل خورده در هر مسابقه و هفت‌تايي شدن مقابل استون‌ويلا از جمله اين آمارهاي بد است. همه اين كابوس‌ها در شرايطي به سمت آنفيلد هجوم آورده‌اند كه هواداران اين تيم تصور مي‌كردند بعد از قهرماني در فصل قبل و شكسته شدن طلسم ۳۲ ساله قرار است دوران درخشان تيم‌شان آغاز شود. حال در اين برهه از فصل متوجه شدند كه خبري از موفقيت‌هاي پياپي نيست و بايد اميدوار باشند كه كسب قهرماني بعدي نرود تا سه دهه بعد. 
حالا همه‌چيز در آنفيلد به هم ريخته است. سه شكست پياپي مقابل برنلي، برايتون و منچسترسيتي و از دست رفتن اميد قهرماني سوالات زيادي در ذهن هواداران ايجاد كرده است. آيا يورگن كلوپ همچنان مي‌تواند مربي تاثيرگذاري براي آنها باشد يا وقتش رسيده تغييري در وضعيت تيم رخ بدهد؟ رسانه‌ها از مشتريان دست به نقد براي كلوپ مي‌نويسند. بالاخره او كسي است كه فاتح ليگ قهرمانان شده و طلسم بزرگ ليورپولي‌ها را شكسته است. آيا اين يعني آقاي معمولي دنبال يك چالش جديد خواهد رفت؟ آخرين بار او زماني دورتموند را ترك كرد كه بعد از چندين فصل درخشان به يك باره تيمش دچار افت شد و همان موقع يوگي غزل خداحافظي را خواند. آيا اين‌بار هم چنين خواهد شد؟ 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون